تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برنامه وزارت بهداشت برای کاهش استرس دانشجویان

معاون آموزشی وزارت بهداشت از اصلاح دریافتی‌های مستقیم و غیر مستقیم دانشجویان رزیدنت از سال جاری خبر داد و گفت: هنوز میزان این افزایش‌ها مشخص نشده است.

به گزارش لحظه نگر مالی حَسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر علی اکبر حقدوست ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دانشجویانی که وارد رشته‌های بالینی می‌شوند باید مقداری توانمندی درونی خود را افزایش دهند. اگرچه در حال حاضر فشار اقتصادی بر روی این دانشجویان وجود دارد حقوق و یا حق الزحمه‌ای که این افراد دریافت می‌کنند ناچیز است. ضمن این که در کنار تحصیل کار درمانی نیز انجام می‌دهند. در نتیجه برخی مواقع تحمل بعضی از دانشجویان در این حوزه تمام می‌شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر ضرورت حمایت‌های روحی  و روانی از دانشجویان بالینی دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: لازم است در وزارت بهداشت روش‌هایی برای کاهش استرس‌های نابجای این دانشجویان داشته باشیم که البته در همه این موارد یک سری برنامه‌ریزی‌های در وزارت بهداشت صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه برنامه ما برای امسال این است که در یافت‌های مستقیم و غیر مستقیم دانشجویان رزیدنت دوره‌های بالینی اصلاح شود، گفت: هنوز میزان افزایش این دریافتی ها مشخص نشده است.

 

دکتر حقدوست همچنین در خصوص کاهش ساعات کشیک دانشجویان رزیدنت و یا کارورز نیز تاکید کرد: کمک هزینه آموزشی دانشجویان رزیدنت سال گذشته در بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران تا ۲۵ درصد یعنی با حداکثر افزایش مواجه شد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics