تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دومین تلاش هیات استانداردهای حسابداری مالی آمریکا FASB برای بهبود طبقه‌بندی بدهی‌ها در ترازنامه

پس از بررسی اظهارنظرها در مورد پیشنهاد قبلی برای بهبود طبقه‌بندی بدهی‌ها در ترازنامه، هیات استانداردهای حسابداری مالی FASB ، این پیشنهاد را با افزودن الزامات جدید، مجدداً تکرار نمود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان، هیات استانداردهای حسابداری مالیFASB در تلاش است تا راهنماهایی را که برای تعیین این‌که آیا بدهی‌ها باید به عنوان بدهی جاری یا غیرجاری در ترازنامه طبقه بندی شود، بهبود بخشد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

هیات استانداردهای حسابداری مالی FASB اولین پیشنهاد خود در این‌باره را در ژانویه‌ی سال 2017 منتشر کرد. پیشنهاد اول شامل مفاهیمی برای جایگزینی راهنمای کنونی، با یک اصل کامل و منسجم برای تعیین این‌موضوع است که  آیا بدهی‌ها یا سایر ابزارهای مالی در محدوده‌ی این پیشنهاد، باید در تاریخ ترازنامه به عنوان یک بدهی جاری یا غیرجاری طبقه بندی شود. 

 

اظهارنظرهای ذی‌نفعان از جمله شورای شرکت‌های خصوصی موجب شد تا هیات استانداردهای حسابداری مالیFASB بار دیگر اقدام به صدور مجدد این پیشنهاد با الزامات اضافه شده در رابطه با تأمین مالی‌های بلند‌مدت استفاده نشده از جمله سطح اعتباری یا فرجه‌ی زمانی برای رفع موارد تخطی از شرایط قرارداد، بپردازد. 

 

این هیات در نظر دارد تا با به روزرسانی استاندارد حسابداری پیشنهادی راهنماهای مربوط به طبقه‌بندی بدهی‌ها در ترازنامه را بیش‌تر روشن کند و اطلاعات سازگارتر و شفاف‌تری را برای استفاده کنندگان از  صورت های مالی فراهم نماید.


 
از آن‌جا که بخش عمده‌ای از نسخه‌ی پیشنهادی دوم  مشابه طرح اصلی است، هیات استانداردهای حسابداری مالی فقط به دنبال اظهارنظرهای مربوط به سؤالات در زمینه‌ی تأمین مالی‌های بلندمدت استفاده نشده است. 

 

گفتنی است، جمع آوری نظرات درباره‌ی مزایا و معایب  اصلاحات پیشنهادی تا 28 اکتبر ۲۰۱۹ ادامه دارد.

   

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics