تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جهاد دانشگاهی وجوه تعارض منافع را بررسی می‌کند

تهران- ایرنا- رییس جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد با انجام مطالعات پژوهشی دقیق ضمن بررسی وجوه مختلف تعارض منافع و فرآیندهای ایجاد آن موانع قانونی رشد فساد را رسیدگی می کند.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا، حمیدرضا طیبی امروز (سه شنبه) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان جهاددانشگاهی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجلس شورای اسلامی در زمینه‌ بررسی ایجاد تعارض منافع و تاثیر آن بر رفاه اجتماعی اظهار داشت: وظیفه جهاددانشگاهی در این تفاهم نامه به کارگیری پژوهش های کاربردی و انجام مطالعات پژوهشی دقیق و علمی در باره فرآیندهایی است که منافع را ایجاد می کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی افزود: جهاد دانشگاهی در ادامه فرآیندهای قانونی را پیشنهاد می کند که از به وجود آمدن تعارض منافع جلوگیری کند. این نهاد همچنین در ادامه وظایف خود در این تفاهم نامه ارائه راهکار و راه حل هایی را به مجلس شورای اسلامی ارائه می کند تا در قانون گذاری ها مورد استفاده قرار گیرد.

 

رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: راهکارهای جلوگیری از ایجاد تعارض منافع می تواند از سوی دولت نیز باید مورد استفاده قرار گیرد تا نظارت بر اجرای درست قوانین نیز صورت گیرد.

 

طیبی با تاکید بر اینکه رسانه ها نیز باید در این زمینه کمک کننده باشند، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی نیز امکانات رسانه ای دارد که در این زمینه در اختیار قرار می دهد تا وجوه تعارض منافع را برای مردم شفاف سازد.

 

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه تدوین سند جامع مقابله با تعارض منافع، مبارزه‌ علمی با ایجاد فساد در دستگاه‌های اجرایی و تاثیر آن بر رفاه اجتماعی با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسوولان جهاد دانشگاهی، محمد قاسمی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مسعود پزشکیان نایب‌ رییس مجلس در سالن کنفرانس دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار شد.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics