تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مزایا و معایب درآمد غیر فعال

اگر میخواهید به آزادی مالی و ثروت برسید، باید به دنبال روشی برای درآمد زایی غیر فعال باشید. یعنی درآمدی که برای به دست آوردن آن نیاز به حضور شما نباشد و مجبور نباشید زمان و انرژی خود را برای درآمد زایی معامله کنید.

به دلیل درآمد زایی در بلند مدت به روش غیر فعال معمولا اکثر افراد ترجیح میدهند تا راه آسان تر یعنی شغل کارمندی را انتخاب کنند تا بتوانند هر چه سریعتر نتیجه کاری که انجام داده اند را ببینند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


به این ترتیب آن ها معمولا در پایان ماه یا بعد از انجام پروژه پول خود را میگیرند. اما در مقابل زمان خود را از دست داده و باید به میزان پولی که صاحب کار برای حقوق آن ها مشخص میکند قانع باشند.


اما برای درآمد زایی غیر فعال باید دید بلند مدت داشته و سعی کنید حداقل بازه زمانی یک الی سه سال را برای خود در نظر بگیرید.
همچنین میتوانید با راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی در کنار شغل کارمندی خود و انجام کاری که به آن علاقه دارید هم درآمد فعال خود را حفظ کنید و هم اینکه از محل درآمد فعال تان در کسب و کار آنلاین خود سرمایه گذاری کرده و آن را سریعتر به درآمد برسانید.


به این ترتیب نه تنها زمان و مکان در اختیار شما خواهد بود بلکه هیچ محدودتی هم در میزان پولی که به دست می آورید نخواهید داشت.
با گسترش کسب و کارهای اینترنتی و افزایش خرید و فروش آنلاین در ایران می توان  که هر چه سریعتر برای ایجاد یک درآمد غیر فعال و به دست آوردن آزادی مالی و زمان خود، یک کسب و کار اینترنتی در حوزه چیزی که به آن علاقه دارید راه انداخته و مطمئن باشید که با برداشتن اقدامات لازم و برنامه ریزی درست میتوانید تا یک الی سه سال آینده و یا حتی زودتر، به درآمد خوبی رسیده و دیگر زمان خود را برای به دست آوردن پول معامله نکنید

نقطه ضعف درآمد غیر فعال چیست؟
درست است که درآمد غیر فعال مزیت های بسیاری از جمله داشتن آزادی زمان و مکان را به شما میدهد، اما یک نقطه ضعف دارد که باعث میشود هر کسی دنبال ایجاد درآمد غیر فعال نرود.


بازدهی درآمد غیر فعال نیاز به زمان زیادی دارد، یعنی برای کسب درآمد غیر فعال باید دید بلند مدت داشته باشید.
در ابتدا کمی وقت و انرژی صرف میکنید و سیستم مورد نظر خود را راه اندازی میکنید، اما توقع درآمد زایی در زمان کوتاه را نداشته باشید، بلکه باید صبر داشته و حداقل یک الی ۳ سال را برای درآمد زایی غیر فعال در نظر بگیرید.


اما مطئن باشید که پس از طی این زمان و در صورتی که تمام اقدامات لازم را انجام داده باشید میتوانید شاهد درآمد زایی خوبی از سیستمی که پیاده کرده اید بوده و دیگر نیازی به حضور شما و گذاشتن وقت و انرژی نخواهد بود.

 

در مقبال، درآمد زاییِ فعال مثل شغل کارمندی یا کارهای پروژه ای، این مزیت را دارند که میتوانید سر ماه یا بعد از پایان پروژه ای که انجام داده اید، درآمد خود را به دست آورید. در واقع به این روش، درآمد زایی در کوتاه مدت ممکن است. اما برعکس در درآمدزایی به روش غیر فعال باید دید بلند مدت داشته باشید.


مهمترین مزیت درآمد غیر فعال چیست؟
در درآمد زایی به روش غیر فعال درست است که نیاز به زمان بیشتری برای دیدن نتیجه کارتان دارید، اما در عوض هیچ محدودیتی برای استفاده از زمان خود نداشته و این شما هستید که میزان درآمدی که میتوانید به دست آورید را مشخص میکنید، به این روش هیچ محدودیت و سقفی برای پولی که به دست می آورید وجود ندارد.


در حالیکه در شغل کارمندی یا درآمد زایی فعال نه تنها برای استفاده از زمان خود محدودیت داشته و دائما باید به دنبال گرفتن مرخصی باشید، بلکه این صاحب کار است که میزان پولی که در آخر ماه دریافت می کنید را مشخص میکند و شما نیز باید به همان قانع باشید. البته میتوانید برای ترفیع گرفتن و افزایش حقوق تان تلاش کنید اما همیشه، هم در استفاده از زمان خود محدودیت خواهید داشت هم اینکه میزان درآمدی که به دست می آورید را صاحب کارتان تعیین میکند.

 

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics