تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دبیر: قرارداد یزدانی در لیگ با جایزه طلای جهانی‌اش قابل مقایسه نیست

رییس فدراسیون کشتی گفت: قرارداد حسن یزدانی در لیگ برتر قابل قیاس با جایزه مدال طلای جهانی نیست. او امسال با طلای قهرمانی جهان جایزه دیگری نگرفته است.

به گزارش لحظه نگر مالی حَسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا، «علیرضا دبیر» امروز (شنبه) در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت:  المپیک هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود و ۶ نفر آزاد و ۶ نفر فرنگی به المپیک می‌روند و دو سه نفر از بین آنها مدال می گیرند و شاید فقط یک نفر طلا بگیرد. یعنی هر ۴ سال یک نفر که طلا می‌گیرد وضعش خوب می‌شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

قهرمان اسبق المپیک تصریح کرد: من نمی‌توانم این همه سرپرست، مربی و کشتی‌گیر را نادیده بگیرم. امیرحسین زارع در لیگ خودش را نشان داد. من به کسی نمی‌گویم در لیگ کشتی بگیرد. به من ربطی ندارد. حسن یزدانی قراردادی که بست اصلا قابل قیاس با جایزه مدال طلایش نیست. فکر نمی‌کنم غیر از جایزه دلاری روی سکویش که فدراسیون داد، او امسال بابت طلای جهانی‌اش جایزه دیگری گرفته باشد.

 

وی افزود: حسن یزدانی ۷۰ درصد پایش پاره بود. در مرور فن با یک کشتی‌گیر ۵۷ کیلوگرم این اتفاق برایش افتاد. دکتر کیهانی گفت شانس آوردی این اتفاق الان افتاد. یک بار در مورد حسن یزدانی گفتم فکر نکنید حریفان بیکار نشسته‌اند و او راحت طلای المپیک می‌گیرد. در لیگ ۴۰-۵۰ میلیارد پول می‌آید و تقسیم می‌شود.

 

علیرضا خاطر نشان کرد: سال‌های قبل لیگ را در ۲ روز جمع می‌کردند. امسال تلاش کردیم شرایط بهتر شود و ما در ۴۲ روز لیگ را برگزار کردیم. برای سال بعد اگر کرونا برنامه‌ها را به هم نریزد، می‌خواهیم لیگ را بلافاصله بعد از المپیک و در اواخر مرداد آغاز کنیم و تا آبان‌ماه هم به پایان برسانیم. ۱۰ روز بعد هم جام باشگاه‌های جهان را برگزار کنیم. لیگ قطعا به چند نفر نمی‌سازد، اما من به خاطر چند نفر نمی‌توانم نان بقیه را ببُرم. لیگ باعث می شود کشتی حداقل ۶۰ روز نامش بر سر زبان ها بیفتد.

 

وی در بخش دیگری در خصوص ورد آکادمی کشتی گفت: یک خانه کشتی نیمه ساز که توسط حامی مالی قبلی ساخته شده که طراحی بدی داشته است. نزدیک به ۸۰ درصد کار انجام شده و بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان برای راه اندازی پول می خواهد. کار پر از ایراد است. بغلش نزدیک ۱۰۰۰ متر زمین گرفته ایم و حتما باید زمین بدنسازی دایر شود که آن هم ۳۰ میلیارد هزینه می خواهد. حالا باید با حامی مالی جلسه داشته باشیم، این خانه کشتی حداقل ۶۰ میلیارد تومان پول می خواهد.

 

علیرضا دبیر در مورد تلاش فدراسیون برای کسب پست بین‌المللی دوباره نیز اظهار داشت: سوریان قبول کرده که آنجا پستی که نیاز داریم را به دست بیاوریم. از این دلارها نداریم که مثل دوره قبلی هزینه کنیم، البته در آینده مباحث حقوقی آن هم دنبال می شود. ۵۰ درصد اسم حمید سوریان می تواند کمک کند که این پست را بگیریم. درست است دلار نداریم اما خدا را داریم. در مورد پست آسیایی هم از عباس جدیدی خواستیم نماینده ایران باشد.

 

قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی در مورد میزان بدهی های فدراسیون کشتی تصریح کرد: نزدیک به ۵۸ میلیارد تومان بدهی داریم. به آژانس هواپیمایی بدهکار بودیم. عده ای گفتند ۲۷ میلیارد از این بدهی، مربوط به مالیات است یا بابت غذا، نورپردازی، خرید تشک ها بدهی وجود داشت که نزدیک یک میلیارد و اندی جریمه خورده، یک آژانس هواپیمایی ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون طلبکار بود.

 

دبیر در مورد بودجه فدراسیون کشتی تاکید کرد: باید از مسعود سلطانی فر تشکر کنم که در ریزترین موضوعات کشتی پیگیری می کند. در بحث لغو جام جهانی چند سفیر را سر خط کرد. همه ما سوار یک کشتی هستیم، چرا باید با وزارت ورزش دعوا کنم؟

 

وی با بیان اینکه وزیر ورزش در حد خود از کشتی حمایت کرده است، افزود: مشکل این است که بودجه کشتی کم بسته شده است. ما ۲۹ سفر داریم، هزینه بلیت، اسکان و... هر سفر برای ما یک میلیارد هزینه دارد. 2 میلیارد تومان کمیته ملی المپیک و ۱۲ میلیارد تومان وزارت ورزش می دهد.  ما با دلار ۱۵ هزار تومان باید خرج کنیم، دوستان ما با دلار ۳ هزار تومانی خرج کردند. زمانی که نایب رئیس کمیته ملی المپیک بودم، به فدراسیون کشتی ۵ میلیارد تومان با دلار زیر ۳ هزار تومان کمک می کردیم. از سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک هم تشکر می کنم، این بودجه کفاف ما را نمی دهد اما باز هم تشکر می کنم. آنها خارج از بودجه خودشان هم جلو بروند، باید به دیوان محاسبات جوابگو باشند. اگر تشکر نکنم، بی معرفتی است. مسوول کار مدیریتی باید دغدغه‌اش اینها باشد.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics