تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیش از دو میلیارد تماشاخانه‌های خصوصی متضرر شدند

رئیس انجمن صنفی تماشاخانه های خصوصی ایران گفت: طبق برآوردها این سالن ها فقط در اسفندماه گذشته بیش از دو میلیارد متضرر شده اند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، شاهین چگینی در اولین هم‌اندیشی مجازی مدیران تماشاخانه‌های خصوصی ساعت ۲۱ روز چهارم فروردین در اینستاگرام برگزار شد، تصریح کرد: بعد از محاسبات اولیه جلساتی با شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وقت داشتیم و توانستیم مصوبه ای را در ستاد کرونا به تایید برسانیم‌.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی افزود: در این مصوبه مقرر شد تا به تماشاخانه های خصوصی به میزان یک یا دو ماه اجاره سالن پرداخت شود که رقم ناچیزی برای سالن دارها محسوب می شد اما این مصوبه تنها مربوط به تماشاخانه ها می شود و گروه های نمایشی و هنرمندان که از این وضعیت ضرر کرده اند به چیزی دست نمی یابند و این به دلیل نداشتن نظام صنفی است.


وی با بیان اینکه تئاتری ها گروه بزرگ، گسترده و پراکنده ای هستند خاطر نشان کرد: کرونا نشان داد که نظام صنفی قوی در هنرهای نمایشی نداریم و مطالب گری در مسیر درست نداریم خانه تئاتر هم اعتراض مناسب و قابل اجرایی ندارد؛ هر بخش باید از تئاتر انجمن صنفی داشته باشد و روسای آنها نیز شورایی را تشکیل دهند تا به خوبی مطالبه گری کنند.


وی در خصوص میزان آسیب به تماشاخانه های خصوصی تاکید کرد: در ۱۶ تماشاخانه عضو انجمن تماشاخانه های خصوصی دو هزار و ۸۰۰ صندلی دارند که ۵۰ درصد خدمات تئاتر را شامل می شود که میزان دقیق خسارت در اسفند ماه دو میلیارد و ۶۵۱ میلیون تومان است.


به گفته وی، اجاره سالن، حقوق ۱۷۰ پرسنل، دو هزار و ۴۳۱ هنرمند را شامل می شود.


چگینی با تاکید بر اینکه نامه هایی ارسال کرده ایم ولی پاسخی به آنها داده نشده است گفت: اگر حمایتی از دولت انجام نشود نه تنها سالن ها بلکه آسیب زنجیر وار منتقل می شود بخش های دیگر را هم با خود درگیر خواهد کرد.
همچنین داوود نامور مدیر تماشاخانه نوفل لو شاتو با بیان اینکه اجاره سالن ها رقم زیادی است اظهار داشت: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند رقم قابل توجهی را شامل می شود.


وی افزود: تاکنون تماسی با ما گرفته نشده است که حتی حالی از ما پرسیده نشده و برای ضد عفونی و شرایط آن هم برای سالن ها پیگیری صورت نگرفته است.


مهدی کوهیان رئیس شورای داوری انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران با بیان اینکه کرونا بیماری است که همه جهان را درگیر خود کرده است تصریح کرد: فقط تئاتر ما نیست که در حال دست و پنجه کردن با این بیماری است بلکه تمام هنرمندان تئاتر در تمام دنیا دچار مشکل شده اند.


وی افزود: با این شرایط ادامه مسیر در بخش خصوصی هموار نیست و مشکلات بسیاری سر راه مواجه هستیم در برنامه ششم توسعه قوانینی در خصوص ایجاد امنیت شغلی اصحاب فرهنگ و هنر و ایجاد صندوق بیمه بیکاری وجود دارد که تاکنون اجرایی نشده و نیاز به پیگیری در این زمینه دیده می شود.


وی افزود: همانند سینما به کمیته ای برای پیگیری مطالبات خود در مذاکراتی جدی داریم تا به راه حل مناسبی نیز دست یابیم.


اولین هم‌اندیشی مجازی مدیران تماشاخانه‌های خصوصی ساعت ۲۱ روز چهارم فروردین در اینستاگرام برگزار شد.


این نشست به بررسی مشکلات و اثرات کرونا در تعطیلی تولید و اجرای تئاتر می‌پردازد.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics