تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ثبت نام خودرو با کارت ملی اجاره‌ای

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تعداد زیادی از خودرو توسط دلالان و شرکت‌های واسطه‌ای با شرایطی خاص از سایت فروش خودروسازان آن هم با «شناسنامه و کارت ملی اجاره‌ای» خریداری شده و چون مالیاتی هم نمی‌پردازند سود زیادی به دست می‌آورند.

 

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره افزایش قیمت خودروهای جایگزین خودروهای قدیمی گفت:خودروهایی که از خط تولید جمع‌آوری شده‌‌اند قیمت کمتری نسبت به خودروهای جایگزین که هم اکنون در بازار قیمتش سر به فلک کشیده دارند. 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه ما هم اکنون شاهد آن هستیم که حجم زیادی از خودرو توسط دلالان و شرکت‌های واسطه‌ای با شرایطی خاص از سایت فروش خودروسازان آن هم با شناسنامه و کارت ملی اجاره‌ای خریداری شده و چون مالیاتی هم نمی‌پردازند سود زیادی به دست می‌آورند.

 

** بودجه تحقیق و توسعه در خودروسازان فقط 2 درصد

 

حسینی‌کیا با بیان اینکه اگر هزینه‌های بالاسری خودروسازان و بریز و بپاش آنها کاهش پیدا کند قیمت نهایی خودرو کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: ما شاهد آن هستیم که نظام حقوقی در خودروسازان نظام طبقاتی است به طوری که کارگران که زحمت کش‌ترین قشر صنعت خودرو هستند کمترین دریافتی را دارند و مدیران بالا دستی که کمترین زحمت را می‌کشند بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند.

 

وی با انتقاد از خودروسازان درباره عدم سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق توسعه گفت:‌ خودروسازان آلمانی 24 درصد از درآمدشان را برای تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهند در حالی که این رقم در کشورمان زیر 2 درصد است و به  دلیل همین تفاوت است که خودروسازی آلمان بسیار پیشرفته‌تر است.

 

 

 

منبع خبر: فارس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics