تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قیمت بیت کوین به زیر ۹,۰۰۰ دلار رسید؛ چرا فعلا نباید نگران بود؟

ارزش بیت کوین در روز گذشته شاهد کاهش ۴ درصدی در قیمت بود. قیمت بیت کوین سطح ۹,۰۰۰ دلاری خود را از دست داده و در حال تکمیل پولبک (بازگشت قیمت) خود به سطح ۸,۸۳۵ دلاری است. هم اکنون قیمت بیت کوین در نزدیکی سطح ۸,۷۴۰ دلار معامله می‌شود.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از ارزدیجیتال، این ریزش ناگهانی قیمت پس از صعود آن تا ۹،۱۸۸ دلار اتفاق افتاد. این سطح اندکی بالاتر از هدف اصلی ۹،۱۵۰ دلار است که بسیاری از معامله‌گران آن را پیش بینی کرده و به این سطح چشم دوخته بودند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

اغلب معامله‌گران بازگشت قیمت را از یکی از دو سطح ۹،۱۵۰ یا ۹،۳۰۰ دلار پیش‌بینی کرده بودند. در زمان نگارش این نوشته، نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه نشان می‌دهد که قیمت در بالای میانگین متحرک ساده‌ی ۲۰ روزه‌ی (MA ۲۰) اندیکاتور باندهای بولینگر (Bollinger Band) در ۸,۸۵۸ دلار نگه داشته شده است.

 

با توجه به اینکه سطح ۸,۹۰۰ دلاری در قیمت مجدداً پس گرفته نشده است، احتمال ریزش قیمت تا میانگین متحرک ساده‌ی ۲۰۰ روزه (MA ۲۰۰ – خط قرمز در تصویر) در ۸,۶۹۵ دلار وجود دارد. قیمت در وضعیت فعلی بسیار نزدیک به این سطح شناور است. در زیر این سطح حمایت بعدی ۸,۴۰۰ دلار خواهد بود که میانگین متحرک ساده‌ی ۱۲۸ روزه (MA ۱۲۸ – خط مشکی در تصویر) در این ناحیه قرار گرفته است. این سطح به تعدد توسط قیمت دیده شده است که برعکس تصور عمومی همین موضوع از اعتبار و قدرت این حمایت می‌کاهد.

 

تحلیلگر مشهور مایکل ون د پوپ (Michaël van de Poppe) اشاره می‌کند که پس از بازگشت قیمت از ۹,۱۵۰ دلار، می‌توانیم منتظر ریزش آن تا حمایت میانگین متحرک ساده‌ی ۲۱ هفته (MA ۲۱ – خط نارنجی در تصویر) در ۸,۶۷۶ دلار باشیم.

 

سطح ۸,۶۷۶ دلار بسیار مهم است. با شکست این حمایت نتیجه‌ی احتمالی اولیه، مومنتوم در جهت نزولی و دیده شدن دوباره‌ی سطح حمایتی ۸,۲۰۰ دلار خواهد بود. با این حال این تحلیلگر تأکید می‌کند که از منظر کلان و در بلند مدت، ساختار بازار بیت کوین الهام بخش است و این نگرانی‌های کوتاه مدت گذرا خواهند بود. او توضیح می دهد:بازار در هفته‌های اول سال جاری میلادی شاهد رالی صعودی بزرگی بوده است، اصلاحات قیمتی تنها برای سلامت بازار و پایداری ادامه‌ی روند صعودی مفید خواهند بود.

 

در تایم‌فریم‌های کوتاه مدت، نگه داشته شدن قیمت بین میانگین متحرک ساده‌ی ۲۰۰ روزه (MA ۲۰۰ – خط قرمز در تصویر) و حمایت ۸,۹۰۰ دلار حیاتی است، در غیر این صورت احتمال ریزش قیمت تا ۸,۴۰۰ دلار امکان‌پذیر خواهد بود.در تایم فریم هفتگی، در زیر میانگین متحرک ساده‌ی ۲۱ هفته (MA ۲۱ – خط نارنجی در تصویر) که در ۸,۶۷۶ دلار واقع است، بسته شود، باید نگران بود چراکه این سطح توسط بسیاری از معامله‌گران در نظر گرفته شده است.

 

 

در حال حاضر بیت کوین هنوز در بالای حمایت ۸،۴۰۰ دلاری قرار دارد. بنابراین وقوع یک مرحله‌ی کوتاه ثبات در قیمت که منجر به رشد دوباره‌ی آن تا مقاومت ۹،۱۵۰ دلاری شود، احتمال بیشتری از کاهش قیمت به زیر این حمایت کلیدی دارد.

 

با نزول قیمت بیت کوین، قیمت اکثریت ارزهای دیجیتال کاهش ۵ الی ۱۰ درصدی را شاهد هستند. برای مثال بیت کوین کش، لایت کوین، بایننس کوین و ترون هر کدام به ترتیب ۷.۲، ۷.۱، ۸ و ۷.۴ درصد افت قیمت داشته‌اند. ارزش کل بازار نیز معادل ۲۵۶.۶ میلیارد دلار و نرخ تسلط و غلبه‌ی بیت کوین ۶۳.۳٪ است.

منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics