تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
هیات استانداردهای بین المللی:

حسابداری باید خود را برای گزارشگری پایداری آماده کند

به گفته رئیس بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی سه موضوع اساسی گزارشگری پایداری، یکنواختی رویه‌های اجرایی و حفاظت از دستاوردهای بنیاد، مسائل جدی و قابل توجه ویژه اند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان ، رئیس بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی در جلسه‌ی اخیر خود به سه موضوع اساسی گزارشگری پایداری، یکنواختی رویه‌های اجرایی و حفاظت از دستاوردهای بنیاد، به عنوان مسائل جدی که باید به آن توجه ویژه شود، اشاره نمود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی سخنان خود را با تشریح سه وظیفه‌ی بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی یعنی راهبری ، مسئولیت تدوین استراتژی‌ها و نظارت آغاز کرد و خاطرنشان نمود که این بنیاد همواره به دفاع از استقلال هیات استانداردهای بین المللی حسابداری، می‌پردازد. 

 

وی اذعان کرد، تاریخچه‌ی فعالیت هیات استانداردهای بین المللی حسابداری کوتاه ولی موفق بوده است زیرا استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی را به زبان جهانی گزارشگری مالی تبدیل کرده است. 

 

رئیس بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی، به سه چالش اصلی بنیاد به شرح زیر اشاره نمود.

 

  بنیاد در ابتدا باید از دستاوردهای خود در مقابل تنش‌های جغرافیای سیاسی محافظت کند. وی هشدار داد که بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی در مقابل فشارها مصون نیست. اما نمی‌تواند عقب بنشیند و فقط نظاره‌گر موفقیت‌های خود باشد، بلکه باید تلاش کند تا اطمینان حاصل شود استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی به عنوان استاندارد جهانی همچنان برای سرمایه‌گذاران قابل اعتماد است. وی بنیاد استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی را متولی حمایت از دستاوردهای استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی توصیف نمود. 

 

موضوع دوم، یکنواختی رویه‌های اجرایی است. هیات استانداردهای بین المللی حسابداری و استانداردگذاران ملی باید با هم همکاری کنند. وی اذعان کرد اگرچه این هیات می‌تواند به تنهایی عمل کند اما به حمایت دیگران نیاز دارد. برای اجرای یکنواخت رویه‌ها و موفقیت استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی، بنیاد همیشه باید به دیگران گوش دهد و از خود بپرسد چه کار بیش‌تری می تواند انجام دهد. 
موضوع سوم پایداری است، موضوعی که سرمایه گذاران به طور فزاینده خواستار آن هستند. آن‌ها سیستم گزارشگری مالی ای را می‌خواهند که علاوه بر تمرکز بر عملکرد مالی، اثرات زیست محیطی و تأثیرات بلندمدت عملیات واحد تجاری بر محیط زیست و جامعه را در نظر بگیرد. 

 

هیات استانداردهای بین المللی حسابداری در حال حاضر در مسیر گزارشگری پایداری حرکت نمی‌کند، اما وقتی از آن‌ها درخواست ‌شود باید برای آن آماده باشند     

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics