تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برخورد جدی قوه قضاییه با فساد در دستگاه قضایی

رئیس دیوان عدالت اداری مبارزه با کار چاق‎کن‎ها و دلالان قضائی را از مهمترین برنامه‌های قوه قضائیه برشمرد و گفت: در بحث مبارزه با کارچاق‎کن‎ها و دلالان اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان،ی حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری حفاظت اطلاعات را از ارکان مهم کشور دانست و گفت: یکی از تاثیرگذارترین مراجع، نهاد حفاظت اطلاعات است و باید با اصل قرار دادن موضوع پیشگیری برای حفاظت و صیانت از سرمایه‌ها اقدام کند.

 

وی جایگاه حفاظت و اطلاعات را جایگاه بسیار رفیعی دانست و وظایف آن را بسیار سنگین و ارزشمند برشمرد و گفت: حفظ، نگهداری و جلوگیری از هرگونه انحراف و فساد در دستگاه و صیانت از کارکنان از عهده حفاظت برمی‌آید و همین امر وظیفه این نهاد را سنگین‌تر کرده است.

 

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اقدامات اخیر حفاظت و اطلاعات، آنها را کاملاً مدبرانه و مبتنی بر پیشگیری و جلوگیری از رخنه فساد و ناهنجاری‌ها دانست و افزود: امیدواریم در این عرصه با سلامت و کارآمدی همگی در کنار حفاظت و اطلاعات به وظیفه خود عمل کنیم.

 

وی مبارزه با کار چاق‎کن‎ها و دلالان قضائی را از مهمترین برنامه‌های حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه  برشمرد و گفت: در بحث مبارزه با کارچاق‎کن‎ها و دلالان اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته و ساماندهی مطلوبی به منظور کنترل و نظارت برای مقابله با این افراد صورت گرفته است که اقدامات در این حوزه بر مبنای پیشگیری و صیانت بود، لیکن در برخورد با فساد بسیار سخت و قاطع عمل می‌کنیم.

 

وی افزود: فساد اداری در همه جا وجود دارد، یکی از مظاهر فساد هم کسانی هستند که ادعا می‌کنند با راه‌های فراقانونی و ارتباطات خاص می‌توانند کارهایی بکنند، از این آدم‌ها غافل نمانده و برخورد با آنها با جدیت دنبال می‌شود. کارچاق‌کن‌ها با ادعای واهی ارتباط با قضات و کارکنان تشکیلات قضایی، پول می‌گیرند تا در پرونده‌ها ورود کنند و حفاظت و اطلاعات موظف است فعال‌تر شده تا پای این افراد را از حاشیه دستگاه قضائی جمع کند.

 

در پایان این مراسم از زحمات آقای عباس محدث مدیرکل پیشین حفاظت و اطلاعات دیوان عدالت اداری تقدیر و مدیرکل جدید با حکم رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه منصوب شد.

 

منبع خبر: آنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics