تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هزینه چند هزار دلاری دوومیدانی‌کاران خارج‌نشین، چالش بزرگ داوری

افشین داوری که به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد کار سختی برای پرداخت حقوق‌ و هزینه اردوهای ملی‌پوشان این رشته است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری میزان، پیش بودن بازی‌های المپیک توکیو تعدادی از دوومیدانی‌کاران کشورمان که موفق به کسب سهمیه شده‌اند تمرینات‌ خودشان را در خارج از کشور پیگیری می‌کنند و تعدادی دیگر نیز به منظور کسب سهمیه حضور در این رقابت‌ها اقدام به برپایی اردو‌های خود در خارج از کشور کرده‌اند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بعد از برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی و انتخاب افشین داوری به عنوان رئیس این فدراسیون به نظر می‌رسد مهم‌ترین چالشی که وی با آن روبه‌رو خواهد بود پرداخت هزینه‌های دلاری حضور این ورزشکاران در کمپ‌های خارجی و مربیان‌شان خواهد بود.

 

از طرف دیگر با توجه به شرایط سخت اقتصادی در داخل کشور و زمزمه‌هایی که وزیر ورزش و جوانان مبنی بر احتمال تعویق چند ماهه بازی‌های المپیک مطرح کرد باید دید فدراسیون تغییری در برنامه‌های اردو‌های خارجی این ملی‌پوشان ایجاد خواهد کرد یا خیر اما به طور کل پرداخت هزینه‌های این ازدوها و همینطور پرداخت حقوق مربیان خارجی به یکی از چالش‌های داوری در فدراسیون دوومیدانی تبدیل شده است.

 

گفته می‌شود هزینه اسکان، تغذیه و حقوق مربی خارجی قنبرزاده که در اردوی روسیه حضور دارد ماهانه حدود ۴ هزار دلار است. هر چند مشخص نیست وی چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارد. بهنام شیری و حسین رسولی نیز که تمرینات‌شان را در بلاروس دنبال می‌کنند ماهانه ۲۲۰۰ دلار برای فدراسیون هزینه دارند و کمترین انتظار از این دو پرتابگر در این شرایط سخت اقتصادی کسب سهمیه المپیک برای ایران است.

 

حسن تفتیان نیز که برای برگزاری تمریناتش کمپ اینسنت فرانسه را انتخاب کرده است، ماهیانه حدود ۵ تا ۷ هزار یورو برای پیگیری تمریناتش و حقوق مربی‌اش هزینه می‌‌شود. انتظار می‌رود که بتواند در المپیک توکیو از دوره پیش نتیجه بهتری کسب کند و صرفا یک تماشاگر نباشد که در همان دوره مقدماتی به کار خود خاتمه دهد.

 

احسان حدادی هزینه‌های ماهیانه تمریناتش مبلغی حدود ۵ هزار دلار است. از طرفی گفته می‌شود حدود ۷ - ۸ ماه است که حقوق ۱۵۰۰ دلاری ماساژور حدادی پرداخت نشده و مک ویلیکینز مربی آمریکایی حدادی هم ۴ تا ۵ حقوق معوقه از زمان ریاست قبلی فدراسیون طلب دارد و قرار شده احسان حدادی در زمان رفتن به آمریکا این مبلغ را به او بدهد.

 

 

در هر حال با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که فدراسیون دوومیدانی مبلغی در حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار ماهانه باید هزینه برگزاری اردو‌های ورزشکارانش در نظر بگیرد که در این اوضاع سخت اقتصادی کار سختی پیش‌روی داوری و تیم مدیریتی‌اش خواهد بود. از طرفی در صورت تعویق بازی‌های المپیک و رقابت‌های کسب سهمیه باید دید چه تغییراتی در برنامه‌های تمرینی این نفرات ایجاد خواهد شد و آیا همچنان برگزاری اردو‌های خارجی در دستور کار فدراسیون خواهد بود یا نه.

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics