تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

به روزرسانی راهنمای مشترک گزارشگری مالی در اقتصادهای با تورم حاد

راهنمای مشترک گزارشگری مالی در اقتصادهای با تورم حاد بر اساس استاندارد بین المللی حسابداری شماره‌ی 29 و معیارهای مرکز کیفیت حسابرسی به روزرسانی شد.

به گزارش لحظه نگر حسمان، استاندارد بین المللی شماره‌ی 29 تحت عنوان گزارشگری مالی در اقتصادهای با تورم حاد راهنمای عمومی را برای تشخیص و ارزیابی این‌که آیا اقتصاد یک کشور خاص فرا تورمی است یا خیر، تهیه و ارائه نموده است، اگرچه هیات استانداردهای بین المللی حسابداری در این راهنما به نام کشور خاصی را اشاره نکرده است. مرکز کیفیت حسابرسی نیز وضعیت کشورهای دارای اقتصاد فراتورمی را مورد پایش قرار می‌دهد و معیارهای شناسایی آن مشابه معیارهای تحت استاندارد بین المللی 29 است.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 بر اساس آخرین جلسه‌ی کمیته‌ی زیرمجموعه‌ی مرکز کیفیت حسابرسی در 19 نوامبر 2019 ، کشورهایی که نرخ تورم تجمعی سه ساله بیش از 100٪ دارند، عبارتند از:                                             
- آرژانتین، سودان جنوبی،سودان،ونزوئلا، زیمباوه
 
- کشورهایی که نرخ تورم تجمعی سه ساله پیش بینی شده بیش از 100٪ دارند: جمهوری اسلامی ایران
 
- کشورهایی که نرخ تورم تجمعی سه ساله‌ی آن‌ها در سال‌های اخیر از 100٪ فراتر رفته است: هیچ کشوری در این گروه برای این دوره‌ی زمانی وجود ندارد.
 
- کشورهایی که نرخ تورم تجمعی سه ساله اخیر آن پس از یک دوره‌ی تورمی مجزا بیش از 100٪ است: آنگولا و جمهوری سورینام 

 

- کشورهایی که نرخ تورم تجمعی سه ساله پیش بینی شده بین 70 تا 100 درصد دارند یا با افزایش قابل ملاحظه‌ی نرخ تورم ( بیش از 25 درصد) در دوره‌ی مذکور رو برو بوده‌اند: جمهوری دموکراتیک کنگو ، لیبی، لیبریا 
 

 

 

راهنمای مرکز کیفیت حسابرسی همچنین یادآور می شود که ممکن است کشورهای دیگری با نرخ تورم تجمعی سه ساله‌ی بیش از 100٪ وجود داشته باشد که باید تحت نظارت قرار بگیرند زیرا داده های لازم برای تجزیه و تحلیل  آن گنجانده نشده است. یک نمونه کشور سوریه است. 
منبع خبر: حسابرس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics