تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تعداد طرح‌ها و مقاله‌های سال۹۸/ چالش‌های دانشکده پزشکی

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دانشکده پزشکی با وجود ۶۳۴ عضو هیئت علمی و ۳۴۲۱ دانشجو دارای۶۸ H-index است. تعداد مقالات ارائه شده در دانشکده پزشکی طی چهار سال اخیر رشد داشته و حدود ۳۸ طرح و ۴۴ مقاله پژوهشی در سال ۹۸، ارائه شده است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، نشست ادواری دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران با بررسی چالش‌های دانشکده پزشکی و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، معاونان، روسای دانشکده‌ها و مدیران، امروز چهارشنبه، هفتم اسفند ۹۸  تشکیل شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در این جلسه دکتر جلیل کوهپایه‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بر تعامل و بهره برداری از امکانات تاکید کرد و افزود: در مدیریت های تحت پوشش باید تعامل نزدیک در سطوح مختلف برقرار شود و مدیران سطوح بالاتر پیگیری امور را به عهده بگیرند. باید یک بازنگری آنی و دقیق با نگاه بلند نظرانه جهت بررسی چالش ها انجام شود و حل موضوعاتی که مورد نیاز است تسریع یابد. برای حل مسائل گروه‌های مختلف؛ سیاست کافی نیست بلکه راهبرد مورد نیاز است.


وی با اشاره به بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال آینده بیان کرد: فرآیندها باید شفاف باشد و از ظرفیت ها و توانایی های موجود در راستای درآمدزایی بهره برداری کرد. آموزش های مجازی باید عملیاتی شود و اقدامات جهت پیشبرد امور از حالت شکلی خارج و اجرایی شود.
کوهپایه زاده از زحمات همکاران دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکر و اظهار کرد: این دانشکده از برخی دانشگاه‌های سطح کشور بزرگتر است.


وی در ادامه، از خرید تجهیزات مورد نیاز آموزشی و پژوهشی با همکاری ستاد نانو جهت دانشکده ها خبر داد.
در بخش دیگری از این نشست، دکتر کامران آقاخانی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران ؛ گزارشی از عملکرد دانشکده پزشکی را ارائه کرد و افزود: دانشکده پزشکی با وجود ۶۳۴ عضو هیئت علمی و ۳۴۲۱ دانشجو دارای۶۸ H-index است. تعداد مقالات ارائه شده در دانشکده پزشکی طی چهار سال اخیر رشد داشته و حدود ۳۸ طرح و ۴۴ مقاله پژوهشی در سال ۹۸، ارائه شده است.


رئیس دانشکده پزشکی با اشاره به اجرای سامانه طبیب جهت لاگ بوک دانشجویان، خاطر نشان کرد: در خصوص طرح‌های ارتباط با صنعت ، گروه فیزیک پزشکی با شش طرح و پزشکی اجتماعی با ۱۰ طرح، به عنوان برترین گروه‌های دانشکده پزشکی در این حوزه به شمار می روند.


در ادامه چالش‌های دانشکده پزشکی  از جمله چالش‌های گروه‌های پژوهشی، تخصصی، تحصیلات تکمیلی، مهارت‌های بالینی، امور هیئت علمی، دانشجویی فرهنگی، مالی و اداری و پزشکی عمومی مطرح و پیرامون بررسی مسائل موجود بحث و تبادل نظر شد  که از مهمترین آن‌ها می‌توان به مواردی چون، عدم پرداخت بودجه مورد نیاز، تامین نیروی انسانی، عدم خرید مواد آزمایشگاهی ضروری، مشکلات مربوط به حوزه فناوری، عدم سازماندهی در برگزاری آزمون ها، مستعمل شدن ابزار و وسایل تحقیقاتی، روند ارزشیابی آموزش های بالینی، پرونده ارتقاء اساتید و در نظر گرفتن امتیاز برای اعضای هیئت علمی و همچنین درخواست های انجمن های علمی دانشجویی اشاره کرد.


در این نشست، به کمبود امکانات ورزشی برای تمام فراگیران، عدم تطبیق چارت سازمانی در دانشکده پزشکی و کمبود فضای فیزیکی  هم اشاره شد و هریک از معاونان با توجه به حیطه کاری مجموعه خود، راهکارهای مناسب را ارائه کردند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics