تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چند درصد تعاونی‌های کشور تولیدی هستند؟

مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون نیمی از تعاونی‌های کشور را تولیدی دانست و گفت: ورود به تعاونی‌ها به طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی نشان از ظرفیت بالای بخش تعاون در کاهش بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا،البرز محمدی اظهار کرد: در سال‌های اخیر بخش تعاون بیش از پیش مورد توجه سیاست گذاران قرار گرفت و به دلیل آن که دولت ایجاد شغل را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود تعریف کرد وظایف و مسئولیت‌های مهمی را برعهده بخش تعاون گذاشته شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی بیش از نیمی از تعاونی‌های کشور از تعاونی‌های تولیدی دانست و گفت: اهمیت بخش تولید در تعاونی‌ها بسیار بالا است. به نحوی که درحال حاضر بیش از 50 درصد تعاونی‌های فعال کشور را به خود اختصاص داده است. حتی در آمار ثبت و تشکیل تعاونی‌های جدید هم عمدتا برتری تعاونی‌های تولیدی حفظ شده و این امر از علاقه مندی افراد به تشکیل این نوع تعاونی‌ها حکایت دارد.

 

مدیر کل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون تمرکز برتشکیل تعاونی‌های تامین نیاز تولید کنندگان را از جمله رویکردهای وزارت تعاون عنوان کرد و گفت: اعتقاد ما این است که باید براساس مزیت‌های هر استان یا منطقه به سمت تشکیل تعاونی‌های برویم که نیاز آن منطقه است. تعاونی‌های تامین نیاز مزیت‌های زیادی دارند که هم به اقتصاد تعاونی، هم تامین نیاز بازار و هم تنظیم بازار کمک می‌کنند و ظرفیت اشتغال بخش تعاون را در حرفه‌ها و صنایع مختلف بالا می‌برند.

 

محمدی به ورود تعاونی‌ها به طرح اشتغال فراگیر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه فعالیت تعاونی‌ها در این حوزه از رشد بالای برخودار بوده و نقش تعاونی‌های روستایی در اشتغال زایی، درآمدزایی و کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی اثرگذار بوده است.

 

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح اشتغال روستایی اظهار کرد: این طرح که در قالب طرح روستا- تعاون تبلور پیدا کرد سیمای مناطق روستایی را در چند سال آینده تغییر داده و توسعه و آبادانی را به درون روستاها خواهد برد. این طرح از سال 1396 به اجرا درآمد و طی دو سال گذشته ظرفیت‌های خوبی در این حوزه شکل گرفت که امیدواریم بتوانیم در ایجاد شغل برای روستاییان و عشایر از ظرفیت تعاونی‌ها به نحوه شایسته استفاده کنیم.

 

 

 طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی و تاسیس تعاونی در روستاهای دارای مزیت نسبی به اجرا درآمد.به گفته کارشناسان اجرای موفق این طرح موجب کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها، اشتغال زایی و حل بیکاری در مناطق روستایی و عشایری می‌شود.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics