تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بهره‌مندی تمام خریدهای آموزش وپرورش از یارانه ۵۰ درصدی نمایشگاه ایران‌ساخت

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: تمام خریدهای آموزش و پرورش از سایت نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، از یارانه خرید ۵۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر پیمان صالحی روز جمعه افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همه تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت با تخفیف ۵۰ درصدی در اختیار مدارس، پژوهش‌سراها و هنرستان‌ها گذاشته می‌شود تا با این کار به تجهیز مدارس و ایجاد بازار خوبی برای دانش‌بنیان‌ها کمک شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی بیان کرد: محصولات مورد نیاز آموزش و پرورش که بازار بسیار بزرگی است با محصولات ایران ساخت تجهیز می‌شود، این تجهیز با مدل کشش تقاضای بازار از طریق نمایشگاه ایران ساخت استارت خورده است.

 

صالحی گفت: تاکنون در نمایشگاه ایران ساخت برای محصولات سطح بندی انجام می‌دادیم و بر اساس آن یارانه خرید اختصاص داده می‌شد، یعنی اگر محصولی تاپ سطح یک بود از ۵۰ درصد یارانه خرید معاونت علمی و فناوری برخوردار می‌شد، اگر از سطح دو فناوری برخوردار بود حمایت ۲۵ درصدی شامل آن می‌شد، اما اتفاق خاصی که برای محصولات مورد نیاز آموزش و پرورش افتاده است اینکه تمام خریدهای آموزش و پرورش از نمایشگاه ایران ساخت شامل حمایت ۵۰ درصدی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری خواهد شد.

 

وی ادامه داد: حتی اگر محصولی از فناوری سطح سه برخوردار باشد که در نمایشگاه ایران ساخت از ۱۰ درصد یارانه خرید برخوردار بوده، از حمایت ۵۰  درصدی برخوردار است.صالحی گفت: این امر یک امتیاز ویژه برای آموزش و پرورش است، برای اینکه ما می‌خواهیم مدارس و هنرستان‌ها را با محصولات ایرانی تجهیز کنیم تا دانش آموزان ما عادت کنند با محصولات ایرانی بزرگ شوند تا در آینده نیز از این محصولات تولید شده ایرانی استفاده کنند.

 

وی یادآور شد: اکنون لیست هایی از محصولات مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش اخذ شده است و قراردادهای آن منعقد خواهد شد. تمام این تولیدکنندگان بخش خصوصی هستند، بنابراین ما بودجه دولت را در این زمینه اهرم کرده‌ایم برای اینکه بتوانیم بخش‌های دولتی را با ساخت ایران توسط بخش خصوصی تجهیز کنیم و این اتفاق بسیاربزرگی است و می‌تواند در آینده چنین تحریک تقاضایی را برای حوزه های نفت و تجهیزات پزشکی داشته باشیم.

 

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری افزود: این یارانه خرید ۵۰ درصدی شامل تمام شرکت‌هایی می‌شود که در نمایشگاه ایران ساخت حضور داشتند. در نمایشگاه ایران ساخت حدود ۴۰۰ شرکت داریم، نصف این شرکت‌ها دانش بنیان هستند، هر شرکتی که در نمایشگاه ایران ساخت محصولی عرضه کرده باشد شامل این حمایت ۵۰ درصدی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از این شرکت‌ها ممکن است که استارتاپ و شرکت‌های نوپا باشند، اظهار داشت: اکنون بیش از ۹ هزار محصول بر روی سایت نمایشگاه ایران ساخت است که هر کدام از این محصولات را آموزش و پرورش خرید کند، ۵۰ درصد آن را معاونت علمی و فناوری پرداخت می‌کند و مابقی را خریدار پرداخت خواهد کرد.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics