تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سه حقیقت روشن از سقوط تاریک قیمت بیت کوین

در سقوط تاریخی روز پنجشنبه، همه چیز برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بازارهای مختلف منفی نبود. بیت کوین با کاهش نیمی از ارزش خود، بزرگترین سقوط روزانه تاریخش را ثبت کرد؛ با این حال در طی اولین بحران مالی در عمر بیت کوین، این ارز توانست در برابر این بحران مقاومت کند و شبکه بیت کوین توانست به فعالیت خود ادامه دهد. اما حالا که کمتر از دو ماه تا هاوینگ مانده، این کاهش قیمت چه تاثیری بر بازار خواهد داشت؟

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از ارزدیجیتال، بیت کوینیست در گزارش تازه خود به بررسی سه حقیقت مثبت پرداخته است که از کاهش اخیر قیمت ارزهای دیجیتال فهمیده‌ایم.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

۱- اولین بحران اقتصادی در تاریخ ارزهای دیجیتال کاهش قیمت شدید بازار ارزهای دیجیتال در هفته گذشته، که ناشی از تسلیم گسترده سرمایه‌گذارانی بود که اعتقاد چندانی به این بازار نداشتند، باعث نشد تا ارزش بیت کوین و دیگر ارزهای بازار به صفر برسد. از همین رو لازم به یادآوری است که بیت کوین و به طور کلی صنعت ارزهای دیجیتال در بحبوحه بحران مالی سال ۲۰۰۸ متولد شده و طی دوازده سال عمر خود، تهدیدات سختی را پشت سر گذاشته‌اند. مستر هودل (Mr.Hold) در توییتر خود می‌نویسد:  وقتی بیت کوین از دست این مردم جان سالم به در ببرد، می‌تواند در برابر همه چیز مقاومت کند. فقط یک فصل دیگر از کتاب زندگی‌اش خواهد بود.

 

 

بسیاری از سرمایه‌گذاران از این مسئله واهمه داشتند که بیت کوین قیمتی زیر ۳,۰۰۰ دلار ثبت کند؛ اما سقوط بازار در میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (MA200)، متوقف شد و روندی صعودی را در پیش گرفت که از کف قیمت قبلی‌اش بیشتر بود؛ به عبارت دیگر روند صعودی بیت کوین همچنان پا بر جاست و پادشاه ارزهای دیجیتال سرسخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. ساتوشی بیت کوین را طوری طراحی کرده است که بیدی نباشد که با این بادها، چه طوفان باشد و چه چاپ ارزهای فیات، بلرزد. اعلام دولت آمریکا مبنی بر احتمال تزریق ۱.۵ تریلیون دلار دیگر در برنامه‌های تشویقی وزارت خزانه‌داری، مهر تاییدی است بر نقشه نهایی ساتوشی.


۲- تخفیف بزرگ بازار به تریدرها قبل از هاوینگ بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین و …، هیچ کدامشان از آوریل سال گذشته (فروردین ۱۳۹۸) در این قیمت‌ها قرار نداشتند. وارن بافت در صحبت معروفی می‌گوید: وقتی بقیه ترسیده‌اند، طمع کن.بر اساس صحبت‌های بافت، حالا که همه ترسیده‎اند، بهترین زمان برای طمع کردن است. اگر ارزهای دیجیتال از پنجشنبه جان سالم به در برده‌اند، پس بهترین وقت خرید از سال گذشته تا به امروز فرا رسیده است. بیت کوین ماکرو (Bitcoin Macro) در توییترش می‌نویسد: می‌خواهید بدانید که چطور ثروتمند شوید؟ وقتی همه ترسیده‌اند، در قیمت پایین خرید کنید، بعد صبر کنید و هیچ کاری نکنید. دست روی دست بگذارید، سیگاری روشن کنید، کتاب بخوانید و همینطور بنشینید. وقتی که همه خوشحال و هیجان‌زده شدند بفروشید. بعد صبر کنید و کاری نکنید. دوباره وقتی همه ترسیدند، بخرید…

 

به نظر نمی‌رسد چنین قیمت‌هایی مدت زیادی در اختیار شما باشند، مخصوصا وقتی که سرمایه‌گذاران مضطربی که ارزهایشان را بخاطر ترس از عقب افتادن فروختند، بخواهند قبل از هاوینگ بار دیگر دست به خرید بزنند. الان درست زمانی است که ثروتمندان به ثروتشان می‌رسند. هودلرها از حمام خون روز پنجشنبه نگران نشدند. به یاد داشته باشید که آلت کوین‌ها بیشتر از بیت کوین ضرر کردند ولی هنوز سر پا ایستاده‌اند. بسیاری از معامله‌گران در حال انباشت آلت کوین‌های مورد علاقه خود هستند و احتمالا در کف قیمت هم اقدام به خرید کردند. دیروز یک معامله‌گر خوش شانس، توانست مقدار قابل توجهی لینک (LINK) را با قیمتی کمتر از یک سنت در ازای هر واحد بخرد!

 


۳- اصلاحات شدید، معمولا بازارهای صعودی قوی به دنبال دارندمعمولا پس از هر اصلاح نزولی شدید، مانند روز پنجشنبه، یک روند صعودی قوی در ماه‌های پیش رو ایجاد می‌شود. ۱۰ دسامبر ۲۰۱۸ (۱۹ آذر ۱۳۹۷)، بیت کوین به کف قیمت ۳,۱۲۱ دلار رسید. تا ماه ژوئن سال بعد (تیر ۱۳۹۸)، این ارز دیجیتال توانست قیمت ۱۴,۰۰۰ دلاری‌اش را ثبت کند.در حال حاضر نهنگ‌ها در حال بستن موقعیت‌های خرید بلندمدت خود برای جهش صعودیِ پس از هاوینگ هستند. بیت کوین معمولا اصلاحات قیمتیِ ۸۰ درصدی داشته است که پس از آن یک روند صعودی قوی ظهور کرده است و دوباره این روند صعودی با یک کاهش قیمت شدید همراه بوده است، با این تفاوت که کف قیمت جدید از کف قیمت قبلی بیشتر بوده است. روز پنجشنبه کف قیمت ۳,۵۹۶ دلاری ثبت شد که از کف قیمت قبلی ۴۷۰ دلار بیشتر بود. نقطه حمایتی روی میانگین متحرک ۲۰۰ روزه نشکست و ترس از عقب افتادن باعث شد تا قیمت بار دیگر به کانال‌های بالاتر بازگردد. شاید حالا هم شاهد کاهش قیمت باشیم، اما خطر اصلی از بیخ گوش‌مان عبور کرده است. با وجود هاوینگ شاید همه چیز زودتر از چیزی که فکر می‌کنیم صعودی شود!

منبع خبر: ارزدیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics