تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هفته سیاهِ طلای سیاه

کاهش قیمت نفت در هفته گذشته تحت تاثیر گسترش ویروس کرونا و همچنین افزایش تولید نفت آمریکا ادامه‌دار شد و بیش از پنج درصد از ارزش خود را از دست داد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا، ویروس کرونا تنها بر سلامت انسان‌ها اثرگذار نبوده و از زمان شیوع تاکنون علاوه بر آنکه جان بیش از ۲۵۰ نفر را گرفته، باعث افت شاخص بازارهای مختلف در جهان نیز شده است.اما شاید بازار نفت بیشترین ضرر را از گسترش این ویروس کرده تا آنجا که قیمت نفت از ۶۵ دلار در هر بشکه پیش از کرونا، ‌به حدود  ۵۶ دلار سقوط کرده است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این افت قیمت به دلیل توقف فعالیت‌ها در برخی مناطق چین و همچنین کاهش تقاضا برای سوخت هواپیما به دلیل لغو بعضی از پروازها بوده که در کنار افزایش تولید نفت آمریکا، ‌فشار مضاعفی را بر بازار تحمیل کرده است.

 

تا آنجا که نفت برنت که هفته را با قیمت ۵۹ دلار و ۸۹ سنت آغاز کرده بود با افتی ۵.۷ درصدی در روز جمعه به ۵۶ دلار و ۶۲ سنت رسید.نفت شاخص آمریکا نیز بعد از کاهشی ۵.۱ درصدی از ۵۴ دلار و ۱۹ سنت به ۵۱ دلار و ۵۶ سنت کاهش پیدا کرد.

 

‌ بر اساس آمار منتشر شده، تولید نفت آمریکا در ماه نوامبر ۲۰۱۹ به رکورد ۱۲.۸۷۹ میلیون بشکه در روز رسیده که رکوردی جدیدی است و باعث افت بیشتر قیمت نفت در بازار های جهانی شده است.

 

در مقابل اما تولید نفت اعضای اوپک در ماه ژانویه به ۲۸.۳۵ میلیون بشکه در روز رسیده که حکایت از کاهشی ۶۴۰ هزار بشکه ای دارد. این امر از کاهش بیشتر قیمت نفت در بازارها جلوگیری کرده است.

با این حال قدرت ویروس کرونا و افزایش تولید نفت آمریکا نفت را به کف قیمت در سه ماه گذشته رسانده تا آنجا که رییس دوره‌ای اوپک از احتمال برگزاری نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی اوپک در ماه فوریه خبرداده است.

 

از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون، ‌نفت حدود ۱۰ دلار از ارزش خود را از دست داده و ادامه این روند می تواند برای کشورهای صادرکننده نفت نگران کننده باشد.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics