تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پرستاران در روزهای کرونایی چشم انتظار پرداخت مطالبات هستند

یک فعال صنفی حوزه سلامت، با اشاره به روزهای پایانی سال، نسبت به پرداخت نشدن مطالبات معوق پرستاران در برخی استان ها گلایه کرد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری  مهر، مسعود مجرد، گفت: با چه زبانی به مسئولان تفهیم کنیم که مطالبات و معوقات پرستاران و کادر درمان و کارکنان زحمتکش مراکز بهداشتی و درمانی تسویه شود. هر چند در چنین شرایطی که با بحران کرونا مواجه ایم و پرستاران به دلیل وظیفه انسانی و نجابت خود بدون توجه به کم لطفی ها و کمبودها و نواقص سیستم بیمار درمان به صورت ایثارگرانه مشغول خدمت به مردم هستند و زخم های ناشی از جای ماسک با مشاهده بهبودی بیماران و سلامتی مردم التیام می یابد اما زخم های ناشی از بی کفایتی مسئولان بر دلشان سنگینی می‌کند و صورت خود را با زخم های ناشی از ماسک قرمز نگه داشته‌اند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: در حالی که فقط سه روز تا پایان سال باقی مانده است مسئولان وزارت بهداشت کی می‌خواهند به وعده‌های خود عمل کنند و سنگینی بار چشم انتظاری کارکنان خدوم وزارت بهداشت نسبت به پرداخت معوقات را مرتفع سازند.

 

مجرد اظهار داشت: همکاران ما در جریان این بحران به کل جامعه و مسئولین ثابت کردند که تحت هر شرایطی لحظه‌ای از ارائه خدمات به بیماران و مردم غفلت نخواهند کرد و با جانفشانی های خود باعث سرافرازی کشورشان بوده و خواهیم بود و در سنگر مبارزه با کرونا و هرگونه بحران دیگری برای حفظ سلامتی مردم سینه سپر خواهیم کرد.

 

وی افزود: درست است لبخندهای رضایت بخش بیماران همواره مایه دلگرمی کادر درمان است، اما مسئولین باید بدانند که در قبال نیروهای خود وظایفی دارند که آنها نیز موظف هستند نسبت به انجام آن وظایف به خوبی عمل کنند.

 

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری ارومیه سلماس گفت: با وجود پیگیری های مکرر در دو سال گذشته و قبل از بحران کرونا متاسفانه با مشاهده ارائه خدمات مراقبتی به نحو احسن، همچنان در استان آذربایجان غربی با معوقات یکساله کارانه و چهار ماهه اضافه‌کاری مواجه هستیم و عدم پرداخت معوقات باعث ایجاد یاس و ناامیدی و دلسردی در بین همکاران گردیده است.

 

وی افزود: همچنین نیروهای خدماتی و شرکتی با مشکل معیشتی مواجه اند و حقوق و دستمزد آنها همچنان با تأخیر و به صورت قطره‌چکانی و اقساطی پرداخت می گردد، به طوری که مقداری از حقوق بهمن ماه نیروهای خدماتی و شرکتی ۲۱ اسفند پرداخت شد و هنوز پاداش عیدی آخر سال خود را دریافت نکرده اند.

 

مجرد در پایان گفت: در صورتی که حق و حقوق پرسنل پرداخت نشود و مسئولین در این سه روز باقیمانده چاره ای نیاندیشند برای سال آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد که هرگونه عواقب احتمالی ناشی از عدم پرداخت مطالبات و معوقات بر عهده مسئولین دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت است.

 

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics