تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

خدشه دار شدن شهرت و آینده‌ی حرفه‌ای، مانع جدی برای پذیرش مشتریان توسط موسسات حسابرسی در بریتانیا

در پی فروپاشی تعدادی از شرکت‌های مطرح بریتانیایی و قرار گرفتن صنعت حسابرسی این کشور تحت نظارت‌های سخت گیرانه و انتقادهای متعدد از کیفیت کارآنان، شرایط دشواری را برای آنها رقم زده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان،  مایکل ایززا رئیس انجمن حسابداران خبره‌ی انگلستان و ولز اذعان داشت، تعداد حسابرسانی که برای محافظت از شهرت و آینده‌ی حرفه‌ای خود از مشتریان فاصله می‌گیرند، روز به روز درحال افزایش است و این موضوع زنگ خطر را در صنعت حسابرسی بریتانیا به صدا درآورده است. 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

موسسات حسابرسی می‌دانند اعتماد و تردید حرفه‌ای در قلب کارشان قرار دارد و می‌دانند که شهرت و آینده‌ی حرفه‌ای شان به توانایی آن‌ها برای ارائه‌ی حسابرسی با کیفیت بالا بستگی دارد. همین امر ممکن است به یک سناریوی تنظیم شده تبدیل شود و حسابرسانی که احساس می‌کنند قادر به انجام کار با کیفیت بالا نیستند، خود را از حرفه خارج کنند. ایززا معتقد است موسسات حسابرسی، به‌ویژه 4 موسسه‌ی بزرگ حسابرسی، که تحت نظارت شدید هر دو نهاد دولتی و نظارتی قرار دارند، ممکن است نگرانی‌های مربوط به کنترل و نظارت دولتی و آسیب رسیدن به شهرت حرفه‌ای خود را، از طریق خروج از بازار کار پاسخ دهند. 

 

بر اساس گزارش‌ها دیلویت، کی پی ام جی، ارنست اند یانگ و پرایس واترهاوس کوپرز همچون گرنت تورنتون و بی دی او، تابستان امسال طرح بررسی گسترده از مشتریان خود را آغاز کردند تا تعیین نمایند کدام یک از این مشتریان ممکن است شهرت حرفه‌ای موسسه را با مشکل روبرو کند یا آن‌ها را بیش‌تر زیر ذره بین نظارتی قرار دهد. عدم تمایل  موسسات بزرگ حسابرسی برای پرکردن این شکاف‌ها، دولت را نیز در وضعیتی ناخوشایند قرار داده است، زیرا اگر هیچ یک به طور داوطلبانه برای پذیرش کار اقدام نکنند، دولت مجبور می‌شود موسسات را وادار کند تا این کار را به عهده بگیرند. اگر بیش‌تر موسسات حسابرسی از ترس ناشی از آسیب دیدن شهرت حرفه‌ای، خود از مشتریان دوری کنند، می‌توانیم در آینده‌ی نزدیک شاهد باشیم که دولت  از این توانایی استفاده کند. 

   

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics