تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

استانداردهای جدید آموزشی بر تقویت فناوری‌های حسابداری و مهارت‌های مربوط به تردید حرفه‌ای تمرکز دارند

هیات استانداردهای بین المللی آموزش حسابداری، نسخه‌ی تجدید نظر شده‌ی چهار استاندارد بین المللی آموزشی ، در زمینه‌ی یادگیری و توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات ، و تردید حرفه‌ای را منتشر نمود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان ، با افزایش انتظارات بازار برای مهارت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و تردید حرفه‌ای، هیات استانداردهای بین المللی آموزش حسابداری(IAESB)، نسخه‌ی تجدید نظر شده‌ی چهار استاندارد بین المللی آموزشی (IESs)، در زمینه‌ی یادگیری و توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، و تردید حرفه‌ای را منتشر نمود. این استانداردها برای حل مسائل مربوط به صلاحیت‌، مهارت‌ها و رفتارهای حسابداران حرفه‌ای در حوزه‌های مهم تدوین شده است. 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

استانداردهای تجدیدنظر شده از بهبود مستمر گزارشگری مالی با کیفیت حمایت می کنند، زیرا پتانسیل مختل کننده‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و اهمیت تردید حرفه‌ای روز به روز افزایش می‌یابد. استانداردهای تجدیدنظر شده شامل دستاوردهای زیر است:                                                                                                                                                                            
- مربوط بودن و کیفیت آموزش‌های حرفه‌ای حسابداری  توسط سازمان های حرفه‌ای حسابداری(PAOs)،  ( عضو آیفک ) را بهبود می‌بخشد.
- شناسایی فعالیت‌های یادگیری و توسعه‌‌ای که صلاحیت حرفه‌ای حسابداران مشتاق به پیشرفت را تقویت می‌کند.
- از حرفه‌ی حسابداری در ارائه‌ی گزارش های مالی باکیفیت، حسابرسی یا سایر خدمات مرتبط با امور مالی و حسابداری در عصر دیجیتال پشتیبانی می‌کند.
 


استانداردهای آموزشی تجدیدنظر شده باید در الزامات آموزشی سازمان‌های عضو آیفک گنجانده شود. این استانداردها همچنین برای ذینفعان علاقه‌مند به یادگیری و توسعه‌ی سطح حسابداران حرفه‌ای مانند موسسات حسابرسی، قانونگذاران و کارفرمایان مرتبط هستند.

گفتنی است، هیات استانداردهای بین المللی آموزش حسابداری در تهیه‌ی برنامه‌های درسی فناوری اطلاعات و ارتباطات، برای حسابداران حرفه‌ای در بخش تجارت و بخش عمومی، به سازمان‌های حرفه‌ای حسابداری( عضو آیفک ) کمک می‌کند. 

 

آشنایی با هیات استانداردهای بین المللی آموزش حسابداریIAESB
هیات استانداردهای بین المللی آموزش حسابداری، استانداردهای آموزشی، راهنماها و مقالات آموزشی مورد استفاده توسط سازمان های عضو آیفک را تحت یک فرایند تنظیم استاندارد مشترک و با حضور هیات نظارت بر منافع عمومی، تهیه می‌کند. 
این هیات مسئولیت نظارت بر فعالیت‌های هیات استانداردهای بین المللی آموزش حسابداری و گروه مشورتی هیات استانداردهای بین المللی آموزش حسابداری را برعهده دارد. 
ساختارها و فرآیندهای پشتیبانی از عملیات هیات استانداردهای بین المللی آموزش حسابداری توسط آیفک تسهیل می‌شود. 
در سال 2018 ، آیفک و هیات استانداردهای بین المللی آموزش حسابداری طرحی را برای مسیر جدید پیشبرد آموزش حرفه‌ای حسابداری در سطح جهانی تهیه کردند. این رویکرد جدید، به عنوان بخشی از یک دستورالعمل گسترده  برای حفظ و تقویت قدرت استانداردهای بین المللی آموزشی طراحی و  اجرا می شود.

 

آشنایی با آیفکIFAC
آیفک یک سازمان جهانی برای حرفه‌ی حسابداری است که با تقویت این حرفه و کمک به توسعه‌ی اقتصادهای بین المللی قدرتمند، در خدمت به منافع عمومی است. این سازمان از بیش از 175 عضو و همکار در بیش از 130 کشور و حوزه‌ی قضایی تشکیل شده است، تقریباً 3 میلیون حسابدار در بخش‌های عمومی، آموزش ، خدمات دولتی، صنعت و تجارت عضو آیفک هستند.

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics