تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شهید بهشتی:

حضور در کلاس‌های مجازی دانشگاه شهید بهشتی اجباری نیست

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه تمامی کلاس‌های نظری در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه از طریق سامانه LMS قابل ارائه است، گفت:حضور در کلاس‌های مجازی دانشگاه شهید بهشتی اجباری نیست.

به گزارش لحظه نگر حَسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا،‌ دکتر فریدون شمس در خصوص جزییات برگزاری کلاس‌های مجازی  دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور، شرایط ویژه‌ای را به جامعه تحمیل کرده است؛ این شرایط از برخی جهات تهدید تلقی شود اما از زاویه‌ای دیگر فرصتی برای رشد و ارتقاء آموزش الکترونیکی و غیرحضوری است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی در ادامه تصریح کرد:در جلسه هیات رئیسه دانشگاه موضوع شیوع کرونا و عدم امکان آموزش حضوری مطرح شد و با تبادل نظر و مشورت تصمیم بر این شد تا از امکانات و ظرفیت‌های شبکه‌های مجازی استفاده نماییم تا این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. در واقع این طرح، مانور آموزشی برای ارزیابی زیرساخت‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت است، بی شک در ابتدای کار نواقصی وجود خواهد داشت و ممکن است سطح دسترسی دانشجویان در اقصی نقاط کشور به اینترنت، یکسان نباشد اما اجرای این طرح، فرصت بازآموزی و تقویت زیرساخت‌ها را فراهم خواهد کرد.


 مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شهید بهشتی در خصوص نحوه برگزاری کلاس های مجازی این دانشگاه نیز گفت:تمامی کلاس‌های نظری در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه شهید بهشتی به صورت الکترونیکی و با استفاده از طریق سامانه LMS ارائه خواهد شد. بهره‌برداری از سیستم آموزش الکترونیکی بسیار آسان است و با نصب یک نرم‌افزار از سامانه LMS برای استادان و دانشجویان مقدور است.


شمس اظهار کرد: همزمان با برگزاری کلاس آنلاین دوره کامل ضبط می شود اگر دانشجویی به هر علت نتوانست در کلاس شرکت نماید می‌تواند با دانلود فایل کلاس به مطالب ارائه شده دسترسی یابد. استادان نیز می توانند با بارگذاری مطالب و منابع درسی در سامانه درس‌افزار courseware  این امکان را فراهم آوردند تا دانشجویان پیش از برگزاری کلاس با محتوای درسی آشنایی یابند.


وی تاکید کرد: در اجرای طرح آموزش مجازی دانشگاه شهید بهشتی اجباری وجود ندارد بلکه مبنا علاقمندی استادان و دانشجویان است. من به عنوان هیات علمی دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر به همکارانم در دانشگاه شهید بهشتی توصیه می‌کنم این روش نوین را به عنوان یک فرصت و تجربه جدید در امر آموزش قلمداد نمایند و مطئن باشند که از این امکان جدید لذت خواهند برد و قطعاً تجربه مفیدی در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی خواهد بود.

 

 مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: در دوره‌های مصوب و تعریف شده آموزش مجازی، استادان مطالب درسی را ارائه می دهند و براساس این مطالب ارائه شده، محتوای مورد نیاز تولید می‌شود اما در حال حاضر که کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می شود نیازی به تمهیدات گسترده ای نیست.
به گفته وی، اگر استادان تمایل داشته باشند جزوه، کتاب یا فایل پاورپوینت در کلاس مجازی ارائه دهند کافی آن را به صورت فرمتPDF  تبدیل نمایند که این امر می‌تواند توسط خود ایشان و یا در صورت نیاز توسط همکاران مرکز آموزش الکترونیکی محقق شود. فایل مذکور پس از بارگذاری در صفحه Adobe Connect  به راحتی برای دانشجویان قابل رویت خواهد بود.


شمس خاطر نشان کرد: در سامانه فوق امکان تعامل استاد با دانشجویان به صورت صوتی و تصویری مهیا است و زیرساخت لازم برای مشارکت فعال دانشجویان و شرکت در بحث‌ها در زمان برگزاری کلاس وجود دارد. دانشجویان برای حضور در کلاس صرفاً به یک دستگاه رایانه و اینترنت نیاز دارند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics