تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تفکیک خدمات حسابرسی و مشاوره در بریتانیا، منفعت یا ضرر؟

پس از آن‌که شورای بازار و رقابت بریتانیا پیشنهاد الزام 4 موسسه‌ی بزرگ حسابرسی جهان برای تقسیم عملیات حسابرسی و مشاوره‌‌ را با هدف پایان دادن به تضاد منافع و افزایش انتخاب در سطح بازار حسابرسی مطرح نمود، اختلاف نظرهای متعددی در این زمینه به‌وجودآمد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  ،  مدیر روابط بین المللی موسسه‌ی ارنست اند یانگ نسبت به موضوع اجبار 4 موسسه‌ی بزرگ حسابرسی جهان برای تفکیک خدمات حسابرسی از خدمات مشاوره، و تاثیر آن بر قراردادهای بین المللی به ویژه با ایالات متحده‌ی آمریکا ابراز نگرانی کرد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


 وی اذعان کرد، تفکیک اجباری خدمات حسابرسی و غیر حسابرسی در انگلیس می‌تواند مدیریت قراردادهای حسابرسی بین المللی را برای موسسات حسابرسی دشوارتر کند، زیرا آن‌ها به مشارکت گروه‌های کاری مختلف از بخش‌های حسابرسی، مشاوره و مالیات نیاز دارند تا اطلاعات را در سراسر مرزها به اشتراک بگذارند. مدیر روابط بین المللی موسسه‌ی ارنست اند یانگ معتقد است، کیفیت حسابرسی‌های این موسسه به این بستگی دارد که ارنست اند یانگ همچنان به عنوان یک موسسه‌ی حسابرسی چندمنظوره به فعالیت خود ادامه دهد.

 

 بررسی‌ها نشان می‌دهد عملیات حسابرسی ارنست اند یانگ تا پایان سال مالی منتهی به ژوئن به عنوان مهم‌ترین بخش این کسب و کار تجاری باقی مانده است و تقریباً 35 درصد از گردش مالی جهانی این موسسه را به خود اختصاص داده است. گفتنی است کل عملیات ارنست اند یانگ به 4 بخش اصلی خدمات حسابرسی، خدمات مشاوره‌ی تجاری، خدمات مشاوره‌ی معاملات و مشاوره‌ی مالیاتی تقسیم می‌شود که در سال گذشته بیش‌ترین میزان رشد درآمد مربوط به خدمات مشاوره بوده است. در سال گذشته درآمد خدمات مشاوره‌ی تجاری 9.2 درصد افزایش یافته و به 10.2 میلیارد دلار رسیده است، درآمدخدمات مشاوره‌ی معاملات نیز 15.5 درصد افزایش داشته و  درآمد این بخش را به 4 میلیارد دلار رسانده است و درآمد بخش مشاوره‌ی مالیاتی با 8.6 درصد افزایش به 9.5 میلیارد دلار رسیده است، این در حالی است که کم‌ترین میزان رشد درآمد 4.4 درصد و مربوط به خدمات حسابرسی بوده است.

 

 علی‌رغم آن‌که سال گذشته اقتصاد جهانی شاهد ایجاد فشارهای زیادی ازجمله تنش‌های تجاری و رکود اقتصادی بوده است، ارنست اند یانگ با تمرکز مستمر خود بر ایجاد ارزش بلندمدت مدت با استفاده از فناوری، به رشد بالایی دست یافته است. این موسسه اولین گروه از 4 موسسه‌ی بزرگ حسابرسی جهان است که نتایج عملکرد مالی جهانی خود را در هفته گذشته اعلام کرده است.

  

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics