تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
انتشار پیش نویس:

اصلاحات پیشنهادی برای بهبود افشای رویه‌های حسابداری

گروه مشورتی گزارشگری مالی اروپا به تازگی پیش نویس اصلاحات پیشنهادی برای بهبود افشای رویه‌های حسابداری را منتشر نموده است

به گزارش لحظه نگر حَسمان ، گروه مشورتی گزارشگری مالی اروپا European Financial Reporting Advisory Group (EFRAG) به تازگی اصلاحاتی برای پیش نویس الحاقیه استاندارد بین المللی حسابداری شماره‌ی 1 (IAS 1)با عنوان « ارائه‌ی صورت‌های مالی» و بیانیه‌ی حرفه ای شماره‌ی2 استاندارد بین المللی گزارشگری مالی با عنوان «رویه‌های با اهمیت» منتشر کرد. هدف از این اصلاحات پیشنهادی کمک به تهیه‌کنندگان صورت‌های مالی برای تصمیم‌گیری درباره‌ی افشای رویه‌های حسابداری در صورت‌های مالی است. 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

استاندارد بین المللی شماره‌ی 1 ، واحدهای تجاری را ملزم می‌کند که رویه‌های مهم حسابداری خود را افشا کنند. 

 

گروه مشورتی گزارشگری مالی اروپا پیشنهاد کرده  است تا در الزام به افشای رویه‌های حسابداری، ارجاع به مفهوم «قابل ملاحظه» "significance" با ارجاع به مفهوم «بااهمیت» "materiality "جایگزین شود تا در شناسایی و افشای رویه‌های حسابداری که اطلاعات بااهمیت را در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد، به واحدهای تجاری کمک شود. 

 

گروه مشورتی گزارشگری مالی اروپا به ناسازگاری احتمالی راهنمای پیشنهاد شده با الزامات افشای اطلاعات در استاندارد بین المللی شماره‌ی 8 (IAS 8) با عنوان «روش‌های حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهات»، اشاره کرده است. 

 

گروه مشورتی گزارشگری مالی اروپا دریافت نظرات درباره‌ی اصلاحات پیشنهادی را آغاز کرده است. 

 

فرصت برای ارسال نظرات تا تاریخ  22 نوامبر 2019 تعیین شده است.  

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics