تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هیچ انحصاری در برگزاری تورهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو وجود ندارد/ هنوز قیمت‌ها مشخص نیست/ فعلا سهمیه‌ای از المپیک ۲۰۲۰ نداریم

معاون گردشگری کشور با اشاره به آنکه درصدد آن هستند تا انحصار را از تورهای المپیک ۲۰۲۰ بردارند، گفت: تعاملات لازم با سفارت ایران در ژاپن، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک انجام شده و همه آژانس‌هایی که مجوز بند (ب)‌ دارند، می‌توانند در این حوزه ورود کنند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایلنا، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری تورهای المپیک توسط وزارت ورزش و جوانان درحال انجام است. در این میان کارگروه برنامه‌ریزی با حضور معاونت گردشگری،‌ فعالان بخش خصوصی گردشگری و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک شکل گرفته.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

او با اشاره به آنکه هفته گذشته شاهد برگزاری نشستی پیرامون موضوع تورهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو و حضور تماشاچیان در این مسابقات بودیم، گفت:‌ آنچه که وجود دارد این است که از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک خواستیم که اگر سهمیه‌ای دارند، به عنوان سهمیه کشور، آن را اعلام کنند و ما آن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم. اما آنها مطرح کردند که فعلا هیچ سهمیه‌ای نداریم. این درحالی است که توقع آن است که باتوجه به حضور ایران در المپیک ۲۰۲۰، سهمیه‌ای اختصاص یافته باشد.

 

تیموری ادامه داد: آنها از ما خواستند تا یک آژانس را برای برگزاری تورهای المپیک ۲۰۲۰ معرفی کنیم که ما زیر بار این موضوع نرفتیم و گفتیم همه آژانس‌هایی که مجوز فعالیت از معاونت گردشگری دارند، می‌توانند در این حوزه وورد کنند و مخالف انحصارسازی در این بازار هستیم. به نظر می‌رسد در شکل کلی، هماهنگی بین وزارت ورزش و جوانان، وزارت میراث و گردشگری و البته سفارت ایران در توکیو وجود دارد. ما آمادگی خود را برای انجام امور و تورها در حوزه گردشگری اعلام کردیم. اما به شدت مخالف بوجود آمدن انحصار و رانت در این حوزه هستیم.

 

معاون گردشگری کشور در پاسخ به این سوال که ورود تمام آژانس‌هایی که دارای مجوز بند (ب) هستند چگونه در امری مانند تورهای المپیک ۲۰۲۰ که نیازمند انجام هماهنگی‌های لازم با وزارت ورزش و جوانان است، امکان‌پذیر خواهد بود؟ ضمن آنکه بخش گردشگری نیز در وزارتخانه ورزش و جوانان فعال شده و بیم آن می‌رود که این وزارتخانه به صورت مستقل درصدد برگزاری تورهای المپیک ۲۰۲۰ برآید، گفت:‌ اگر این انتظار وجود دارد که معاونت گردشگری درخصوص تورهال المپیک ۲۰۲۰ توکیو جوابگو باشد، بنابراین باید همکاری‌های لازم از سوی سایز وزارتخانه‌ها و نهادهای ذیربط انجام شود. از آنجایی که وزیر ورزش و جوانان و سفیر ایران در ژاپن هر دو زمانی در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمت داشتند و از حساسیت‌های موجود در حوزه گردشگری مطلع هستند، از این رو امیدواریم امسال شاهد تعامل بیشتری دراین خصوص باشیم.

او خاطرنشان کرد: معاونت گردشگری انتظار دارد به عنوان یک همکار تخصصی به حوزه تورهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو ورود کند و مباحث اقتصادی این حوزه را مدنظر ندارد. ضمن آنکه هنوز در خصوص نرخ تورهای المپیک ۲۰۲۰ به توافق نرسیده‌ایم.

منبع خبر: ایلنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics