تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور، غیرقانونی نبود

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت درباره انتقال دانشجویانی که در خارج از کشور درس می‌خواندند به دانشگاه های داخلی گفت: این انتقال غیرقانونی نبود، بلکه به دلیل تغییرات ارزی وزارت بهداشت چنین قانونی وضع کرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری  ایسنا، دکتر کریم همتی امروز در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره انتقال دانشجویانی که در خارج از کشور درس می‌خواندند به دانشگاه های داخلی گفت: این انتقال غیرقانونی نبود، بلکه به دلیل تغییرات ارزی وزارت بهداشت قانونی وضع کرد که بر اساس آن، فرد ۳۶ واحد مورد تایید وزارتخانه را گذرانده باشد و شرط معدل در دیپلم و محل تحصیل در خارج از کشور را هم داشته باشد که این روند غیرقانونی نبود، اما در طی این روند عده ای تخلف کردند؛ مثلا مدرک جعلی یا مدرکی که محل صدور آن مشخص نبود، ارائه دادند. 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی ادامه داد: در این راستا ضابطین به ویژه وزارت بهداشت ۶۲ نفر را که مدارک مشکوک داشتند، شناسایی کردند و وزارت بهداشت هم طرح دعوا کرد و شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه در جریان رسیدگی است. 


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت تاکید کرد: طبیعتا اگر شخص خاطی در میان پرسنل وزارت بهداشت وجود داشت، برکنار و با او برخورد می‌شد. خوشبختانه این مسیر شفاف است، اما خطاهایی بوده که با آن ها برخورد شد. یکی این موضوع و یکی هم بحث افرادی که از دانشگاه آزاد از رشته دامپزشکی به پزشکی ورود پیدا کردند، وزارت بهداشت پیگیری‌های لازم را انجام داد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics