تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
ارزیابی شورای گزارشگری مالی بریتانیا از:

اثربخشی گزارش‌های شفافیت موسسات حسابرسی

ارزیابی شورای گزارشگری مالی بریتانیا نشان داد به دلیل عدم آگاهی سرمایه‌گذاران و اعضای کمیته‌های حسابرسی گزارش‌های شفافیتی تهیه شده توسط موسسات حسابرسی، اثربخشی لازم را ندارد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان، شورای گزارشگری مالی بریتانیا اعلام کرد گزارش‌های شفافیتی که اکنون توسط موسسات حسابرسی تهیه می‌شود، به دلیل عدم آگاهی سرمایه‌گذاران و اعضای کمیته‌های حسابرسی، اثربخشی لازم را ندارد. گزارش شورا نشان می‌دهد، در حالی‌که گزارش‌های اجباری شفافیت به طور گسترده حاوی اطلاعات موردنیاز هستند، اما از نگاه افرادی که از این گزارش‌ها آگاهی دارند، این گزارش‌ها برای مفید واقع شدن بسیار طولانی هستند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

 شورای گزارشگری مالی نگران است که بسیاری از موسسات با استفاده‌ی نادرست از گزارش‌های شفافیت به عنوان  ابزاری برای بازاریابی،  به ادراک ذینفعان از این گزارش‌ها آسیب برسانند و سودمندی آن‌ها را مخدوش نمایند. به طور کلی تهیه‌ی گزارش‌های شفافیت برای موسساتی که حسابرسی شرکت‌های سهامی عام را انجام می‌دهند، الزامی است.

 

 این گزارش‌ها باید شامل برخی از اطلاعات و معیارهای مربوط به کیفیت حسابرسی باشند، و تنها محدود به مواردی همچون ساختار حقوقی، مالکیت، ساختار راهبری، سیستم‌های کنترل کیفی داخلی، اطمینان بخشی نسبت به کیفیت، آموزش استقلال، سیستم جبران خدمات و مزایای شرکا، اطلاعات مالی خاص موسسه و فهرستی  از شرکت‌های سهامی عام حسابرسی شده، نیستند. موسسات اغلب این گزارش را با اطلاعات اضافی همچون توصیف‌ شاخص‌های کیفیت حسابرسی انتخاب شده، سیاست‌ها و رویه‌هایی که برای ذینفعان جالب است، تکمیل می‎نمایند.

 

 نتایج بررسی‌های شورای گزارشگری مالی بیان میکند:                                                                                               
1- ۸۴درصد از اعضای کمیته‌های حسابرسی از گزارش‌های شفافیت آگاهی ندارند. 
2- 15 درصد گزارش‌های شفافیت در وب سایت موسسات نمایه نشده است. 
3- از 33 موسسه‌ی مورد بررسی 5 موسسه، تاکنون گزارش شفافیت تهیه نکرده‌اند.

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics