تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

خدمات به دانشجویان باید با دولت الکترونیک محقق شود

رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت: ۹۸ درصد خدمات رفاهی به دانشجویان باید از طریق استقرار دولت الکترونیک محقق شود.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا، ناصر مطیعی روز چهارشنبه در همایش معاونان دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور که در دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار داشت: تاکید وزارت علوم در ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان، رعایت عدالت است و ادعای عدالت سخت و سنگین است و عملیاتی کردن آن ساز و کار می خواهد.


وی تاکید کرد: گاهی باید به دوستی های قدیم پشت پا زد که باعث تکدر خاطر می شود اما مهم دانشجویان هستند چرا که عنصر اصلی خدمات ما و دانشگاه، دانشجو است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 


مشاور وزیر علوم همچنین گفت: تاکید بر قانون شفافیت و انضباط اداری مالی از نقطه شروع به تحصیل تا تسویه حساب دانشجویان همواره مورد تاکید وزیر علوم، رییس سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویان است.


مطیعی خاطرنشان کرد: تلاش برای تامین منابع مالی پایدار مهم و نیازهای دانشجویان فراتر ار این منابع است، بنابراین باید از ظرفیت خیرین، بانک ها و بخش خصوصی برای پاسخگویی به این نیازهای واقعی بهره برد.


وی اظهار داشت: کوشش در جهت استقرار دولت الکترونیک از مهمترین دستورالعمل های وزارت علوم به دانشگاه ها است و باید شاهد باشیم که ۹۸ درصد فرایند اداری مالی دانشجویان و صندوق رفاه مصداق دولت الکترونیک باشد.

 

 رییس صندوق رفاه دانشجویان به وصول بدهی دانشجویان در سال گذشته و امسال اشاره و خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه سال گذشته ۳۱۴ میلیارد تومان و در ۱۰ ماهه امسال ۳۲۲ میلیارد تومان از مطالبات صندوق رفاه توسط دانش آموختگان وصول شد.


مطیعی تاکید کرد: به هر میزان که از تخصیص بودجه مصوب محروم شویم، دانشجویان هم از خدمات  محروم می شوند.


وی یادآور شد: میزان توانایی صندوق رفاه دانشجویان در کمک به دانشجویان به میزان همکاری معاونان دانشجویی بستگی دارد.

 

رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت: با توجه به اینکه وضعیت ناهمگونی بین دانشگاه ها از نظر دارا بودن زیرساخت های رفاهی وجود دارد، طرح آمایش خدمات دانشجویی اجرا می شود.

 

وی افزود:  بیش از ۹۸ درصد اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان صرف پرداخت وام و کمک به سراهای دانشجویی و آشپرخانه ها می شود.

 

به گفته مطیعی، در نیم سال اول سال تحصیلی گذشته، حدود ۳۴ میلیارد تومان بابت اجاره بهای سراهای دانشجویی واریز شد.

 

وی افزود: تعدادی از دانشگاه ها در زمینه راه اندازی جامع خوابگاه ها پاسخ مثبت دادند، ولی از همه دانشگاه ها این انتظار وجود دارد.

 

مشاور وزیر علوم گفت: یکی از مشکلات خوابگاه های غیر دولتی، کنار گذاشته شدن نظارت نهادهای شهری است که امید است در ابلاغ آیین نامه های جدید این موضوع لحاظ شود.

 

به گفته مطیعی، در سال گذشته اعتباری به مبلغ ۱۹ میلیارد تومان به آشپزخانه ها اختصاص داده شد که این رقم در سال جاری به ۲۶ میلیارد تومان افزایش یافت.


مشاور وزیر علوم یادآور شد: ۷۳ دانشگاه دولتی هنوز سالن غذاخوری مکمل ندارند که باید با همکاری بخش دولتی و خصوصی راه اندازی شود.

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم


رییس صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد: توزیع منابع خوابگاه ها سال آینده براساس شاخص های جمعیت دانشجویی، زیرساخت های خوابگاه ها، زیرساخت های آشپزخانه ها و فرسودگی خوابگاه ها صورت می گیرد.


وی در ادامه از اجرای طرح آمایش خدمات دانشجویی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت ناهمگونی بین دانشگاه ها در زمینه زیرساخت های رفاهی وجود دارد که طرح یاد شده این مشکلات را برطرف می سازد.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics