تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

منابع مالی یارانه ادغامی چگونه تامین خواهد شد؟

با ادغام سیستم یارانه‌ها در کشور باید دید دولت منابع هدفمندسازی را چگونه و توزیع خواهد کرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان،  با داغ تر شدن پرداخت یارانه های نقدی و معیشتی به مردم و مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر ادغام این دو نوع یارانه با یکدیگر کاربران سایت باشگاه خبرنگاران جوان  ابهامات و سوالاتی را در قسمت نظرها درج کرده اند که بررسی آن ها خالی از لطف نیست.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

سوالات متداولی از این قبیل در فضای مجازی مطرح می‌شود که چرا مجلس قصد دارد با ادغام یارانه معیشتی و نقدی تعداد یارانه بگیران را به ۱۶ میلیون نفر افزایش داده و از طرفی رقم برنامه ریزی شده برای تعدیل معیشت مردم پس از اصلاح نرخ بنزین را کاهش دهد. رقمی که به طور دقیق ۳۱ تا ۳۳ هزار میلیارد تومان در سال برآورد شده است.

 

افزایش تعداد یارانه بگیرانی که دولت در سال گذشته تمام تلاش خود را برای حذف پردرآمدهایش کرده بود به نوعی خلاف برنامه ریزی‌های عدالت محوریست. عده‌ای با دور زدن و ترفند‌های خاص اقدام به دریافت یارانه کنند و از طرفی نیز خانوار‌های دارای صلاحیت دریافت این یارانه که در دورترین نقاط کشور نیازمند حمایت معیشتی و نقدی هستند با طرح مجلس و دولت از میزان پرداختی کمتری برخوردار شوند.

 

 

 

دولت برای سال آینده در بودجه به میزان ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع یارانه معیشتی و ۱۵۲ هزار میلیارد تومان منابع یارانه نقدی پیش بینی کرده است. اگر ماهیانه به ۷۸ میلیون نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بپردازیم در سال رقمی بالغ بر ۴۵۲ هزار میلیارد تومان می‌شود که دولت از طریق سهم سایر نهاد‌ها نیز این رقم را تامین می‌کند.


 
اما نکته حائز اهمیت اینجاست که مجلس شورای اسلامی قصد دارد در ازای افزایش یارانه بگیران، سهم مستحقان دیگر را که هدف اصلی پرداخت یارانه هستند را کم تر کند و این به نوعی عدالت نظام یارانه ها را زیر سوال می برد. باید منتظر ماند و دید صحن علنی در قبال این مصوبه چه استدلال و منطقی را در پیش خواهد گرفت.

منبع خبر: جوان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics