تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بررسی تاثیر استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی بر حوزه‌های دارای با ریسک بالا توسط شورای گزارشگری مالی

شورای گزارشگری مالی مجموعه برنامه‌هایی را با هدف بررسی تاثیر آخرین تغییرات استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی در موضوعات حسابداری اجاره‌ها و شناسایی درآمد ارائه نمود.


به گزارش لحظه نگر حَسمان ، برنامه‌هایی برای بررسی موردی با هدف افزایش کیفیت حسابرسی‌ها، تشدید بررسی‌های نظارتی، و اولویت بندی فعالیت‌های پیرامون حوزه‌های دارای ریسک بالا همچون خدمات مالی، خرده فروشی ، ساخت و ساز و تولید، تدوین شده و به عنوان بخشی از بررسی‌های موضوعی سال 2020-2021 توسط  شورای گزارشگری مالی ارائه شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

تیم بررسی حاکمیت شرکتی شورای گزارشگری مالی همچنین قصد دارد، بررسی‌های موضوعی در زمینه‌ی گزارشگری شرکتی را با هدف شناسایی فرصت‌های بهبود و بهترین شیوه‌های عمل در راستای منافع ذینفعان، به اجرا در بیاورد. 

 

در حوزه‌ی حسابرسی، تیم بررسی کیفیت حسابرسی شورای گزارشگری مالی، بررسی‌های نظارتی بر کار حسابرسان را در مورد تداوم فعالیت واحد مورد رسیدگی، قراردادهای بلندمدت، کاهش ارزش دارایی‌های غیر مالی، ریسک تقلب و کاربرد استانداردهای حسابداری جدید شناسایی درآمد و اجاره‌ها را، تشدید خواهد کرد. برای تهیه‌ی گزارش درباره‌ی تاثیر آخرین تغییرات این دو استاندارد، بر اجرای آن‌ها در عمل، توجه ویژه‌ای خواهد شد. 

 

نهاد استانداردگذار در ابتدا تاثیر به کارگیری استاندارد بین المللی شماره‌ی 16 (‌اجاره‌ها) را بر صورت‌های مالی میان دوره‌ی شرکت‌های نمونه در نظر خواهد گرفت، سپس در گزارشی نتایج حاصل از بررسی‌های خود را به کل تعمیم خواهد داد. در مورد استاندارد بین المللی شماره‌ی 15 درآمد قرارداد با مشتریان، که تغییرات چشمگیری در قوانین حسابداری پیرامون گزارش شناسایی درآمد از 1 ژانویه‌ی سال 2018 ایجاد کرده است، شورای گزارشگری مالی اعلام کرده است، بررسی عمیقی از کاربرد این استاندارد را اجرا خواهد کرد. همچنین به بررسی مسائل مربوط به جریان وجوه نقد، افشای نقدینگی و همچنین بررسی اثرات خروج بریتانیا از اتحادیه‌ی اروپا  بر روی گزارش افشای اطلاعات، پرداخته خواهد شد.   

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics