تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

عقب افتادن شرکت‌های سهامی عام از برنامه‌ی اجرای استاندارد جدید حسابداری اجاره‌ها

طبق بررسی موسسه‌ی دیلویت، بسیاری از شرکت‌های سهامی عام از برنامه‌ی اجرای استاندارد جدید حسابداری اجاره‌ها عقب مانده و نتوانسته اند آنرا به شکل کامل انجام دهند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان ، بر اساس بررسی جدیدی که توسط موسسه‌ی دیلویت به عمل آمده، اگرچه قرار بود استفاده از استاندارد جدید اجاره‌ها امسال آغاز شود ، تنها 26.3 درصد از شرکت‌های سهامی عام اعلام کرده‌اند که اجرای این استاندارد را به شکل کامل انجام داده‌اند. اکثر شرکت های سهامی عاماز آغاز تاریخ مؤثر اجرای این استاندارد در 15 دسامبر 2018 ، حداقل برای یک دوره‌ی گزارشگری از استاندارد جدید برای گزارشگری استفاده نموده‌اند، اما این بدان معنی نیست که آن‌ها اجرای استاندارد جدید اجاره‌ها را به شکل کامل انجام داده‌اند. 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

شان تور، مدیر بخش مشاوره‌ی مالی و ریسک دیلویت اذعان نمود، بسیاری از شرکت‌های سهامی عام که مشتری این موسسه هستند انطباق اولیه‌ی خود با این استاندارد را به اتمام رسانده‌اند، اما تعداد معدودی از آ‌ن‌ها تلاش‌ خود را برای اجرای کامل این استاندارد به کارگرفته‌اند. 

 

وی اظهار داشت احتمالاً تعداد اندکی از مدیران شرکت‌های سهامی اعلام خواهند کرد که اجرای این استاندارد را به شکل کامل انجام داده‌اند ، زیرا آن‌ها درک کرده اند که برای اجرای پایدار و بلندمدت استاندارد جدید حسابداری اجاره‌ها، تلاش مستمر نیاز است. 

 

هیات استاندارد حسابداری مالی FASB اخیراً پیشنهاد تأخیر در تاریخ مؤثر اجرای استاندارد اجاره‌ها برای شرکت‌های خصوصی را از 15 دسامبر 2019 تا 15 دسامبر 2020 اعلام نموده است تا یک سال اضافی برای آماده سازی در اختیار این شرکت‌ها باشد. 

 

اما بر اساس نظرسنجی اخیر دیلویت، مدیران بسیاری از این شرکت‌ها روند کار را به چالش می‌کشند، زیرا بیش از نیمی از مدیران در شرکت‌های خصوصی با بیش‌از 100 واحد املاک و مستغلات و یا اجاره‌ی تجهیزات در پرتفوی خود، اجرای استاندارد جدید حسابداری اجاره‌ها را دشوار توصیف می‌کنند. 

 

مارک دیویس مدیر بخش شرکت‌های خصوصی دیلویت نیز بیان کرد، پیچیدگی و بزرگی برخی شرکت‌های خصوصی موجب می‌شود تا پرتفوی اجاره‌ی آن‌ها نیز پیچیده باشد. به این ترتیب اگرچه تاریخ موثر جدید پیشنهادی  توسط هیات استانداردهای حسابداری مالی یک سال دیگر را به شرکت‌های خصوصی زمان می‌دهد، اما بسیاری از شرکت‌های خصوصی هنوز کار سختی را برای رسیدن به مهلت تعیین شده در پیش دارند.   

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics