تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

انتشار برنامه‌ی استراتژیک سه سال آینده‌ی هیات استانداردهای حسابرسی انجمن حسابداران رسمی آمریکا

هیات استانداردهای حسابرسی انجمن حسابداران رسمی آمریکا، برنامه‌ی استراتژیک پیشنهادی سه سال آینده‌ی خود را منتشر نمود.

 

به گزارش لحظه نگر حسمان، هیات استانداردهای حسابرسی انجمن حسابداران، برنامه‌ی استراتژیک پیشنهادی خود را  به عنوان راهنمای عمل این هیات در طول سه سال آینده منتشر نمود. نقشه‌ی راه و برنامه‌ی استراتژیک هیات استانداردهای حسابرسی دارای پنج نوآوری استراتژیک به شرح زیر است:

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نوآوری اول:

توسعه‌ی استانداردهای با کیفیت بالا در جهت منافع عمومی. هیات استانداردهای حسابرسی انجمن حسابداران رسمی آمریکا هدف خود را برای همگرایی استانداردهای خود با استانداردهای هیات استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی ادامه خواهد داد  و  به تلاش خود در راستای به حداقل رساندن اختلافات با استانداردهای هیات نظارت بر حسابداری شرکت‌های سهامی عام مبادرت خواهد ورزید.

 

نوآوری دوم:

 تقویت ارتباطات با ذینفعان. ورودی و بازخورد از ذینفعان برای فرآیند تدوین دستورالعمل‌ها، توسعه‌ی استانداردهای با کیفیت بالا و تدوین راهنماهای عملی هیات استانداردهای حسابرسی، بسیار حیاتی هستند. 

 

نوآوری سوم:

 تشویق بیش‌تر به تفکر و عمل استراتژیک‌تر . نوآوری با استفاده از منابع به شیوه‌های کارآمد و مؤثر در کنار تمرکز برای دستیابی به مأموریت‌های هیات استانداردهای حسابرسی فرصت‌هایی را برای تطبیق بهتر بازار با استانداردها و راهنمایی‌های جدید یا اصلاح شده، فراهم می کند.

 

نوآوری چهارم:

 مربوط نگه داشتن استانداردها در یک محیط در حال تغییر . استفاده‌ی روزافزون از فناوری‌های جدید و نوآورانه توسط شرکت‌ها و اجراکنندگان عملیات، نیاز هیات استانداردهای حسابرسی به نظارت بر توسعه و استفاده از چنین فناوری‌هایی را افزایش داده است. این هیات همچنین باید این موضوع را مد نظر قرار دهد آیا استانداردهای آنان در حمایت از استفاده از این فناوری‌ها متناسب باقی می مانند.

 

نوآوری پنجم:

پشتیبانی از اجرای مؤثر و استفاده از استانداردهای هیات استانداردهای حسابرسی انجمن حسابداران رسمی آمریکا. کمک به اجراکنندگان عملیات و استفاده کنندگان در درک بهتر و به کارگیری مستمر استانداردهای حرفه‌ای این هیات، کیفیت را در حوزه‌ی عملکرد حسابرسی تقویت می‌کند.

 

هیات استانداردهای حسابرسی، این برنامه را به عنوان بخشی از تعهد خود در راستای خدمت به منافع عمومی می‌داند که با به روزرسانی و ابلاغ استانداردهای جامع و راهنماها به اجرا کنندگان این امکان را می‌دهند تا به‌طور مؤثر و کارآمد خدمات با کیفیت بالا، حسابرسی هدفمند و خدمات گواهی دهی را ارائه دهند. این برنامه‌ی استراتژیک با در نظر گرفتن دیدگاه‌های ذینفعان مختلف مانند تهیه کنندگان صورت‌های مالی، استفاده کنندگان و حسابرسان ، محیط کنونی اقتصادی جهانی و نحوه‌ی هدایت کسب و کارهای تجاری و فعالیت‌های آنان را در نظر می‌گیرد. شکی نیست که تعیین استانداردهای حسابرسی متناسب با منافع عمومی با توجه به سرعت تغییر در نحوه‌ی هدایت کسب و کارهای تجاری و تکامل فناوری، پیچیده‌تر از گذشته است. هیات استانداردهای حسابرسی انتظار دارد تا نظر ذینفعان را در مورد این‌که آیا اقدامات استراتژیک پیشنهادی در رفع چالش‌ها مؤثر خواهد بود یا خیر، بشنود. مایک سانتای رئیس هیات مدیره‌ی هیات استانداردهای حسابرسی انجمن حسابداران رسمی آمریکا در بیانیه‌ای اذعان کرد، این هیات اخیراً چندین پروژه‌ی کلیدی  از جمله استانداردهای گزارش حسابرسی، حسابرسی طرح‌های مزایا و تداوم فعالیت را تکمیل نموده است که با مشارکت قوی از سوی ذینفعان همراه بوده است. این هیات مشتاقانه منتظر نظرات در مورد چگونگی برآورده ساختن نقش‌های در حال تحول در حرفه‌ی حسابداری  است و مأموریت خود را برای تدوین استانداردهای حسابرسی با کیفیت بالا که با منافع عمومی مطابقت داشته باشد، ادامه خواهد داد. انجمن حسابداران رسمی آمریکا  به دنبال دریافت بازخوردهای مربوط به نوآوری‌های استراتژیک مطرح شده در این برنامه‌ی پیشنهادی است و از افرادی که دارای تجربه‌ی عملی در حسابرسی و خدمات گواهی دهی هستند، دعوت نموده است تا نظرات خود را 31 ژانویه‌ی 2020 ارسال نمایند.                                                                                                                                                         

 

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics