تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

طلب یاری برای تدوین استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی در سال 2020

هیات استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای تدوین استانداردهای حسابداری با کیفیت بالا، خواستار دریافت نظرات ذینفعان و گروه‌های متاثر از گزارشگری مالی گردید.

 

به گزارش لحظه نگر حسمان، هیات استاندارد بین المللی حسابداری (هیات مدیره) برای تدوین استانداردهای حسابداری با کیفیت بالا، همواره  نظرات ذینفعان و گروه‌های متاثر از گزارشگری مالی را دریافت می‌کند.این تعامل به هیات استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی کمک می‌کند تا ایده‌های جدیدی را تولید کند و راه‌حل‌های پیشنهادی برای مشکلات حسابداری را ارزیابی نماید.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بنابراین استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی باید نیازهای شرکت‌هایی را که هنگام تهیه‌ی صورت‌های مالی خود از این استانداردها استفاده می‌کنند و یا سرمایه گذارانی که هنگام تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند را مرتفع سازد.

 

از این رو، هیات استانداردهای بین المللی حسابداری به ذینفعان این فرصت را می‌دهد تا در طول عمر پروژه‌ی تدوین استاندارد، چندین بار نظرات خود را ابراز نمایند.

 

سال 2020 ، سال پر مشغله‌ای برای مشورت خواهی و درخواست نظرات ذینفعان برای تدوین استانداردهای حسابداری است.

 

اولین سند مشورتی با اهمیت، که در حال حاضر برای اظهار نظر ارائه شده است، بهبود نحوه‌ی اطلاع رسانی در صورت‌های مالی با تمرکز بر عملکرد مالی است.

 

پیش نویس استاندارد ارائه‌ی عمومی و افشائیات، که هیات در دسامبر 2019 به عنوان بخشی از پروژه‌ی صورت های مالی اساسی خود منتشر کرد، تا 30 ژوئن 2020 برای اظهار نظر در دسترس است.

 

هیات استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی در نظر دارد امسال تعدادی از اسناد مهم مشورتی را منتشر کند، از جمله سند مشورتی درباره‌ی پروژه‌ی سرقفلی و کاهش ارزش آن و یک پیش نویس استاندارد درمورد پروژه‌ی تفسیر مدیریت است. در سال جاری، فرصتی برای ذینفعان ایجاد خواهد شد تا با مشارکت در برنامه‌های مشورتی2020 ، به تصمیمات هیات استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی پیرامون  اولویت‌های تنظیم استاندارد جهانی کمک نمایند.

 

همچنین از ذینفعان دعوت خواهد شد تا درمورد اصلاحات پیشنهادی محدود، به روزرسانی پیشنهادی در مورد طبقه بندی استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی و تصمیمات آزمایشی در دستور کار کمیته‌ی تفسیر استانداردها، اظهار نظر کنند. فهرستی از برنامه‌های مشورتی هیات استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی به شرح زیر ارائه شده است:                                                                                                                                     

الف) اسناد مشورتی:

1- سرقفلی و کاهش ارزش آن

2- ترکیب‌های تجاری تحت کنترل مشترک

 

ب) پیش نویس استاندارد:

1- اصلاح نرخ بهره‌ی بین بانکی و اثرات آن بر گزارشگری مالی

2-فعالیت‌های تنظیم نرخ بهره

3- نوآوری در اقشای اطلاعات- استانداردهای هدف، بررسی سطح افشای اطلاعات

4-تفسیر مدیریت

 

ج) درخواست اطلاعات:

1- بررسی جامع استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای تجاری کوچک و متوسط

2- بررسی پس از به کارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی 11،10 و 12

 

این برنامه‌ی کاری پروژه های هیات استانداردهای بین المللی حسابداری را فهرست می‌کند و نقطه‌ی عطف پروژه‌ی بعدی را نشان می‌دهد و همچنین توضیح می‌دهد که هیات مدیره انتظار دارد چه زمانی به آن نقطه عطف برسد.

مشورت خواهی بخش مهمی از فرآیند استانداردگذاری بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی است که به همگان این اطمینان را می‌بخشد که می‌توانند فرآیند تدوین استانداردها را دنبال نموده و در آن مشارکت کنند.

 

 

       

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics