تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ارتباط بین صنعت و دانشگاه مطلوب نیست

رییس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه هنوز در حد مطلوب نیست، شاید این مساله به عملکرد اساتید دانشگاه باز می گردد، هرچند صنعت نیز کمتر به سراغ دانشگاهیان می‌رود.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا، علیرضا مرندی عصر پنج شنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: مواردی در مورد میزان ارتباط صنعت با دانشگاه دیده و شنیده می‌شود که خوشحال کننده است مانند آنچه که در صنعت هوا فضا و بخش نظامی وجود دارد، نشات گرفته از همین ارتباط است اما به نظر می رسد باید بیش از این دانشگاه‌های کشور با صنعت در ارتباط باشند.وی تاکید کرد: این ارتباط به صورت مطلوب وجود ندارد اما مسوولیت پذیری نیز از هر دو طیف بیشتر احساس می‌شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر ارتباط بین صنعت و دانشگاه در حد مطلوب نیست به چگونگی عملکرد اساتید نیز مربوط است زیرا بیشتر استادان زمان خود را فقط برای تدریس و کمک به انتشار پایان‌نامه دانشجویان اختصاص می‌دهند، در حالی که بهبودی ارتباط بین صنعت و دانشگاه در نهایت منجر به بهتر شدن شرایط زندگی مردم می شود.

 

مرندی با تاکید بر اینکه کار اساتید فقط راهنمایی و هدایت کردن نیست، گفت: باید همه مسوولان و اساتید دانشگاهی به نحوی کار کنند که در کنار توجه به موضوع معنویت مردم، در زندگی مادی و معیشیتی آنها نیز بهبود حاصل شود و پرداختن به این مساله خیلی جای کار دارد.

 

وی با بیان اینکه صنعت کشور نیز توجه کافی برای بهره بردن از دانش دانشگاهیان نکرده است، اظهارداشت: به نظر می‌رسد دانشجویان بیشتر در پی حفظ مطالب درسی بوده و تکنیک حل مسئله را به خصوص در مسائل و مشکلات جامعه به خوبی فرا نگرفته‌اند. صنعت نیز در طرف مقابل علاقه کمتری برای استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها نشان داده است.

 

وزیر پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بها دادن به پژوهش و کار تحقیقاتی توسط استاد و دانشجو هر چند وجود دارد؛ اما با توجه به مقالات زیادی که از سوی دانشجویان و اساتید ایرانی در مراکز معتبر جهانی نمایه‌گذاری می‌شود، بهتر از این می توان مسائل را با توجه به حجم بالای مقالات و پایان نامه حل کرد. اگر هم این مقالات و پایان نامه‌ها کاربردی نیستند، پس باید روش کار در این زمینه اصلاح کرد.

 

سلامت زیر بنای انجام همه امور است

نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم و نهم همچنین در پاسخ به سوالی درمورد نقش پزشکان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: سلامت زیر بنای همه کارها است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب حتی اگر فردی بخواهد عروج معنوی هم داشته باشد باید از سلامت لازم برخوردار شود.مرندی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب، هر آنچه که انسان نیاز دارد، دیده شده که در یکی از بخش‌های مهم آن هم به سبک زندگی بسیار تاکید شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: سلامت معنوی، اخلاق، علم آموزی، پژوهش و فناوری از مسائل مهم در سبک زندگی هستند که لازم است حتی داشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی در این باره بیشتر ورود کرده و بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

 

به گزارش ایرنا، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ صادر شد. در این بیانیه برای استمرار راه انقلاب ۵۷ به تبیین دستاوردهای ۴۰ سال گذشته می‌پردازد.

 

رهبر  معظم انقلاب در این بیانیه با هدف جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ و رسیدن به تمدن نوین اسلامی توصیه‌هایی خطاب به جوانان فرمودند.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics