تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
فدراسیون بین المللی حسابداران (آیفک) خواستار:

ثبات رویه‌ی حسابداران در گزارشگری شرکتی

فدراسیون بین المللی حسابداران با توجه به گرایشی که نسبت به گسترش دامنه‌ی گزارشگری شرکتی وجود دارد خواستار ثبات رویه‌ی حسابداران در گزارشگری شرکتی است


به گزارش لحظه نگر حَسمان ، فدراسیون بین المللی حسابداران (آیفک) اذعان می‌کند، در حال حاضر سیستم گزارشگری شرکتی به سازمان‌ها کمک نمی‌کند به طور مؤثر با ذینفعان ارتباط برقرار کنند یا امکان درک توانایی شرکت‌ها در ایجاد ارزش پایدار را برای آن‌ها فراهم نمی‌کند. در یک گزارش موردی که اخیراً منتشر شده است، آیفک اظهار داشته است، سرمایه گذاران و سایر ذینفعان خواهان ارائه‌ی اطلاعات بهتری نسبت به گزارشگری مالی معمولی در مورد عملکرد شرکت، ریسک‌ها، فرصت‌ها و چشم اندازهای بلند مدت شرکت‌ها هستند. در این گزارش آمده است، برای پاسخگو بودن، شرکت‌ها باید تصویری شفاف و جامع از توانایی سازمان خود در ایجاد ارزش پایدار در طول زمان را ارائه دهند. 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

آیفک معتقد است، طیف گسترده‌ای از چارچوب‌ها و استاندارد‌های تدوین شده که به طور ویژه بر ایجاد ارزش؛ پایداری، محیط زیست، جامعه و عوامل حاکمیتی متمرکز هستند؛ منجر به پیچیدگی، ناکارآمدی و عدم شفافیت شده است که در نهایت می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌ها شود. 

 

از این رو فدراسیون بین المللی حسابداران خواستار ظهور بهترین شیوه‌ها یا مجموعه‌ای از استانداردها است که در این زمینه سودمند خواهد بود. 

 

به همین دلیل از کارهایی که توسط نهادهای استانداردگذار، کارگروه افشای مالی، شورای تجارت جهانی برای توسعه‌ی پایدار و سایر سازمان‌ها در جهت بهبود گزارشگری شرکت‌ها انجام می شود، پشتیبانی می‌کند. 

آیفک بر این باور است که  که یک رویکرد یکنواخت و جهانی لازم است. 

 

گزارشگری یکپارچه تحت چارچوب شورای گزارشگری بین المللی یکپارچه، به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا به طور موثر اطلاعات و معیارهای نشان دهنده‌ی توانایی شرکت‌ها در ایجاد ارزش پایدار را توصیف نمایند. 

 

متخصصان حسابداری در بهبود گزارشگری شرکتی نقش اساسی ایفا می‌کنند. آیفک معتقد است، حسابداران از مهارت، تخصص و خبرگی  مورد نیاز برای پیشرفت گزارشگری شرکتی برخوردار هستند. 

 

چارلز تیللی، مدیرعامل اسبق انجمن حسابداران مدیریت خبره و رئیس فعلی شورای گزارشگری بین المللی یکپارچه، در مقاله‌ی اخیر خود تحت عنوان (مدیران مالی، افسران اصلی ایجاد ارزش)، اذعان کرد، تیم‌های مالی امروزه به جای حسابداری برای ترازنامه به طور فزاینده بر تجارت و ایجاد ارزش، متمرکز هستند. یک افسر ارشد ایجاد ارزش، اطمینان می دهد که همه‌ی جنبه‌های مربوط به ایجاد ارزش و نابودی ارزش،به هیات مدیره، مدیریت و ذینفعان برون سازمانی اطلاع داده می شود. از سوی دیگر همان طور که اطمینان بخشی نسبت به گزارش‌های مالی که اغلب توسط حسابداران حرفه‌ای ارائه می شود، اهمیت دارد، برای تقویت اعتماد عمومی به گزارشگری شرکتی و ارائه‌ی اطلاعات مربوط ، قابل اعتماد و قابل مقایسه، نیز مهم است. 

 

آیفک معتقد است، با توجه به گرایشی که نسبت به گسترش دامنه‌ی گزارشگری شرکتی وجود دارد، تعامل با حرفه‌ی حسابداری، منافع سازمان‌های گزارش دهنده و ذینفعان آن‌ها را به حداکثر می‌رساند. 

 

این حرفه برای پشتیبانی از گسترش گزارشگری شرکتی باید با چالش‌های مختلف توسعه‌ی زمینه‌های تخصصی جدید روبرو شود.     
        

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics