تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیگ تک‌ها و تاثیر آن‌ها بر ثبات مالی

رئیس هیات مدیره‌ی بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی در پاریس مورخه سوم دسامبر سال جاری در مورد بیگ تک‌ها و تاثیر آن‌ها بر ثبات مالی به سخنرانی پرداختند.


به گزارش لحظه نگر حَسمان ، در گردهمایی که در تاریخ سوم دسامبر در پاریس برگزار شد، رئیس هیات مدیره‌ی بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی در مورد این سوال که آیا بیگ تک‌ها تهدیدی برای ثبات مالی هستند یا خیر، به ایراد سخنرانی پرداخت. 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

شرکت‌های مبتنی بر فناوری جهانی با سطح پذیرش وسیع در سراسر جغرافیای زمین، به عنوان بیگ تک شناخته می‌شوند. وی اذعان داشت، امروزه فشار عمده ای برای نوآوری در امور مالی جهانی از سوی  بیگ‌ تک‌ها وارد می‌شود، بیگ تک‌ها به عنوان سیستم عامل اصلی ارائه دهنده‌ی خدمات دیجیتال، در همه جا هستند. 

 

وی تأثیر بیگ تک‌ها را به شرح زیر بیان کرد:
1- ورود بیگ تک‌ها به خدمات مالی نویدبخش بهره وری است و می‌تواند نتایج مالی در سطح جهان را تقویت کند.
2- نهادهای تنظیم کننده باید با در نظر گرفتن سطح گستردگی پایگاه داده‌های مشتری ، دسترسی به اطلاعات و مدل‌های تجاری، فضای ارتباطی مناسب میان بیگ تک‌ها و بانک‌ها را تضمین کنند.
3- ورود بیگ تک‌ها به خدمات مالی، رابطه‌ی جدید و پیچیده ای را بین ثبات مالی، رقابت و حفاظت از داده‌ها ایجاد کرده است.

 

رئیس هیات مدیره‌ی بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی با توجه موارد ذکر شده در بالا ، ملاحظات ذیل را حائز اهمیت دانست: 
اولا، سیاستگذاران باید در مورد میزان ترغیب بیگ تک‌ها برای ورود به امور مالی، تصمیم بگیرند، و آیا سیاست‌ها باید ورود بیگ تک‌ها را ترویج کنند یا آن را محدود سازند؟ 

 

ثانیاً، بیگ تک‌ها محیط نظارتی حفاظت از داده‌ها، سیاست‌های رقابتی و مقررات گذاری مالی را آزمون می‌کند. به این ترتیب، برای دستیابی به مقررات متناسب با اهداف ، به همکاری چندجانبه بین نهادهای نظارتی و قانون گذاری مختلف  نیاز است. 

 

ثالثا، باید مرزبندی بیگ تک‌ها و فین تک‌ها را به چالش بکشیم و به درستی به آن پاسخ دهیم.

 

 وی خاطرنشان کرد که از جمله ابتکار عمل‌ها در این زمینه، همکاری با بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی و در نظرگرفتن الزامات حسابداری دارایی‌های رمزنگاری شده تحت استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی است. وی در پایان سخنان خود به این موضوع اشاره نمود که نوآوری برای با ثبات ماندن نیاز است، اما مزایا و چالش‌هایی را با خود به همراه می‌آورد. به این ترتیب ما به یک رویکرد متعادل نیاز داریم، به گونه‌ای که هم از مزایای مالی و بهره وری برخوردار باشیم و هم از وجود فضای ارتباطی مناسب میان بیگ تک‌ها و بانک‌ها، اطمینان حاصل نماییم.  

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics