تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
25 میلیون پوند جریمه برای حسابرسان در پی مجموعه‌ای از رسوایی‌های مالی

اتخاذ موضعی سخت گیرانه‌تر توسط شورای گزارشگری مالی

شورای گزارشگری مالی در پی مجموعه‌ای از رسوایی‌های مالی موضعی سخت گیرانه‌تر شامل اقدامات نظارتی در قبال حسابرسان اتخاذ نمود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  ، شورای گزارشگری مالی بریتانیا در پی سلسله رسوایی‌های مالی که رخ داده است، درصدد تشدید اقدامات نظارتی و سخت‌تر کردن شرایط برای حسابرسان برآمده است. بر همین اساس در سال گذشته جریمه‌های موسسات حسابرسی فاقد صلاحیت حرفه‌ای به رقم 25 میلیون پوند رسید که نسبت به سال 2018، نزدیک به دو برابر افزایش یافته است. رسوایی‌های مالی متعدد نظیر سقوط شرکت ساخت و ساز کاریلین و کافه قنادی زنجیره‌ای پاتیسیری والری آبروی حرفه‌ی حسابرسی بریتانیا را با چالش جدی مواجه کرده است و همین موضوع موجب شده است تا شورای گزارشگری مالی به دنبال اتخاذ رویکرد سخت‌تری نسبت به حرفه‌ی حسابرسی باشد. مبلغ جریمه‌های نقدی موسسات حسابرسی از رقم 16.8 میلیون پوند در سال 2018  به رقم 24.9 میلیون پوند در سال 2019 رسیده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

برخی گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که شورای گزارشگری مالی در پی انتقادات نمایندگان پارلمان مبنی بر ناکارمد و بی فایده بودن اقدامات شورا به عنوان نهاد ناظر، تصمیم گرفته است تا مواضع سخت‌گیرانه تری نسبت به حسابرسان به کار گیرد.

 

رابرت موریس، شریک یک موسسه‌ی حقوقی بریتانیایی در این‌باره اذعان داشت، جریمه‌های شورای گزارشگری مالی اکنون در مقیاسی هستند که موجب درد مالی واقعی برای موسسات حسابرسی می شود.   

 

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics