تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نحوه‌ی محاسبه‌ی مالیات حقوق سال ۱۳۹۸

باتوجه به تصویب و ابلاغ بودجه سال ۹۸ ، میزان معافیت مالیات حقوق و نیزاشخاص موضوع مواد ۵۷ و۱۰۱ قانون مالیاتهای مستقیم براساس تبصره ۶ قانون بودجه ۹۸ به شرح زیر تعیین و قطعی شد.

تبصره ۶

الف ـ سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده(۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۴ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۸ سالانه مبلغ سیصد و سی میلیون  ریال تعیین می‌شود.( ماهانه ۲۷ میلیون و 500 هزار ریال)
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نرخ مالیات برکل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق ­العاده(به استثنای تبصره‌های(۱) و(۲) ماده(۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با رعایت ماده(۵) قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی مصوب ۱۳۶۸/۱۲/۱۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور

 

– تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه ده‌درصد(۱۰%)

– نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه پانزده ‌درصد (۱۵%)

– نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه بیست‌درصد (۲۰%)

– نسبت به مازاد چهاربرابر تا شش‌برابر مشمول مالیات بیست و پنج‌درصد (۲۵%)

– نسبت به مازاد شش برابر سی و پنج‌درصد(۳۵%) می‌باشد.

 

مالیات پلکانی حقوق و دستمزد

برای سال 1398، ماهیانه تا سقف 27 میلیون و 500 هزار ریال معاف مالیات به عبارتی سالانه تا سقف 330 میلیون ریال از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

بر مبنای تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه، ۵ پله برای مالیات حقوق و دستمزد درنظر گرفته شده که شامل مالیات ۱۰ تا ۳۵ درصد است.

پله اول یعنی حقوق و دستمزد تا یک و نیم برابر سقف معافیت مالیاتی (ماهانه تا ۴ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان) که ۱۰ درصد مالیات به آن تعلق می‌گیرد.

پله دوم، حقوق دستمزد یک و نیم برابر سقف معافیت مالیاتی تا دو ونیم برابر یعنی ماهانه از ۴ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان مشمول مالیات ۱۵ درصدی می‌شود.

پله سوم، مالیات حقوق دو و نیم برابر سقف معافیت مالیاتی تا ۴ برابر یعنی ماهانه از ۶ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان تا ۱۱ میلیون تومان، ۲۰ درصد تعیین شده است.

پله چهارم نیز به حقوق ۴ برابر سقف معافیت مالیاتی تا ۶ برابر یعنی ماهانه از ۱۱ میلیون تومان تا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، مالیات ۲۵ درصد تعلق می‌گیرد.

پله پنجم حقوق مازاد ۶ برابر سقف معافیت مالیاتی یعنی بالای ماهانه ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مشمول مالیات ۳۵ درصد می‌شود.

منبع خبر: تولید محتوای حسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics