تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
همکاری هیات بین المللی استانداردهای حسابرسی و اطمینان بخشی IAASB و هیات بین المللی استانداردهای اخلاقی IAESB با استانداردگذاران ملی در جهت:

کاهش ریسک تفکیک مقررات‌گذاری

هیات بین المللی استانداردهای حسابرسی و اطمینان بخشی IAASB و هیات بین المللی استانداردهای اخلاقی IAESB با استانداردگذاران ملی در جهت کاهش ریسک تفکیک مقررات‌گذاری جهت همکاری در نشستی گرد هم آمدند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان، افزایش ریسک تفکیک مقررات‌گذاری جهانی و گسترش همکاری‌های بین المللی موسوم به جی 20، سبب گردید تا استانداردگذاران بین المللی و نهادهای استانداردگذار ملی در زمینه‌ی حسابرسی و اخلاق از 17 کشور (قلمرو قضایی) مختلف در ماه گذشته، در پاریس گرد هم آیند. این مذاکره‌ی 4 جانبه میان هیات استانداردهای حسابرسی و اطمینان بخشی بین المللی و هیات استانداردهای اخلاقی بین المللی و استانداردگذاران ملی در زمینه‌ی حسابرسی و اخلاق برای  همکاری‌های بیش‌تر و در نظرگرفتن ایده‌های جدید برای دستیابی به اهداف مشترک متقابل شکل گرفته است. در این نشست تلاش‌های زیادی انجام شده است تا بر اهمیت موضوع استانداردهای حسابرسی و اخلاق و تاثیر آن بر کیفیت حسابرسی پرداخته شود. 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

در این جلسه راه‌های همکاری‌های بیش‌تر بین استانداردگذاران ملی و بین المللی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت. همچنین بر نقش موثر استانداردگذاران ملی در پیشرفت منافع استاندارگذاران بین المللی تاکید گردید. 


                                                                                                                                              
برخی از مضامین مطرح شده در این نشست به شرح ذیل است: 
1- درک ارزش هماهنگی مداوم هیات استانداردهای حسابرسی و اطمینان بخشی بین المللی و هیات استانداردهای اخلاقی بین المللی و نقش آن در تحکیم همکاری‌های ملی و بین المللی  
2- اهمیت هماهنگی اولیه بین دو هیات و افزایش آگاهی ذی‌نفعان در مورد آن 
3- اهمیت شناسایی مناطقی که بیش‌ترین مشارکت چهار طرفه  را نیاز دارد 
4- مدیریت کیفیت در موسسات حسابرسی، پیاده سازی فناوری‌های پیشرفته، مشارکت ذی‌نفعان و موضوعات جدیدی که می‌تواند به مباحث چالش برانگیز حرفه در آینده، تبدیل شود.

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics