تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ورود خیران علم و فناوری به عرصه کارآفرینی دانشجویان

رییس ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ورود خیران علم و فناوری به عرصه کارآفرینی و حمایت از اشتغال دانشجویان و محققان دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین عسکریان ابیانه با اشاره به اقدامات خیران یا حامیان علم و فناوری در حوزه کارآفرینی و اشتغال، اظهار داشت: نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها به خیران علم و فناوری اعلام می شود و به دلیل مشکلات دانشجویان در زمینه اشتغال، این حامیان در مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه ها هم فعال شده اند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی افزود: در بسیاری از دانشگاه های بزرگ یا حتی دانشگاه های کوچک، فعال شدن مراکز کارآفرینی در دستور کار خیرین قرار گرفته است. وزارت علوم در این زمینه فقط وظیفه هماهنگی خیران را به عهده دارد و بنیاد خیران هم تلاش بر هدایت آنها به سوی نیازهای واقعی می کند.


رییس ستاد خیرین وزارت علوم با بیان اینکه تعداد ساختمان ها در دانشگاه ها کافی است، اما مشکل اشتغال دیده می شود، گفت: خیران همچنین ضمن ورود به جشنواره هایی که ایده های نو را به سمت تولید محصول و تجاری سازی سوق می دهند، از آنها حمایت می کنند. به عنوان مثال،‌ یکی از خیران دانشگاه تهران هر ساله هزینه برگزاری یکی از این جشنواره ها را پرداخت و از آن حمایت می کند.


عسکریان ابیانه درباره ورود حامیان علم و فناوری در زمینه اشتغال و رشد کارآفرینی به چند مورد اشاره کرد و اظهار داشت: در کاشان یک مرکز فناوری اسانس وابسته به دانشگاه این شهر فعال است و خیران علم و فناوری این مرکز را به نیمه صنعتی و صنعتی تبدیل می کنند.


وی افزود: کیفیت اسانس های موجود در منطقه کاشان با کمک خیران افزایش یافته است. علاوه بر این، یکی از حامیان مرکز کارآفرینی برق و الکتروینک شبیه ساز برقی را در بیرجند برای تامین نیازهای برق این منطقه ایجاد کرد.


رییس ستاد خیرین وزارت علوم با اشاره به فعال کردن دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، خاطرنشان کرد: گسترش دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران توسط یکی از خیران دانشگاه تهران در حال انجام است و با توسعه آن، تحقیق و پژوهش های کارآفرینی گسترش می یابد.


به گفته عسکریان ابیانه، خیران حتی برای دانشگاه های صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر که زمین کمی در اختیار دارند و امکان ایجاد پارک علم و فناوری را ندارند، در حال تاسیس برج فناوری هستند.

وی با اشاره به فعالیت ستاد خیرین وزارت علوم، یادآور شد: این ستاد از زمان دولت تدبیر و امید رونق بیشتری گرفت. البته ستاد از سال های گذشته فعالیت داشت، ولی در این قالب سازمان یافته نبود.

 


این مقام مسوول وزارت علوم خاطرنشان کرد: تعداد بنیادهای به ثبت رسیده تا سال ۹۲ در حد انگشتان دست بود و در سال ۹۶ افزایش بیشتری یافت. این بنیادها در سال ۹۵ به عدد ۲۸ افزایش یافت و در نهایت به عدد ۷۲ رسید.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics