تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هیات استانداردهای حسابرسی انجمن حسابداران رسمی آمریکا در جهت نحوه‌ی پیروی حسابرسان از استاندارد حسابرسی شماره‌ی 700 ( گزارشگری نسبت به صورت‌های مالی) راهنمای تفسیری جدیدی را صادر نمود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان ، راهنمای تفسیری جدید استانداردهای حرفه‌ای انجمن حسابداران رسمی آمریکا را با حسابرسی موضوع‌های با اهمیت که در استانداردهای هیات نظارت مطرح والزام شده است، پیوند می‌دهد. راهنمای جدید، دربرگیرنده‌ی مفاد  22 تا 26 راهنمای تفسیری شماره‌ی 5 هیات استانداردهای حسابرسی برای تهیه‌ی گزارش حسابرسی در زمانی است که حسابرسی مطابق با استانداردهای عمومی پذیرفته شده‌ی حسابرسی آمریکا و استانداردهای هیات نظارت انجام شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

راهنمای جدید، همچنین بر اساس مفاد 14 تا 21 راهنمای تفسیری شماره‌ی 4  در مورد نحوه‌ی پیروی حسابرسان از  استاندارد حسابرسی شماره‌ی 700 ( گزارشگری نسبت به صورت‌های مالی) برای مطابقت با استاندارد حسابرسی شماره‌ی 3101 هیات نظارت بر حسابداری شرکت‌های سهامی عام در زمانی است که حسابرس نسبت به صورت‌های مالی حسابرسی شده نظر مقبول ارائه می‌کند.

 

راهنمای تفسیری شماره‌ی 5 بحث می‌کند که آیا حسابرس ملزم است در هنگام مواجه شدن با موضوع‌های بااهمیت در حسابرسی مطابق با هر دو استاندارد حسابرسی شماره‌ی 3101 هیات نظارت  و استانداردهای عمومی پذیرفته شده‌ی حسابرسی آمریکا عمل کند، و خاطرنشان می‌کند که حسابرس باید کلیه‌ی الزامات مربوط به حسابرسی موضوعات با اهمیت را که در استاندارد 3101 آمده است، اعمال کند  مگر این‌که مدیریت واحد گزارشگر صراحتاً بیان کند آن شرکت تحت حسابرسی موضوع‌های با اهمیت قرار ندارد.

 

هیات استانداردهای حسابرسی اذعان می‌کند، راهنماهای تفسیری شماره‌ی 4 و 5 با استانداردهای عمومی پذیرفته شده‌ی حسابرسی سازگار هستند، اما تفسیری از استانداردهای هیات نظارت بر حسابداری شرکت‌های سهامی عام نیستند و توسط این هیات مورد پذیرش و استفاده قرارنگرفته‌اند.  

 

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics