تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

IFAC دومین نشریه ” کاوش در آیین رفتار حرفه‌ای“ را منتشر کرد

فدراسیون بین‌المللی حسابداران (IFAC) دومین مجموعه از سری ”کاوش در آیین رفتار حرفه‌ای“ را با عنوان ”گام نخست- شناسایی خطرها“ منتشر کرد.

 

به گزارش لحظه نگر حسمان، کاوش در آیین رفتار حرفه‌ای، یک سری دوازده ماهه است که با نگاهی ژرف به آیین رفتار حرفه‌ای می‌پردازد. هر یک از ا ین سری دوازده ماهه، با بهره‌گیری از وضعیت‌های واقعی به‌گونه‌ای بر یک جنبه خاص آیین رفتار تمرکز می‌کند که هم مربوط باشد و هم عملی.  نقل قول‌های زیربنای وضع و تحلیل‌های کارشناسانه افراد حرفه‌ای درگیر وضع استانداردها، خواننده را در یافتن درک بهتر از فرآیند تفکر پشتوانه زمینه‌های پیچیده‌تر آیین رفتار یاری می‌رساند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نخستین سری به اصول بنیادی پنج‌گانه آیین رفتار پرداخت که استاندارد رفتار حرفه‌ای مورد انتظار از حسابداران حرفه‌ای را مقرر می‌کند. رعایت این اصول، حسابداران حرفه‌ای را به ایفای مسئولیت حفظ منافع عمومی توانا می‌سازد. سری حاضر، به رئوس جنبه‌های چارچوب نظری (آیین رفتار حرفه‌ای) می‌پردازد. چارچوب نظری مقرر می‌دارد که همه حسابداران حرفه‌ای باید برای رعایت اصول پنچ‌گانه از آن پیروی کنند. این سری، به شناسایی خطرها می‌پردازد و دو سری بعدی آن به ارزیابی و برخورد با خطرها خواهد پرداخت.

 

حسابدار حرفه‌ای، اغلب با وضعیت‌های پیچیده و چالش‌برانگیز دنیای واقعی روبه‌رو می‌شود که سیاه و سفید نیست. برخورد با این چالش‌ها نیازمند توجه به اخلاقیات است که برخی از آن‌ها، به‌روشنی در متن آیین رفتار حرفه‌ای آمده است.  این سری منحصربه‌فرد و خبری توسط IFAC  و با همکاری هیأت بین‌المللی تدوین استانداردهای رفتار حرفه‌ای و به ‌منظور توصیف و تشریح این موضوع تدوین شده است که آیین رفتار حرفه‌ای، چگونه به برخی از این چالش‌ها می‌پردازد.

 

 

منبع خبر: حسابرس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics