تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش پذیرش دانشجویان کم‌بضاعت در انگلیس

دولت انگلیس به دانشگاه‌های برتر این کشور گفته که باید صندلی‌های بیشتری را به دانشجویان محروم این کشور اختصاص دهند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا ، این در حالی است که روسای دانشگاه‌های خصوصی این کشور معتقدند که نباید نسبت به دانشجویان تبعیض قائل شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


دفتر نظارت بر دانشگاه‌های انگلیس اعلام کرده که دانشجویان این کشور باید ظرفیت پذیرش دانشجویان کم‌بضاعت را افزیش دهند تا به این ترتیب تا پنج سال آتی اختلاف دسترسی دانشجویان فقیر و پولدار به دانشگاه‌های انگلیس کمتر شود.
جوانان نواحی ثروتمند انگلیس شش برابر بیشتر احتمال پذیرش در دانشگاه‌های این کشور را دارند.


"کریس اسکیدمور"(Chris Skidmore) وزیر علوم انگلیس اظهار کرد، این برای نظام آموزشی انگلیس یک نکته منفی است که هنوز هم شکاف‌های طبقاتی در رابطه با پذیرش دانشجویان مختلف به چشم می‌خورد.
وی ادامه داد، ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که استعدادهای این کشور هدر روند.


"مایک بیوکانن"(Mike Buchanan) از مدیران نظام آموزشی انگلیس گفت: جوانان نباید به خاطر طبقه‌ اجتماعی که در آن به دنیا آمده‌اند، مورد تبعیض قائل شوند.
وی افزود، دانشگاه‌ها باید توسعه پیدا کنند و تا می‌توانند دانشجویان شایسته را جذب کنند.


بزرگترین شکاف‌ها در پذیرش دانشجویان بر اساس وضع مالی آن‌ها، میان تعدادی از برترین دانشگاه‌های انگلیس است که می‌توان از میان آنها به دانشگاه‌های "آکسفورد" ،"کمبریج" ،"بریستول" ،"کالج سلطنتی لندن"،"دانشکده اقتصاد لندن" و "کالج دانشگاهی لندن" اشاره کرد.
آمارها نشان می‌دهد که در لندن، ۵۴ درصد از جوانان به دانشگاه می‌روند. این در حالی است که این میزان در بخش‌های شمال شرقی انگلیس به ۳۹ درصد می‌رسد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics