تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نصب کارتخوان در دفاتر وکلا

برخی از صاحبان مشاغل مکلف به نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی (کارتخوان) هستند. فلسفه نصب کارتخوان در مشاغل، جلوگیری از پرداخت های نقدی (که قابلیت رصد مالیاتی ندارند) می باشد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان ، سازمان امور مالیاتی برخی از مشاغل مانند پزشکان و وکلا را مکلف به استفاده از دستگاه کارتخوان جهت قابلیت رصد مالیاتشان نموده است. برای اخذ شماره ۱۶ رقمی کارتخوان، می‌بایست ابتدا افراد وارد سایت پذیرنده مربوطه شده سپس اطلاعات شماره پایانه و شماره رهگیری پیش ثبت نام کد اقتصادی پرونده مالیاتی و اطلاعات هویتی اولیه خود را در سامانه وارد نمایند.

 

بعد از ثبت اطلاعات در سایت پذیرنده، دو شماره که یکی مربوط به صندوق و یکی مربوط به حافظه مالیاتی می باشد در اختیار شخص قرار داده می‌شود که شماره ۱۶ رقمی که با حرف انگلیسی p شروع می شود مد نظر سایت سازمان امور مالیاتی است،

 

بعد از اخذ شماره مورد نظر ( ۱۵ رقم بعلاوه p که می شود ۱۶ کاراکتر) افراد مربوطه باید وارد سایت سازمان امور مالیاتی شده و پس ار انتخاب نوع مشمولیت (مشاغل پزشکی از اول سال ۹۸ و سایرین که فراخوان‌شدگان شهریور هستند‌) در قسمت مربوطه شماره را وارد نمایند

 

پس از زدن دگمه بررسی شماره سریال، کل اطلاعات مربوط به دستگاه کارتخوان شخص در فیلد‌های مربوط بارگذاری می‌شود و درانتها با زدن کلید ثبت اطلاعات در صفحه شخص مؤدی ثبت می‌شود.

منبع خبر: ماهنامه وکلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics