تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دانشجویان علوم پزشکی ۱۲۰ میلیارد تومان وام دریافت کردند

معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش سقف وام دانشجویان علوم پزشکی خبر داد و گفت: دانشجویان علوم پزشکی امسال در مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان وام دریافت کردند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیما سادات لاری روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در ماه های گذشته به منابع مالی مناسبی دست یافت و از این رو وضعیت مالی این معاونت شرایط خوبی دارد.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در این نشست خبری که در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: معاونت فرهنگی، دانشجویی این وزارتخانه پیش از این در زمینه بودجه تغذیه دانشجویان دچار مشکلاتی بود اما با تزریق ۱۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۸، بخش زیادی از مشکلات تغذیه دانشجویان علوم پزشکی مرتفع شد و کیفیت غذا افزایش یافت.

 

معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت با یادآوری صنعتی شدن آشپزخانه های دانشگاه های علوم پزشکی تصریح کرد: این معاونت به دنبال صنعتی کردن آشپزخانه ها به طور کامل است و در حال حاضر بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد آشپزخانه ها صنعتی است. این اقدام باعث افزایش کیفیت غذا و صرفه حویی در منابع شده است.


لاری به اقدامات انجام شده در زمینه رفاهی و خوابگاهی دانشجویان علوم پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: برخی پروژه های خوابگاهی رشد ۲۵ درصدی داشت و برخی هنوز ساخته نشده بودند، در حالی که در مذاکرات صورت گرفته و تفاهم با دو بانک ملت و رفاه قرار بر دریافت وام های ۵۰۰ میلیارد تومانی از بانک رفاه و ۲۰۰ میلیارد تومانی از بانک ملت شد.

 

وی یادآور شد: این وام ها دو سال مهلت دارد و فرصت مناسبی برای توسعه پروژه ها است.

معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: در بخش ورزش دانشجویی نیز شاهد رشد بوده ایم. اگرچه اعزام تیم ها هزینه بر است اما تلاش بر گسترش فعالیت های ورزشی است.

 

لزوم ممنوعیت در کاهش اعتبارات فرهنگی
لاری در ادامه با اشاره به اختصاص بودجه اندک به بخش فرهنگی و دانشجویی، عنوان کرد: ۱۰ درصد بودجه تمام دانشگاه ها ذیل آموزش قرار می گیرد که از این میان سه درصد به بخش پژوهش، ۶ درصد آموزش و یک درصد به بخش فرهنگی دانشجویی اختصاص می یابد. به دلیل اختصاص اندک بودجه به حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها، این بخش بودجه به طور معمول کاهش یافته و به نیم درصد می رسد.  

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی دانشجویی در تلاش است تا ممنوعیت کاهش اعتبارات فرهنگی را به تصویب برساند و این موضوع با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شده است.

 

 

۸۷ خوابگاه علوم پزشکی بدون ایمنی لازم و استاندارد
لاری  اظهار داشت: بر اساس اعتبارسنجی صورت گرفته ۱۹۱ باب خوابگاه دانشجویی بالای ۳۰ سال عمر دارند و ۸۷ خوابگاه ایمنی لازم را ندارد.
وی درباره مشکلات خوابگاه های متاهلی عنوان داشت: در حال حاضر تنها ۸۸۲ واحد متاهلی در دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد و از این میزان یک چهارم در شهر شیراز قرار گرفته اند.

لاری تاکید کرد: یکی از اصلی ترین تلاش های این معاونت افزایش شاخص خوابگاه متاهلی است که برای آن وام نیز درنظرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس سطح بندی رتبه این خوابگاه ها را اعلام می کنیم، ‌ افزود: ۷۷ خوابگاه در درجه چهار ، ۱۹۵ خوابگاه در درجه سه و ۱۵ خوابگاه نیز در درجه ۲ قرار دارند و در واقع خوابگاه درجه یک در کشور نداریم.

 

۱۰۰ میلیارد تومان بودجه تزریقی تا پایان سال 
معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، ‌ درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: رییس سازمان برنامه و بودجه نیز قول پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به معاونت فرهنگی دانشجویی تا پایان امسال داده است.

 

دانشجوی ستاره دار نداریم
لاری در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر دانشجوی ستاره دار نداریم.  اجازه نمی دهیم دانشگاهی برخورد سلیقه ای داشته باشد و موضوعی را به مساله انضباطی برای دانشجو تبدیل کند.
وی تاکید کرد: با محتوای کانال ها و عکس پروفایل دانشجویان کاری نداریم.  اگر دانشجویی مجوز برگزاری برنامه ای را بگیرد، هیچ فرد یا نهادی حق لغو آن را ندارد.
معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد: استاندارد سرانه ورزشی نداریم در حالی که ورزش مانع مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics