تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نوسانات ارزی تأثیر چندانی در شرکت اساتید برای فرصت‌های مطالعاتی نداشته است

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران ازاعزام سالیانه حدود 15 هیات‌ علمی این دانشگاه به فرصت مطالعاتی خارج از کشور خبر داد و گفت: نوسانات ارزی تأثیر چندانی در شرکت اساتید برای فرصت‌های مطالعاتی و کنگره‌های خارج از کشور نداشته است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر رامین کردی در دومین نشست هم‌اندیشی و بهره‌برداری از دستاوردهای مأموریت‌های آموزشی خارج از کشور در قالب فرصت‌های مطالعاتی  پیشینه‌ای از دوره‌های اعزام به خارج از کشور اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران با محوریت فرصت‌های مطالعاتی ارائه کرد و گفت: تا حدود 15 سال پیش دوره فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌ها توسط وزارت بهداشت برنامه‌ریزی و بودجه مورد نیاز آن اختصاص می‌یافت که با هیأت‌امنایی شدن دانشگاه‌ها، برنامه‌ریزی و اختصاص تسهیلات به اساتید شرکت‌کننده توسط خود این مجموعه‌ها انجام شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی در ادامه تصریح کرد:روند مذکور سبب شد هر دانشگاهی رویه خود را در پیش بگیرد و با افزایش و کاهش درآمدها، تسهیلات تخصیص‌یافته دستخوش تغییراتی شوند.
دکتر کردی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر بین 10 تا 15 عضو هیأت‌علمی دانشگاه سالانه در دوره‌های فرصت مطالعاتی شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: از ابتدای مهرماه سال 97 به دنبال نوسانات ارزی، نحوه پرداخت دوره‌های اعزام به خارج از کشور دانشگاه از دلاری به ریالی تغییر کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد تأثیر چندانی در شرکت اساتید در فرصت‌های مطالعاتی و کنگره‌های خارج از کشور نداشته است.


وی با تأکید بر اهمیت شرکت اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دوره‌های اعزام به خارج از کشور به ویژه فرصت مطالعاتی، بیان کرد: انتظار می‌رود با فعالیت حدود 2 هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، شاهد مشارکت بیشتر در این دوره‌ها با تکیه بر تأثیر چشمگیر آن‌ها در ارتقای علمی افراد و در سطح بالاتر، دانشگاه باشیم.


معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: امیدواریم با بارش افکار طی نشست‌های هم‌اندیشی با اساتید، بتوان سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این عرصه را وارد مرحله جدیدی کرد.
در ادامه دکتر فیض‌آبادی مسئول امور بورس‌ها و مأموریت‌های آموزشی معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی بهره‌برداری از دستاوردهای اساتیدی است که تاکنون موفق به گذراندن دوره فرصت مطالعاتی خارج از کشور شده اند.


وی با بیان اینکه قرار است دیدگاه‌ها و نظرات این اساتید در قالب کتاب راهنمای فرصت مطالعاتی به چاپ برسد، افزود: با استفاده از نقطه نظرات و چالش‌ها و فرصت‌های این سفرها، می‌توان رویه‌های موجود را اصلاح و در صورت نیاز دستورالعمل فرصت مطالعاتی دانشگاه را مورد بازبینی قرار داد.


مسئول امور بورس‌ها و مأموریت‌های آموزشی معاونت بین‌الملل دانشگاه افزود: از اساتید درخواست دارم  دیدگاه‌های خود را در خصوص زمان مناسب انجام دوره‌های فرصت مطالعاتی برای اساتید، تسهیلات تخصیص‌یافته توسط دانشگاه به این  دوره ها، کم و کیف دوره فرصت مطالعاتی خود و دستاوردهای آن و سیاست‌گذاری دانشگاه‌های میزبان برای شرکت‌کنندگان بیان کنند و پیشنهادات خود را در خصوص تدوین کتاب راهنمای فرصت مطالعاتی نیز مطرح کنند.


در ادامه، اعضای هیأت‌علمی حاضر در این نشست، شرکت اساتید دانشگاه در دوره فرصت مطالعاتی را امری لازم و مؤثر در ارتقای فردی آن‌ها و همچنین اعتلای دانشگاه دانستند.

 


این اساتید بر آشنایی با محیط‌های علمی جدید، بسترسازی برای تبادل اساتید و دانشجویان میان دانشگاه‌ها، ایجاد فرصت‌های پژوهشی بین‌المللی جدید، آشنایی با روش‌ها و آموزه‌های علمی و عملی رایج در کشورهای پیشرفته، به‌ عنوان بخشی از مزایای شرکت در این دوره‌ها اشاره کردند.


آن‌ها همچنین بر نزدیک سازی تسهیلات فرصت مطالعاتی با هزینه‌های این دوره، نهادینه‌سازی مقوله شرکت اعضای هیأت‌علمی در دوره‌های اعزام به خارج از کشور، آشنایی اساتید با سازوکار خروج از کشور پیش از شرکت در دوره‌ها، هدفمندسازی اعزام اساتید به دوره فرصت مطالعاتی خارج از کشور با توجه به نیاز دانشگاه و استفاده گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها از آموخته‌های اعضای هیأت‌علمی پس از بازگشت، تأکید کردند.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

حاضران در پایان با استقبال از تدوین کتاب راهنمای فرصت مطالعاتی، کاهش این دوره‌ها را با تکیه بر ورود اساتید به محیطی جدید و دغدغه‌های پیش رو، آسیب‌زننده توصیف کردند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics