تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دلایل کندی اینترنت در برخی اپراتورها چیست؟

عصر امروز جلسه با حضور وزیر ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات و شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد تا مسایل مربوط به وضعیت سرعت اینترنت ثابت پیگیری شود.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا، کیفیت مطلوب اینترنت در روزهای قرنطینه از مطالبات جدی مردم از وزارت ارتباطات است. طی دو هفته گذشته نیز با اضافه شدن پهنای باند به اپراتورها و اهدای 100 گیگ اینترنت رایگان، این وزارتخانه سعی کرد مشکلاتی که وجود دارد را رفع کند. اما کاربران همچنان از کیفیت اینترنت گلایه دارند. یکی از اصلی ترین دلایل کندی اینترنت در برخی اپراتورها، اشباع شدن پهنای باند است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

سجاد بنابی عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در رشته توییتی به شرح وضعیت اینترنت کشور پرداخت. به گفته او عصر امروز جلسه ای با حضور وزیر ارتباطات، مدیران سازمان تنظیم مقررات و زیرساخت برای بررسی وضعیت سرعت اینترنت کاربران ثابت برگزار شد.او با اشاره به این که ‏رشد مصرف کاربران نسبت به سه هفته قبل، دو برابر افزایش پیدا کرده است، به شرح وضعیت شرکت‌ها پرداخت.

 

‏شرکت آسیاتک در ده استان با مشکل پرشدن ظرفیت خطوط انتقال بین استانی مواجه بود، این ظرفیت‌ها از سوی شرکت زیرساخت تامین و واگذار شد.شرکت ندا گسترصبا (صبانت) با پرشدن شدید ظرفیت انتقال بین استانی و اینترنت مواجه بود، گراف‌های این شرکت نشان‌دهنده وضعیت بد کیفیت سرویس از ساعت ۲عصر هر روز تا ساعت ۱بامداد بود. در حال حاضر، شرکت مخابرات ایران و زیرساخت در حال ارتقای مدارات انتقال این شرکت هستند.

 

شرکت داتک هم با پرشدن شدید ظرفیت ارتباط بین مراکز مخابراتی درون شهری و نیز ارتباطات اینترنت مواجه بود. برای این شرکت نیز که پهنای باندش را از شرکت رسپینا تامین میکند، ارتقای مدارات آغاز شد.شرکت مخابرات استان اصفهان با مشکل فنی در بالانس ترافیک اینترنت بین لینک‌های فعلی مواجه بود که با تغییر تنظیمات و اصلاح بالانس، مشکل برطرف شد.

 

پرشدن ظرفیت ارتباطات اینترنتی شرکت‌های مخابرات استان خراسان رضوی و مخابرات استان تهران نیز با افزایش ظرفیت ارتباطات آن‌ها حل شد.از مجموع بیش از ۱۴۰۰مرکز مخابراتی کشور، تجهیزات انتقال شرکت مخابرات ایران در ۷۰مرکز نیازمند ارتقای سخت‌افزاری است. حدود ۲۰مرکز از این ۷۰ مرکز در استان کرمان واقع است. حل مشکل این ۷۰مرکز که عمدتا کم ظرفیت هستند در مدت کوتاه قابل رفع نیست و باید خرید تجهیزات و نصب پیگیری شود.

 

 

‏با ارتقاهای صورت گرفته، امشب وضعیت عمومی سرعت اینترنت‌های خانگی به مراتب بهتر از روز گذشته خواهد بود. این جلسه فردا نیز برگزار و وضعیت مجددا بررسی و اقدامات پیگیری خواهد شد.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics