تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تفاوت ریسک و عدم اطمینان

ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. با مثال زیر این دو مفهوم را بیان می شود.

2 جعبه پیش روی شما است. جعبه اول شامل ۱۰۰ توپ است. ۵۰ توپ قرمز و ۵۰ توپ سیاه. جعبه دوم هم شامل ۱۰۰ توپ است، اما شما نمی‌دانید چندتای آنها قرمز و چندتا سیاه است. اگر دست خود را در یکی از جعبه‌ها ببرید و بی‌آنکه به توپ‌ها نگاه کنید یک توپ قرمز بیرون بیاورید ۱۰۰ دلار خواهید برد. حالا کدام جعبه را انتخاب خواهید کرد؟ اولی یا دومی؟ گزینه اغلب افراد جعبه اول است. اجازه بدهید که دوباره بازی کنیم و دقیقا همان ۲ جعبه را داشته باشیم. این‌بار اگر یک توپ سیاه بیرون بیاورید ۱۰۰ دلار خواهید برد. حالا سراغ کدام جعبه خواهید رفت؟ احتمال زیاد باز هم جعبه اول را انتخاب خواهید کرد، اما این غیرمنطقی است. در دور اول شما اینطور فرض کردید که جعبه دوم تعداد توپ قرمز کمتر و طبیعتا تعداد توپ سیاه بیشتری دارد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بنابراین عقلایی این است که در دور دوم بازی جعبه دوم گزینه شما باشد. نگران نباشید. شما در این اشتباه تنها نیستید بلکه برعکس. این نتیجه به‌عنوان پارادوکس السبرگ شناخته می‌شود که به ‌نام دانیل السبرگ روانشناس سابق هاروارد نامیده شده است پارادوکس السبرگ این موضوع را اثبات می‌کند که ما احتمالات مشخص (جعبه اول) را بر احتمالات نامشخص (جعبه دوم) ترجیح می‌دهیم.


با این مقدمه وارد بحث ریسک و عدم اطمینان (یا ابهام) و تفاوت این دو می‌شویم. ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. واژه‌های ریسک و عدم‌اطمینان به‌همان اندازه که کاپوچینو و کافه لته را به‌جای هم می‌گیریم، با هم قاطی می‌شوند با این تفاوت که عواقب این موضوع بسیار جدی‌تر خواهد بود. شما می‌توانید در مورد ریسک حساب‌و‌کتاب کنید، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند. عمر ۳۰۰ ساله دانش ریسک با ‌عنوان «احتمالات» شناخته شده است. دانشمندان زیادی با این موضوع دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اند، اما شما حتی یک کتاب هم در مورد موضوع «عدم‌اطمینان» نخواهید یافت. به‌همین‌خاطر تلاش می‌کنیم «ابهام» را هر طور هست به دسته‌بندی‌های ریسک بخورانیم، اما این لباس به قامتش درنمی‌آید. بگذارید دو مثال را از نظر بگذرانیم. یکی از حوزه پزشکی (که این حربه کار می‌کند) و یکی هم از دنیای‌اقتصاد (جایی که این حربه کار نمی‌کند.)


میلیاردها آدم روی کره‌خاکی زندگی می‌کنند. بدن ما نسبت به یکدیگر تفاوت فاحشی ندارد. همه ما قد متعارفی داریم (هیچ‌کس قدش ۳۰ متر نمی‌شود) و مشابه هم عمر می‌کنیم(یکی ۱۰ هزار سال عمر نمی‌کند و یکی چندهزارم ثانیه). اغلب ما دو چشم داریم و قلبمان چهار بطن دارد و ۳۲ تا دندان در دهانمان هست. جانوران دیگر می‌توانند ما را همگن فرض کنند، همان‌طوری که ما همه موش‌ها را عین هم می‌بینیم. به همین جهت بیماری‌های مشابه زیادی وجود دارند و بی‌معنی نیست که برای مثال گفته شود: «ریسک مرگ شما در اثر سرطان ۳۰ درصد است». در مقابل چنین ادعایی بی‌معنی است: «احتمال اینکه یورو در پنج سال آینده فرو بریزد ۳۰درصد است.» چرا؟ اقتصاد در حوزه عدم اطمینان است. میلیون‌ها ارز مختلف و قابل مقایسه وجود ندارند که بتوان از تاریخچه آنها احتمالات را استخراج کرد. تفاوت ریسک و عدم‌اطمینان می‌تواند تفاوت «بیمه عمر» و «تاخت نکول اعتباری» را نشان دهد. یک [قرارداد] تاخت نکول اعتباری نوعی سیاست بیمه کردن است در مقابل یک نکول مشخص و معین ناشی از ناتوانی یک بنگاه برای پرداخت بدهی.


در مورد اول (بیمه عمر) ما در حیطه ریسک قابل محاسبه هستیم و در دومی (تاخت نکول اعتباری) با عدم اطمینان مواجهیم. همین خلط مبحث در آشفتگی‌های بحران مالی ۲۰۰۸ موثر بود. هر وقت چنین عباراتی شنیدید که:«ریسک ابرتورم فلان درصد است» یا «ریسک موضع سهام ما بَهمان مقدار است»، نگران شوید.


برای اینکه از نتیجه‌گیری‌ها و قضاوت‌های عجولانه پرهیز کرده‌باشید، باید با عدم اطمینان کنار بیایید، البته که کار سختی است و از آن دست کارهایی که نمی‌توانید به‌طور فعال بر آن اثرگذار باشید. در این میان آمیگدال شما نقشی حیاتی دارد. یک منطقه با ابعادی اندازه نخود در وسط مغز که مسوول فرآوری حافظه و احساسات است. بسته به اینکه چطور ساخته‌شود، شما هم ممکن است با سختی یا به‌سهولت با عدم‌اطمینان کنار بیایید. این موضوع در تمایلات سیاسی شما مشهود است. هرچه از عدم اطمینان گریزان‌تر باشید رأی‌تان متوجه محافظه‌کاران خواهد بود. بخشی از زیربنای دیدگاه سیاسی شما زیست‌شناختی است.


به هر تقدیر هرکسی که بخواهد روشن بیندیشد، باید مرز میان ریسک و عدم‌اطمینان را درک کند. تنها در حیطه‌های انگشت‌شماری می‌توانیم برای احتمالات مشخص حساب باز کنیم: در بازی‌های شانسی، هنگام پرتاب سکه و البته کتاب‌های احتمال. معمولا ماییم و ابهام‌های مساله‌ساز. بنابراین بیاموزید که با آنها کنار بیایید.

 

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی . |   1399/01/01 21:35:58   |
1     0
ریسک یعنی احتمالی که باعث پیامد ناخوشایند یا ناخواسته شود.

- ریسک از نظر شما چه معنی دارد؟
- اگر قبلا کار پُرریسکی رو انجام داده اید، به چه صورتی ریسک حاصله را پوشش داده اید؟
- نظر شما راجع به تفاوت میان ریسک و عدم اطمینان چیست؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا افتخاری |   1399/03/05 22:29:42   |
ریسک به معنای خطراتی است که در مسیر پیش روی ما احتمال دارد قرار بگیرد تا برنامه های ما مطابق با انتظارات پیش نرود .
بله اقدام به خرید دارایی کردم و تسویه مبلغی از آن دارایی را به آینده موکول کردم و احتمال این امر وجود داشت که در موعد مورد نظر نتوانم وجه مورد توافق را بپردازم.در مورد ریسک اتفاقی که احتمال وقوع آن را پیش بینی میکنیم کاملا برای ما شناخته شده است اما در مورد عدم اطمینان پدید ه مورد نظر ناشناخته است.
Mona |   1399/03/05 22:41:52   |
ریسک در تعریف عام، احتمالی است که یک کنش یا کنش‌وری (یا بی‌کنشی) مشخص منجر به زیان یا بروندادها و پیامدهای ناخوشایند و ناخواسته گردد. تقریباً همهٔ کوشش‌های بشری دربردارندهٔ درجاتی از ریسک است، با این همه برخی از آن‌ها ریسک‌های بیشتری را به همراه دارند. در ادبیات مالی ریسک را می‌توان به صورت رویدادهای غیرمنتظره که معمولاً به صورت تغییر در ارزش دارایی‌ها یا بدهی‌ها می‌باشد، تعریف کرد
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/07 10:29:50   |
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. ریسک یعنی سرمایه گذاری که دران نتیجه کار به خوبی معلوم نیست ولی عدم اطمینان یعنی همان شک وتردید زیاد که به پایان سرمایه گذاری دید بسیار بدی داریم وامکان موفقیت خود را در این سرمایه گذاری بسیار کم میدانیم
فرزانه جنتی |   1399/03/10 22:24:56   |
اقدام به کاری که نتیجه آن معلوم نبوده و احتمال ضرر وجود داشته باشد.
می‌دهیم..
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است
مرتضی ندافی |   1399/04/01 02:31:41   |
ریسک یعنی پذیرش خطر ضرر و یا کاهش سرمایه
ریسک احتمالات معلوم و مشخص است ولی در عدم اطمینان ناشناخته هست و تشمیم گیری در عدم اطمینان بسیار دشوار تر است نسبت به ریسک
الناز بهروزی |   1399/04/12 21:02:57   |
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/18 17:59:00   |
، ریسک یک مفهوم است. مفهومی که از سالیان دور در زندگی بشری قد علم کرده است. زمانی که انسان غارنشین به دنبال شکار از غارش خارج می‌شد، ریسک می‌کرد و زندگی خود را به خطر می‌انداخت. امروز هم که انسان امروزی پایش را از خانه بیرون می‌گذارد، به محل کارش می‌رود و سفر می‌رود، ریسک می‌کند.

با این حال مفهوم ریسک در ذهن بسیاری از انسان‌ها به معنای مالی آن به کار می‌رود. ریسک مالی یعنی اینکه پول را در راهی به کار ببرند که احتمال از دست دادن آن وجود داشته باشد. با این حال ریسک در مورد هر چیزی که به کار رود این مفهوم را می‌رساند که احتمال از دست دادن آن چیز یا تهدید آن وجود دارد ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. 1- بر مبنای ریسک، ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که وارد یک بازی شانسی بشویم یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. 2- ما می‌توانیم در مورد ریسک حساب ‌وکتاب کنیم، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند. عمر 300 ساله دانش ریسک با ‌عنوان «احتمالات» شناخته‌شده است. دانشمندان زیادی به ان موضوع پرداخته اند، اما حتی یک کتاب هم در مورد موضوع «عدم اطمینان» نخواهیدم یافت.
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/22 23:53:29   |
- ریسک یعنی احتمالات معلوم هستند.
- قبلا کار پرریسکی انجام نشده است.
- عدم اطمینان یعنی احتمالات ناشناخته اندو نمی توان تصمیم گیری کرد.
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/24 16:30:52   |
- ریسک یعنی میزان و درصد احتمالات حالت های مختلف معلوم است.
- با انجام دادن کاری که ریسک بسیا ر پایینی داشته باشد. اگر چیزی را با ریسک زیاد بدست آوریم برای آن ارزش زیادی قایل می شویم و بهای بیشتری به خود می گیرد.
ریسک، احتمالات ان معلوم هستند و می توان تصمیم گیری کرد و لی در عدم اطمینان احتمالات ناشناخته اند و تصمیم گیری دشوارتر است.شاید نتوان تصمیم گیری کرد.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 15:56:10   |
ریسک یک مفهوم است. مفهومی که از سالیان دور در زندگی بشری قد علم کرده است. زمانی که انسان غارنشین به دنبال شکار از غارش خارج می‌شد، ریسک می‌کرد و زندگی خود را به خطر می‌انداخت. امروز هم که انسان امروزی پایش را از خانه بیرون می‌گذارد، به محل کارش می‌رود و سفر می‌رود، ریسک می‌کند.

با این حال مفهوم ریسک در ذهن بسیاری از انسان‌ها به معنای مالی آن به کار می‌رود. ریسک مالی یعنی اینکه پول را در راهی به کار ببرند که احتمال از دست دادن آن وجود داشته باشد. با این حال ریسک در مورد هر چیزی که به کار رود این مفهوم را می‌رساند که احتمال از دست دادن آن چیز یا تهدید آن وجود دارد ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. 1- بر مبنای ریسک، ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که وارد یک بازی شانسی بشویم یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. 2- ما می‌توانیم در مورد ریسک حساب ‌وکتاب کنیم، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند. عمر 300 ساله دانش ریسک با ‌عنوان «احتمالات» شناخته‌شده است. دانشمندان زیادی به ان موضوع پرداخته اند، اما حتی یک کتاب هم در مورد موضوع «عدم اطمینان» نخواهیدم یافت.
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 19:27:28   |
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. واژه‌های ریسک و عدم‌اطمینان به‌همان اندازه که کاپوچینو و کافه لته را به‌جای هم می‌گیریم، با هم قاطی می‌شوند با این تفاوت که عواقب این موضوع بسیار جدی‌تر خواهد بود. شما می‌توانید در مورد ریسک حساب‌و‌کتاب کنید، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند.
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/26 23:38:49   |
به نظرم تفاوت نتیجه یه کار با انتظارات ما را ریسک میگویند

بررسی نتایج و بهبود روش

ریسک تفاوت میان بازده و سود مورد انتظار است عدم اطمینان به نظرم عدم آگاهی در مورد نتیجه یک عمل را می گویند
پوریا گراشی |   1399/04/28 13:23:32   |
ریسک یعنی پذیرش خطر ضرر و یا کاهش سرمایه
ریسک احتمالات معلوم و مشخص است ولی در عدم اطمینان ناشناخته هست و تشمیم گیری در عدم اطمینان بسیار دشوار تر است نسبت به ریسک
علیرضا آزاد |   1399/04/28 20:26:16   |
ریسک،نوعی ترس انجام دادن کار است که آیا این کاری که انجام میدهیم،چقدر امکان دارد ضرر کند یا خیر
با ایجاد ضمانت های لازم میشود ریسک حاصله را پوشش داد.
در یک کار میفهمیم بالاخره دریک زمان،ضرر بوجود می آید که به آن ریسک میگوییم. ولی وقتی به یک کار اعتماد نداشته باشیم یعنی نفهمیم این کار آیا پرسود است یا پر بازده را عدم اطمینان میگوییم.
مهدی کاظمی |   1399/04/29 14:21:36   |
خودرابه خطرانداختن
خرید طلا
مهدی کاظمی |   1399/04/29 20:19:00   |
یعنی خطر کردن
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 14:36:00   |
ریسک به معنای خطراتی است که در مسیر پیش روی ما احتمال دارد قرار بگیرد تا برنامه های ما مطابق با انتظارات پیش نرود .
بله اقدام به خرید دارایی کردم و تسویه مبلغی از آن دارایی را به آینده موکول کردم و احتمال این امر وجود داشت که در موعد مورد نظر نتوانم وجه مورد توافق را بپردازم.در مورد ریسک اتفاقی که احتمال وقوع آن را پیش بینی میکنیم کاملا برای ما شناخته شده است اما در مورد عدم اطمینان پدید ه مورد نظر ناشناخته است.
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/30 16:40:05   |
ریسک به معنای معلوم بودن احتمالات است .عدم اطمینان یعنی
احتمالات ناشناخته هستند.وقتی یک سرمایه گذاری انجام
میدهیم و ترس آنرا داریم ک آیا سرمایه ما افزایش پیدا
میکند یا نه همان عدم اطمینان است .ریسک هم یعنی
تقریبا میتوانیم متوجه شویم ک ریسک این سرمایه گذاری
چطوری هست.
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/31 17:08:42   |
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. ریسک یعنی سرمایه گذاری که دران نتیجه کار به خوبی معلوم نیست ولی عدم اطمینان یعنی همان شک وتردید زیاد که به پایان سرمایه گذاری دید بسیار بدی داریم وامکان موفقیت خود را در این سرمایه گذاری بسیار کم میدانیم
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 17:25:58   |
ریسک به معنای احتمال معلوم است یعنی ما میتوانیم حدس این را بزنیم که ممکن است چه اتفاقی بیفتد و تفاوت ان با عدم اطمینان این است که در عدم اطمینان حتی حدس و گمان انرا نمیتوانیم بزنیم که چ اتفاقی قرار است بیفتد
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 18:23:41   |
عدم اطمینان یعنی همان شک وتردید زیاد
که به پایان سرمایه گذاری دید بسیار بدی داریم
وامکان موفقیت خود را در این سرمایه گذاری
بسیار کم میدانیم.ریسک یک مفهوم است. مفهومی که از سالیان دور در زندگی بشری قد علم کرده است. زمانی که انسان غارنشین به دنبال شکار از غارش خارج می‌شد، ریسک می‌کرد و زندگی خود را به خطر می‌انداخت. امروز هم که انسان امروزی پایش را از خانه بیرون می‌گذارد، به محل کارش می‌رود و سفر می‌رود، ریسک می‌کند.
مرجان عباسی نسب |   1399/05/01 00:23:20   |
اره‌ایازمؤلفینریسکوعدماطمینانرامترادفبایکدیگردانسته و نهایتاً ریسک را عدم اطمینان ذهنی دانسته‌اند که نسبت به وقوع حوادث وجود دارد. چنین عدم اطمینانی ناشی از ذهنیت فرد بوده و مشخصه آن تردید و یا نا آگاهی نسبت به نتایج حاصل است.تعریف ریسک از طریق عدم اطمینان ذهنی می‌تواند منجر به آن شود که ریسک را تابعی از تمایلات روانی و ذهنی فرد قرارگرفته در معرض ریسک بدانیم. چنیننتیجه‌گیریاشتباهاست.رابطهنزدیکیمابینریسکوعدماطمینانوجوددارد ولیکن این رابطه یک‌جانبه است. ریسک امریعینیوحالتیازواقعیتدنیایخارجازذهن ماست درحالی‌که عدم اطمینان امریذهنی است. به‌عبارتی‌دیگر ریسک ترکیبی از شرایط مخاطره‌آمیز است و توسط احتمالات سنجیده می‌شود. عدم اطمینان توسط میزان اعتقاد و باورهای ما اندازه‌گیری می‌گردد. اطلاعیافتنازوجودریسکاستکهموجبعدماطمینانمی‌شودونهبالعکس.
محمد پوراکبری |   1399/05/04 09:45:54   |
احتمالی که باعث پیامد ناخوشایند یا ناخواسته شود ..
در صورت پر ریسک بودن باید ب گونه ای رفتار کرد ک تمام سرمایه خود را در یک حوزه ب کار نگرفت ..
در مورد ریسک نتیجه ای ک حاصل میشود برای ما مشخص نیست و حدس و احتمال است ولی در مورد عدم اطمینان این گونه نیست .
مهدیه گلشائیان |   1399/05/04 12:02:57   |
ریسک یعنی احتمالات معلوم هستندوما باید شانس خودمان را برای احتمال وقوع هر پیشامدکه ممکن است پیروزی یا شکست باشد امتحان کنیم .
به نظر من‌اگر برای اولین بار می خواهیم کار پر ریسکی را انجام دهیم مثلا سهام بخریم .بهتر است از کم شروع کنیم که اگر به هر دلیلی ضرر کردیم خیلی زیاد نباشد وقابل جبران باشد.وچندین بار این کار را انجام دهیم تا تجربه ی کافی بدست اوریم.
در ریسک گزینه های احتمالی مشخص هستند وما با انجام ریسک انهارا پذیرفته ایم اما در عدم اطمینان احتمالات معلوم نیستند پس تصمیم گیری برای ما سختتر است
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/04 20:42:58   |
نوعی ترس انجام دادن کار است که آیا این کاری که انجام میدهیم،چقدر امکان دارد ضرر کند یا خیر...ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 12:09:36   |
احتمالی که باعث پیامد ناخوشایند یا ناخواسته شود .
در صورت پر ریسک بودن باید ب گونه ای رفتار کرد ک تمام سرمایه خود را در یک حوزه ب کار نگرفت .
در مورد ریسک نتیجه ای ک حاصل میشود برای ما مشخص نیست و حدس و احتمال است ولی در مورد عدم اطمینان این گونه نیست .
فاطمه کریمی |   1399/02/21 08:36:43   |
0     0
به نظرم تفاوت میان ریسک و عدم اطمینان در ریسک آگاهی کاملا از بازاری که میخواهیم سرمایه گذاری کنیم داریم ولی نمیدانیم نتیجه این بازده زمانی چگونه میشود اما در شرایط عدم اطمینان ما آگاهی کافی از بازاری که میخواهیم سرمایه گذاری کنیم نداریم و برای همین به این بازار سرمایه گذاری، سزمایه گذاری نمیکنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه کریمی |   1399/02/21 08:37:34   |
0     0
به نظرم عدم آگاهی در مورد نتیجه یک عمل را ریسک می گوییم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
تشکری |   1399/02/27 16:39:24   |
0     0
برداشتم از ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند.
عدم اطمینان امریذهنی است. به‌عبارتی‌دیگر ریسک ترکیبی از شرایط مخاطره‌آمیز است و توسط احتمالات سنجیده می‌شود. عدم اطمینان توسط میزان اعتقاد و باورهای ما اندازه‌گیری می‌گردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/29 13:58:35   |
0     0
معنی لغوی ریسک(Risk): اقدام به کاری که نتیجه آن معلوم نبوده و احتمال ضرر وجود داشته باشد.
معنی لغوی عدم اطمینان(Incertitude):شک و تردید
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 23:34:33   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. واژه‌های ریسک و عدم‌اطمینان به‌همان اندازه که کاپوچینو و کافه لته را به‌جای هم می‌گیریم، با هم قاطی می‌شوند با این تفاوت که عواقب این موضوع بسیار جدی‌تر خواهد بود. شما می‌توانید در مورد ریسک حساب‌و‌کتاب کنید، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند. عمر ۳۰۰ ساله دانش ریسک با ‌عنوان «احتمالات» شناخته شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/02/30 15:39:22   |
0     0
با سلام
فرق بین ریسک و عدم اطمینان کاملا مشخص است. با ایجاد راهکار هایی مناسب میشه ریسک را کنترل کرد و آن را به حداقل رساند و یا میشه ریسک را کنترل کرد.
اما به هیچ عنوان نمیشه برای موضوعی که در خصوص آن اطمینانی وجود دارد برنامه ریزی کرد.
بهنام رقاقی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/03/02 20:03:24   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. 1- بر مبنای ریسک، ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که وارد یک بازی شانسی بشویم یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. 2- ما می‌توانیم در مورد ریسک حساب ‌وکتاب کنیم، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند. عمر 300 ساله دانش ریسک با ‌عنوان «احتمالات» شناخته‌شده است. دانشمندان زیادی به ان موضوع پرداخته اند، اما حتی یک کتاب هم در مورد موضوع «عدم اطمینان» نخواهیدم یافت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/04 08:48:34   |
0     0
بعد از نوشته‌های کینز و فرانک، در میان اقتصاددانان و به تدریج در میان همه‌ی نویسندگان و تحلیل‌گران مدیریت، دو مفهوم Risk و Uncertainty تفکیک شدند و این تفکیک امروز در حدی جا افتاده است که اگر نتوانید در موردش صحبت کنید، ممکن است در اینکه درس‌خوانده‌ی مدیریت و اقتصاد هستید تردید کنند.
در کتابها و مقاله‌های فارسی به جای Uncertainty از چهار تعبیر زیر استفاده شده است:
- ابهام
- نااطمینانی
- عدم قطعیت
- عدم اطمینان
با وجودی که این چهار تعبیر تفاوت‌های مهمی با یکدیگر دارند، اما از آنجا که فراوانی هر چهار مورد در کتابهای اقتصاد و مدیریت فارسی تقریباً یکسان است، نمی‌توان یک مورد را به عنوان ترجمه‌ی قطعی در نظر گرفت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 15:49:13   |
0     0
احتمالی که باعث پیامد ناخوشایند یا ناخواسته شود
سبد سرمیه گذاری با تنوع سرمیه ها موارد پر ریسک را پوشش می دهیم
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. 1- بر مبنای ریسک، ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که وارد یک بازی شانسی بشویم یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. 2- ما می‌توانیم در مورد ریسک حساب ‌وکتاب کنیم، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/04 18:22:21   |
0     0
ریسک یعنی سرمایه گذاری که دران نتیجه کار به خوبی معلوم نیست ولی عدم اطمینان یعنی همان شک وتردید زیاد که به پایان سرمایه گذاری دید بسیار بدی داریم وامکان موفقیت خود را در این سرمایه گذاری بسیار کم میدانیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/05 15:48:41   |
0     0
ریسک یعنی موضوع و حرکتی که تا حدودی آینده و نتیجه آن به مرور زمان اثبات خواهد شد ولی به معنی اینکه کلا همه چیز را به زمان و آینده سپرد نیست.با برنامه ریزی و تلاش و به دنبال حل مشکلات بودن همیشه راه حل های را به دنبال خواهد داشت که میتوانیم ریسک را پوشش یا تا حدودی کنترل نماییم.در ریسک احتمالات ،رویدادها ،مشخصات تا حدودی تعیین و تا با بررسی و علم به آن شروع به انجام یک رویداد می نماید ولی عدم اطمینان این شرایط را نداشته و به مفهوم عدم اظهار نظر در حسابرسی است که تا حدود زیادی به آینده و مستندات موکول می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/05 19:34:36   |
0     0
پیش بینی شرایط انجام کار حال چه خوب چه بد را میشود احتمال نامید اما عدم اطمینان را میشود ریسک بدون محاسبه احتمال نامید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/06 01:00:27   |
0     0
ریسک به معنای در نظرگرفتن و محاسبه احتمال است . برای مثال وقتی میگوییم ریسک اتفاق افتادن یک چیز بالاست ، به این معنی است که احتمال کمی وجود دارد که اتفاق بیافتد و احتمال زیادی وجود دارد که اتفاق نیافتد . این احتمال قابل اندازه گیری است و شما با احتساب این احتمال دست به اقدام میزنید و تصمیم میگیرید . در مقابل عدم اطمینان بدین معنیست که احتمالاتی وجود دارد اما دیگر به هر دلیل قادر به محاسبه یا تخمین ان نیستیم و این دو مبحث نباید با یکدیگر خلط شوند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/06 02:41:10   |
0     0
ریسک در معنای کلی، نا اطمینانی از آینده را نشان می‌دهد.
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، می‌توان تصمیم گرفت که وارد یک بازی شانسی بشویم یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است.می‌توانیم در مورد ریسک حساب‌و‌کتاب کنیم، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند.
از طریق سرمایه گذاریهای کوچک و متنوع ریسک را کاهش داده ام.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/06 21:06:01   |
0     0
ریسک عبارت است از وجود دو احتمال در مقابل هم مثل بردن یا باختن و سود یا زیان که ما با اطلاع از آن و در نظر گرفتن میزان آن ، آن را قبول می کنیم اما عدم اطمینان در کل در انتخاب آن سردرگم هستیم و هیچ اطمینان و اطلاعی از نتایج آن نداریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/11 21:56:25   |
0     0
تفاوت ریسک و عدم اطمینان

معنی لغوی ریسک(Risk): اقدام به کاری که نتیجه آن معلوم نبوده و احتمال ضرر وجود داشته باشد.

معنی لغوی عدم اطمینان(Incertitude):شک و تردید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/22 21:27:10   |
0     0
یسک به معنای خطراتی است که در مسیر پیش روی ما احتمال دارد قرار بگیرد تا برنامه های ما مطابق با انتظارات پیش نرود .
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. ریسک یعنی سرمایه گذاری که دران نتیجه کار به خوبی معلوم نیست ولی عدم اطمینان یعنی همان شک وتردید زیاد که به پایان سرمایه گذاری دید بسیار بدی داریم وامکان موفقیت خود را در این سرمایه گذاری بسیار کم میدانیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 17:03:04   |
0     0
احتمال انحراف بازده واقعی سرمایه گذاری از بازده پیش بینی شده آن، ریسک گفته می‌شود. ریسک همچنین شامل احتمال از دست رفتن همه یا بخشی از اصل سرمایه گذاری نیز می‌شود. در مورد عدم اطمینان شک و تردید و عدم شناخت است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 19:12:39   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. واژه‌های ریسک و عدم‌اطمینان به‌همان اندازه که کاپوچینو و کافه لته را به‌جای هم می‌گیریم، با هم قاطی می‌شوند با این تفاوت که عواقب این موضوع بسیار جدی‌تر خواهد بود. شما می‌توانید در مورد ریسک حساب‌و‌کتاب کنید، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند. عمر ۳۰۰ ساله دانش ریسک با ‌عنوان «احتمالات» شناخته شده است. دانشمندان زیادی با این موضوع دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اند، اما شما حتی یک کتاب هم در مورد موضوع «عدم‌اطمینان» نخواهید یافت. به‌همین‌خاطر تلاش می‌کنیم «ابهام» را هر طور هست به دسته‌بندی‌های ریسک بخورانیم، اما این لباس به قامتش درنمی‌آید. بگذارید دو مثال را از نظر بگذرانیم. یکی از حوزه پزشکی (که این حربه کار می‌کند) و یکی هم از دنیای‌اقتصاد (جایی که این حربه کار نمی‌کند.)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/26 10:18:57   |
0     0
ریسک در تعریف عام، احتمالی است که یک کنش یا کنش‌وری (یا بی‌کنشی) مشخص منجر به زیان یا بروندادها و پیامدهای ناخوشایند و ناخواسته گردد. تقریباً همهٔ کوشش‌های بشری دربردارندهٔ درجاتی از ریسک است، با این همه برخی از آن‌ها ریسک‌های بیشتری را به همراه دارند. در ادبیات مالی ریسک را می‌توان به صورت رویدادهای غیرمنتظره که معمولاً به صورت تغییر در ارزش دارایی‌ها یا بدهی‌ها می‌باشد، تعریف کرد. بنگاه‌ها در معرض انواع مختلف ریسک قرار دارند که به‌طور کلی می‌توان به دو دسته 'ریسک‌های تجاری' و 'ریسک‌های غیرتجاری' تقسیم کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/29 10:17:20   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/31 10:20:05   |
0     0
معنی لغوی ریسک(Risk): اقدام به کاری که نتیجه آن معلوم نبوده و احتمال ضرر وجود داشته باشد
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. 1- بر مبنای ریسک، ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که وارد یک بازی شانسی بشویم یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. 2- ما می‌توانیم در مورد ریسک حساب ‌وکتاب کنیم، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/04 20:48:08   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته اند. بر مبنای ریسک، شما می توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم گیری بسیار دشوارتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/10 14:47:06   |
0     0
- ریسک به معنای خطراتی است که برای انجام کاری با آنها مواجه هستیم ، مانند سرمایه گزاری
-مثلا سرمایه گزاری در ارز و دلار کار پر ریسکی می باشد که میتوان با سرمایه گزاری بر روی خرید و فروش زمین و اوراق مشارکت مقداری از آنرا جبران کرد
- در ریسک احتمالات مشخص هستند و سود و زیان یک کار را میفهمیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/11 10:15:59   |
0     0
دم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 18:13:59   |
0     0
احتمالی که باعث پیامد ناخوشایند یا ناخواسته شود
سبد سرمیه گذاری با تنوع سرمیه ها موارد پر ریسک را پوشش می دهیم
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. 1- بر مبنای ریسک، ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که وارد یک بازی شانسی بشویم یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. 2- ما می‌توانیم در مورد ریسک حساب ‌وکتاب کنیم، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/04/14 23:36:29   |
0     0
ریسک به معنای خطراتی است که در مسیر پیش روی ما احتمال دارد قرار بگیرد تا برنامه های ما مطابق با انتظارات پیش نرود .
بله اقدام به خرید دارایی کردم و تسویه مبلغی از آن دارایی را به آینده موکول کردم و احتمال این امر وجود داشت که در موعد مورد نظر نتوانم وجه مورد توافق را بپردازم.در مورد ریسک اتفاقی که احتمال وقوع آن را پیش بینی میکنیم کاملا برای ما شناخته شده است اما در مورد عدم اطمینان پدید ه مورد نظر ناشناخته است. در ریسک احتمالات مشخص هستند و سود و زیان یک کار را میفهمیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/15 21:14:53   |
0     0
ریسک بدان معنی است یعنی انکه احتمالات معلوم هستند
عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته اند برمبنای ریسک شما می توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یانه
در مقابل در قلمرو عدم اطمینان تصمیم گیری بسیار دشوارتر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/16 23:33:12   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. ریسک یعنی سرمایه گذاری که دران نتیجه کار به خوبی معلوم نیست ولی عدم اطمینان یعنی همان شک وتردید زیاد که به پایان سرمایه گذاری دید بسیار بدی داریم وامکان موفقیت خود را در این سرمایه گذاری بسیار کم میدانیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 01:21:17   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. واژه‌های ریسک و عدم‌اطمینان به‌همان اندازه که کاپوچینو و کافه لته را به‌جای هم می‌گیریم، با هم قاطی می‌شوند با این تفاوت که عواقب این موضوع بسیار جدی‌تر خواهد بود. شما می‌توانید در مورد ریسک حساب‌و‌کتاب کنید، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند. عمر ۳۰۰ ساله دانش ریسک با ‌عنوان «احتمالات» شناخته شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/17 11:09:09   |
0     0
ریسک به معنای در نظرگرفتن و محاسبه احتمال است و وجود دو احتمال در مقابل هم مثل بردن یا باختن و سود یا زیان که ما با اطلاع از آن و در نظر گرفتن میزان آن ، آن را قبول می کنیم اما عدم اطمینان در کل در انتخاب آن سردرگم هستیم و هیچ اطمینان و اطلاعی از نتایج آن نداریم.
بله. به خرید دارایی اقدام کردم و تسویه مبلغی از آن دارایی را به آینده موکول کردم و این احتمال وجود داشت که در زمان موعد نتوانم وجه مورد توافق را فراهم کنم و بپردازم.
ریسک اتفاقی که احتمال وقوع آن را پیش بینی میکنیم کاملا برای ما شناخته شده است اما در مورد عدم اطمینان پدید ه مورد نظر ناشناخته است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/18 01:53:41   |
0     0
ریسک عدم قطعیتی نامطلوب است به این علت که
نمی‌توانیم آن را از بین ببریم. بنابراین در ازای دریافت
مبلغی حاضر به تحمل آن هستیم حال آنکه برای دوری از
آن باید مبلغی پرداخت کنیم.
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان
یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، ما
می‌توانیم تصمیم بگیریم که وارد یک بازی شانسی بشویم
یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار
دشوارتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/18 14:50:28   |
0     0
احتمال انحراف بازده واقعی سرمایه گذاری از بازده پیش بینی شده آن، ریسک گفته می‌شود. ریسک همچنین شامل احتمال از دست رفتن همه یا بخشی از اصل سرمایه گذاری نیز می‌شود. در مورد عدم اطمینان شک و تردید و عدم شناخت است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 17:33:19   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. واژه‌های ریسک و عدم‌اطمینان به‌همان اندازه که کاپوچینو و کافه لته را به‌جای هم می‌گیریم، با هم قاطی می‌شوند با این تفاوت که عواقب این موضوع بسیار جدی‌تر خواهد بود. شما می‌توانید در مورد ریسک حساب‌و‌کتاب کنید، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند. عمر ۳۰۰ ساله دانش ریسک با ‌عنوان «احتمالات» شناخته شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 19:27:20   |
0     0
ریسک به معنای خطراتی است که در مسیر پیش روی ما احتمال دارد قرار بگیرد تا برنامه های ما مطابق با انتظارات پیش نرود .
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/18 23:12:00   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند.
ریسک یعنی سرمایه گذاری که دران نتیجه کار به خوبی معلوم نیست ولی عدم اطمینان یعنی همان شک وتردید زیاد که به پایان سرمایه گذاری دید بسیار بدی داریم وامکان موفقیت خود را در این سرمایه گذاری بسیار کم میدانیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 12:56:23   |
0     0
با این حال مفهوم ریسک در ذهن بسیاری از انسان‌ها به معنای مالی آن به کار می‌رود. ریسک مالی یعنی اینکه پول را در راهی به کار ببرند که احتمال از دست دادن آن وجود داشته باشد. با این حال ریسک در مورد هر چیزی که به کار رود این مفهوم را می‌رساند که احتمال از دست دادن آن چیز یا تهدید آن وجود دارد
بیمه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 21:57:45   |
0     0
ریسک به معنای خطراتی است که در مسیر پیش روی ما احتمال دارد قرار بگیرد تا برنامه های ما مطابق با انتظارات پیش نرود .
بله اقدام به خرید دارایی کردم و تسویه مبلغی از آن دارایی را به آینده موکول کردم و احتمال این امر وجود داشت که در موعد مورد نظر نتوانم وجه مورد توافق را بپردازم.
در مورد ریسک اتفاقی که احتمال وقوع آن را پیش بینی میکنیم کاملا برای ما شناخته شده است اما در مورد عدم اطمینان پدید ه مورد نظر ناشناخته است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/19 23:22:30   |
0     0
ریسک یعنی سرمایه گذاری که دران نتیجه کار به خوبی معلوم نیست ولی عدم اطمینان یعنی همان شک وتردید زیاد که به پایان سرمایه گذاری دید بسیار بدی داریم وامکان موفقیت خود را در این سرمایه گذاری بسیار کم میدانیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 11:40:25   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. 1- بر مبنای ریسک، ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که وارد یک بازی شانسی بشویم یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. 2- ما می‌توانیم در مورد ریسک حساب ‌وکتاب کنیم، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند. عمر 300 ساله دانش ریسک با ‌عنوان «احتمالات» شناخته‌شده است.رﻳﺴﻚ را می ﺗﻮان روﻳﺪادی اتفاقی و واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺑﺨﺖ و اقبال ﺑﻴﺎن ﻛﺮد، درحالی ﻛﻪ عدم قطعیت کاملا به داﻧـﺶ و ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻣﺮﺑﻮط اﺳﺖ. ارﺗﺒﺎط ﺑﻴﻦ رﻳﺴﻚ و ﻋﺪم ﻗﻄﻌﻴﺖ و ﺗﻤﺎﻳﺰ بین اصطلاح های آلیتوریک و اپیستمیک را می توان در دو جمله زیر خلاصه نمود:

_ ریسک، عدم قطعیتی است که امکان اندازه گیری آن وجود دارد.

_ عدم قطعیت، مقوله ای غیر قابل اندازه گیری است.احتمال انحراف بازده واقعی سرمایه گذاری از بازده پیش بینی شده آن، ریسک گفته می‌شود. ریسک همچنین شامل احتمال از دست رفتن همه یا بخشی از اصل سرمایه گذاری نیز می‌شود. برای سنجش ریسک سرمایه گذاری معیارهای متفاوتی وجود دارد. یکی از مهم‌ترین معیارهای این سنجش، انحراف معیار بازده تاریخی یا میانگین یک سرمایه گذاری است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/21 01:33:52   |
0     0
- ریسک یعنی احتمالی که باعث پیامد ناخوشایند یا ناخواسته شود.
- تسهیلاتی را اخذ نمودم تا در کاری سرمایه گذاری کنم که بعد از مدتی به دلیل نوسان بازار دچار ضرر گردیدم . با توجه به تجربه باقیمانده سرمایه را در صنعت دیگر سرمایه گذاری و پس از مدت زمان تقریبا طولانی علاوه بر جبران زیان به سود دهی رسیدم .
- ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند و انتخاب با خودمان است ولی عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/24 10:38:21   |
0     0
ریسک
خطر، احتمال خطروضرر، اقدام بکارنامعلوم
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. 1- بر مبنای ریسک، ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که وارد یک بازی شانسی بشویم یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. 2- ما می‌توانیم در مورد ریسک حساب ‌وکتاب کنیم، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/24 12:41:55   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. واژه‌های ریسک و عدم‌اطمینان به‌همان اندازه که کاپوچینو و کافه لته را به‌جای هم می‌گیریم، با هم قاطی می‌شوند با این تفاوت که عواقب این موضوع بسیار جدی‌تر خواهد بود. شما می‌توانید در مورد ریسک حساب‌و‌کتاب کنید، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/25 18:51:33   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است.
ریسک یعنی سرمایه گذاری که دران نتیجه کار به خوبی معلوم نیست ولی عدم اطمینان یعنی همان شک وتردید زیاد که به پایان سرمایه گذاری دید بسیار بدی داریم وامکان موفقیت خود را در این سرمایه گذاری بسیار کم میدانیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 21:39:56   |
0     0
ریسک و عدم اطمینان (یا ابهام) و تفاوت این دو می‌شویم. ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مصطفى عربى |   1399/04/25 22:07:53   |
0     0
ریسک یعنی موقعیتی برای بدست اوردن اهداف بزرگتر
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/26 17:17:31   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 23:16:39   |
0     0
ریسک در تعریف عام، احتمالی است که یک کنش یا کنش‌وری (یا بی‌کنشی) مشخص منجر به زیان یا بروندادها و پیامدهای ناخوشایند و ناخواسته گردد.
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. 1- بر مبنای ریسک، ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که وارد یک بازی شانسی بشویم یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. 2- ما می‌توانیم در مورد ریسک حساب ‌وکتاب کنیم، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 16:19:51   |
0     0
ریسک و عدم اطمینان (یا ابهام) و تفاوت این دو می‌شویم.۳ ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. واژه‌های ریسک و عدم‌اطمینان به‌همان اندازه که کاپوچینو و کافه لته را به‌جای هم می‌گیریم، با هم قاطی می‌شوند با این تفاوت که عواقب این موضوع بسیار جدی‌تر خواهد بود. شما می‌توانید در مورد ریسک حساب‌و‌کتاب کنید، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند. عمر ۳۰۰ ساله دانش ریسک با ‌عنوان «احتمالات» شناخته شده است. دانشمندان زیادی با این موضوع دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اند، اما شما حتی یک کتاب هم در مورد موضوع «عدم‌اطمینان» نخواهید یافت. به‌همین‌خاطر تلاش می‌کنیم «ابهام» را هر طور هست به دسته‌بندی‌های ریسک بخورانیم، اما این لباس به قامتش درنمی‌آید. بگذارید دو مثال را از نظر بگذرانیم. یکی از حوزه پزشکی (که این حربه کار می‌کند) و یکی هم از دنیای‌اقتصاد (جایی که این حربه کار نمی‌کند.)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/27 18:55:01   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان
یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، ما
می‌توانیم تصمیم بگیریم که وارد یک بازی شانسی بشویم
یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار
دشوارتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/27 21:29:04   |
0     0
عدم اطمینان احتمالاتش مشخص نیست درحالیکه ریسک احتمالاتش قابل بررسی است.به نظر ریسک یک نوع چالش است به شرط اسیب جدی نرسیدن به زندگی تجربه کردنش خوب است .ریسک پذیری کمی در سرمایه گذاری دارم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/28 21:41:17   |
0     0
ریسک به معنای دریافت منافع بیشتر است.. هرچه ریسک بالاتری‌ داشته باشیم در صورت موفقیت منافع بیشتری نصیبمان می شود.
خیر انجام ندادم..
ریسک با عدم اطمینان فرق دارد.. ریسک یعنی انتخاب میکنیم سود بیشتر پاشته باشیم یا برعکس‌سود کمتری داشته باشم در صورت عدم موفقیت.. عدم اطمینان یعنی کلا اعتماد نداشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/28 23:30:55   |
0     0
ریسک یعنی سرمایه گذاری که دران نتیجه کار به خوبی معلوم نیست ولی عدم اطمینان یعنی همان شک وتردید زیاد که به پایان سرمایه گذاری دید بسیار بدی داریم وامکان موفقیت خود را در این سرمایه گذاری بسیار کم میدانیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/29 00:15:17   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 13:13:52   |
0     0
ریسک عبارت است از وجود دو احتمال در مقابل هم مثل بردن یا باختن و سود یا زیان که ما با اطلاع از آن و در نظر گرفتن میزان آن ، آن را قبول می کنیم اما عدم اطمینان در کل در انتخاب آن سردرگم هستیم و هیچ اطمینان و اطلاعی از نتایج آن نداریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/29 15:39:28   |
0     0
ریسک به معنای در نظرگرفتن و محاسبه احتمال است و وجود دو احتمال در مقابل هم مثل بردن یا باختن و سود یا زیان که ما با اطلاع از آن و در نظر گرفتن میزان آن ، آن را قبول می کنیم اما عدم اطمینان در کل در انتخاب آن سردرگم هستیم و هیچ اطمینان و اطلاعی از نتایج آن نداریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/29 20:45:33   |
0     0
- ریسک یعنی احتمالی که باعث پیامد ناخوشایند یا ناخواسته شود.
ریسک، احتمالات ان معلوم هستند و می توان تصمیم گیری کرد و لی در عدم اطمینان احتمالات ناشناخته اند و تصمیم گیری دشوارتر است.شاید نتوان تصمیم گیری کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 21:21:25   |
0     0
ریسک یعنی خطر کردن
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. با مثال زیر این دو مفهوم را بیان می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 23:20:59   |
0     0
ریسک یعنی پذیرش خطر ضرر و یا کاهش سرمایه
ریسک احتمالات معلوم و مشخص است ولی در عدم اطمینان ناشناخته هست و تشمیم گیری در عدم اطمینان بسیار دشوار تر است نسبت به ریسک
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/29 23:52:05   |
0     0
ریسک یعنی سرمایه گذاری که دران نتیجه کار به خوبی معلوم نیست ولی عدم اطمینان یعنی همان شک وتردید زیاد که به پایان سرمایه گذاری دید بسیار بدی داریم وامکان موفقیت خود را در این سرمایه گذاری بسیار کم میدانیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/30 01:34:49   |
0     0
ریسک یعنی احتمالات معلوم هستند وعدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات
ناشناخته اند برمبنای ریسک میتوان تصمیم بگیرید و وارد یک بازی شانسی بشوید یا در قلمرو عدم اطمینان تصمیم گیری بسیار دشوارتر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/30 01:44:20   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. واژه‌های ریسک و عدم‌اطمینان به‌همان اندازه که کاپوچینو و کافه لته را به‌جای هم می‌گیریم، با هم قاطی می‌شوند با این تفاوت که عواقب این موضوع بسیار جدی‌تر خواهد بود. شما می‌توانید در مورد ریسک حساب‌و‌کتاب کنید، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/30 11:39:49   |
0     0
تمدیدی فرصت زا جهت دستیابی به موفقیت و منفعت. در فرهنگ لانگمن ریسک به معنای احتمال وقوع چیزی بد یا نامطلوب و یا احتمال وقوع خطر تعریف‌شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 21:34:19   |
0     0
به هر تقدیر هرکسی که بخواهد روشن بیندیشد، باید مرز میان ریسک و عدم اطمینان را درک کند. تنها در حیطه های انگشت شماری می توانیم برای احتمالات مشخص حساب باز کنیم: در بازی های شانسی، هنگام پرتاب سکه و البته کتاب های احتمال. معمولاماییم و ابهام های مساله ساز. بنابراین بیاموزید که با آنها کنار بیایید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/30 23:47:41   |
0     0
سک یعنی احتمالات معلوم هستند.
- قبلا کار پرریسکی انجام نشده است.
- عدم اطمینان یعنی احتمالات ناشناخته اندو نمی توان تصمیم گیری کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/31 01:12:24   |
0     0
ریسک خطر احتمالى است که ممکن است براى سرمایه گذارى ما رخ دهد
با برنامه ریزى ومدیریت و مشورت درست مى توان خطر ریسک را کاهش داد
ریسک احتمالات آن معلوم است ولى عدم اطمینان احتمالات آن نامعلوم است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/31 23:19:04   |
0     0
ریسک یک مفهوم است. مفهومی که از سالیان دور در زندگی بشری قد علم کرده است. زمانی که انسان غارنشین به دنبال شکار از غارش خارج می‌شد، ریسک می‌کرد و زندگی خود را به خطر می‌انداخت. امروز هم که انسان امروزی پایش را از خانه بیرون می‌گذارد، به محل کارش می‌رود و سفر می‌رود، ریسک می‌کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/02 06:47:58   |
0     0
ریسک یعنی احتمالات معلوم هستند وعدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات
ناشناخته اند برمبنای ریسک میتوان تصمیم بگیرید و وارد یک بازی شانسی بشوید یا در قلمرو عدم اطمینان تصمیم گیری بسیار دشوارتر است حتی نمیتوان تصمیم گرفت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/05/02 12:28:14   |
0     0
ریسک یعنی احتمالی که باعث پیامد ناخوشایند یا ناخواسته شود.
. ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/02 16:49:54   |
0     0
تفاوت ریسک و عدم اطمینان در دانستن و نداستن احتمال پیروزی و شکست است. در ریسک این احتمالات را میدانیم و در شرایط عدم اطمینان نمی دانیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/05/02 17:19:24   |
0     0
باید بین ریسک وعدم اطمینان فرق گذاشته شود ریسک احتمالات شناخته شده وعدم اطمینان احتمالات ناشناخته می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/05/02 20:20:57   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند. بر مبنای ریسک، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد یک بازی شانسی بشوید یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است. واژه‌های ریسک و عدم‌اطمینان به‌همان اندازه که کاپوچینو و کافه لته را به‌جای هم می‌گیریم، با هم قاطی می‌شوند با این تفاوت که عواقب این موضوع بسیار جدی‌تر خواهد بود. شما می‌توانید در مورد ریسک حساب‌و‌کتاب کنید، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 21:24:30   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 21:25:39   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند.بنابراین برای ریسک ما میتوانیم تصمیم بگیریم ولی شرایط عدم اطمینان از عهده ما خارج است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/09 00:36:30   |
0     0
پذیرش خطر ضرر یا کاهش سرمایه
با پی بردن به اینکه ریسک شمشیر دولبه است و احتمال ضرر و سود در ان یکی است می توان ریسک را پوشش داد
ریسک یعنی انکه احتمالات معلوم هستند و عدم اطمینان یعنی احتمالات ناشناخته هستند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/09 02:14:16   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند.بر مبنای ریسک، ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که وارد یک بازی شانسی بشویم یا نه. در مقابل، در قلمرو عدم اطمینان تصمیم‌گیری بسیار دشوارتر است.ما می‌توانیم در مورد ریسک حساب ‌وکتاب کنیم، اما در مورد عدم اطمینان این موضوع صدق نمی‌کند. دانش ریسک با ‌عنوان احتمالات شناخته‌شده است. دانشمندان زیادی به ان موضوع پرداخته اند، اما حتی یک کتاب هم در مورد موضوع عدم اطمینان نخواهیدم یافت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/09 08:24:08   |
0     0
ریسک یعنی این که احتمالات معلوم اند. عدم قطعیت یعنی احتمالات نامعلوم اند. بر اساس ریسک، شما می توانید تصمیم بگیرید قمار بکنید یا نه، اما در قلمرو عدم قطعیت اتخاذ تصمیم بسیار دشوارتر است. واژه های ریسک و عدم قطعیت به اندازه کاپوچینو و اسپرسو اشتباه گرفته می شوند، البته با عواقب جدی تر. تو با ریسک می توانی محاسباتت را انجام بدهی، ولی با عدم قطعیت نمی توانی. دانش سیصد ساله ریسک، آمار نامیده می شود. استادان فراوانی با آن سروکار دارند، اما حتی یک کتاب درسی هم درباره موضوع عدم قطعیت وجود ندارد. به همین دلیل، تلاش می کنیم عدم قطعیت را در طبقه بندی های ریسک وارد کنیم، اما واقعاً جایی برایش نیست. به این دو مثال دقت کن: یکی درباره پزشکی (که صدق می کند) و یکی از اقتصاد (که صدق نمی کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/12 19:09:38   |
0     0
ریسک خطر احتمالى است که ممکن است براى سرمایه گذارى ما رخ دهد
با برنامه ریزى ومدیریت و مشورت درست مى توان خطر ریسک را کاهش داد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 16:08:36   |
0     0
احتمالی که باعث پیامد ناخوشایند یا ناخواسته شود .
در صورت پر ریسک بودن باید ب گونه ای رفتار کرد ک تمام سرمایه خود را در یک حوزه ب کار نگرفت .
در مورد ریسک نتیجه ای ک حاصل میشود برای ما مشخص نیست و حدس و احتمال است ولی در مورد عدم اطمینان این گونه نیست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام گشتاسبی |   1399/06/09 18:56:01   |
0     0
ریسک یعنی آنکه احتمالات معلوم هستند. عدم اطمینان یعنی اینکه احتمالات ناشناخته‌اند.
خیر
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics