تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

خدمات دانشگاه فرهنگیان به پیام نور واگذار نشده است

روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان واگذاری خدمات این دانشگاه به پیام نور را تکذیب و اعلام کرد: خدمات دانشگاه فرهنگیان به پیام نور واگذار نشده است

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا،روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد، به اطلاع تمامی همکاران و دلسوزان تربیت معلم به  خصوص اساتید پیشکسوت و دانشجو معلمان وهمکاران ودلسوزان نظام و این حوزه می رساند، اخیرا نامه ای از طرف ریاست دانشگاه پیام نور خطاب به دبیرخانه کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شده که لازم است نکاتی در ارتباط با این نامه مطرح شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

براساس گزارش روز سه شنبه این دانشگاه، طرح چنین پیشنهادی از سوی دانشگاه پیام نور در شرایطی که هر روز از تعداد متقاضیان تحصیل در آن دانشگاه (پیام نور) کاسته می شود، امری بدیهی و طبیعی است. 


روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: دانشگاه  ماموریت گرا و متولی تربیت معلم فرهنگیان در اوایل آبان ماه سال گذشته از این پیشنهاد دانشگاه پیام نور که به معاون اول رییس جمهوری ارسال شده بود مطلع شد و با حضور ریاست و معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در کمیسیون یاد شده ضمن اعتراض شدید و مستدل به عادی نبودن مسیر درخواست، تقاضای فوری تشکیل کارگروهی به منظور بررسی کارشناسی موضوع و گزارش آن به کمیسیون در جلسه مطرح شد.

 

طبق اعلام این دانشگاه، در این جلسه نمایندگان وزارت علوم، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه هم حضور داشتند که نمایندگان دو سازمان یاد شده نیز چالش های اساسی بر سر راه اجرایی شدن چنین پیشنهادی را مطرح و بر غیر عملی بودن آن تاکید داشتند که رییس دانشگاه فرهنگیان و معاونان آن همراهی و قضیه ورود دانشگاه پیام نور به آموزش در دانشگاه فرهنگیان  را منتفی دانستند.


روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: پس از چندین جلسه کارشناسی با حضور نمایندگانی از دانشگاه پیام نور و دانشگاه فرهنگیان، طرف پیشنهاد دهنده نتیجه مطلوب خود را نگرفت؛ چرا که در این جلسات تمرکز دانشگاه فرهنگیان صرفاً بر استفاده و بهره گیری فقط و فقط از زیرساخت های فیزیکی و فضاهای آموزشی و رفاهی دانشگاه پیام نور بود و لا غیر.


طبق این نامه، دانشگاه فرهنگیان با طرح بدیع ۱۰۰۳۱ در سالهای پیش رو آماده ارائه خدمات علمی به سایر دانشگاهها نیز خواهد بود و همچنین واگذاری وظایف ذاتی دانشگاه فرهنگیان به سایر دانشگاهها را امری غیر ممکن و منافی اساسنامه دانشگاه فرهنگیان می دانیم. در این جلسات نمایندگانی از دانشگاه شرکت داشتند و در تمام طول جلسات بر استقلال و ماموریت دانشگاه فرهنگیان تاکید داشته اند و همچنان این تاکید را داریم.


دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: پس از اینکه نتیجه مطلوب در جلسات کارشناسی برای دانشگاه پیام نور حاصل نشد، موضوع به وزیر وقت آموزش و پرورش کشیده شد و وی در جلسه ای که به این منظور تشکیل یافت، پس از استماع پیشنهادهای دانشگاه پیام نور و دفاعیات و ادله دانشگاه فرهنگیان، دوباره خواستار کار و بررسی کارشناسی مشترک بیشتر روی این موضوع شد و پیشنهادات دانشگاه پیام نور در خصوص مشارکت در آموزش مورد توافق و تصویب قرار نگرفت.


براساس این گزارش، پس از جلسه یادذشده دیگر شاهد هیچگونه درخواست تشکیل جلسه از طرف پیام نور نبودیم و تصور این بود که بر اساس جلسه دفتر وزیر و دفاعیات محکم تیم دانشگاه، موضوع از نظر آن دانشگاه فیصله یافته باشد. پس اقدام دانشگاه پیام نور در مکاتبه با کمیسیون مذکور، اقدامی کاملا یک سویه و دور از اخلاق حرفه ای تلقی می شود؛ چرا که هیچ گونه توافق کتبی و حتی شفاهی در این خصوص در هیچ سطحی صورت نگرفته است!


طبق اعلام روابط عمومی این دانشگاه، اعتقاد ریاست دانشگاه فرهنگیان و تیم مدیریتی دانشگاه این است که امر تربیت معلم امری بسیار حساس و خطیر بوده و بایستی از مسیر حرفه ای آن که همانا دانشگاه فرهنگیان است دنبال شود و بنا به تفاوت های ماهوی که در این دو دانشگاه وجود دارد عملا این کار شدنی نیست و در صورت اصرار بر چنین خطایی، شاهد خسران های عظیمی خواهیم بود.


 مضافا اینکه با توجه به قانون متعهدین خدمت که هر گونه اصلاح یا تغییر در آن مستلزم طرح و تصویب مجلس شورای اسلامی است، اجرایی شدن چنین پیشنهادی چالش های اجرایی اساسی ای دارد و قطعا موجبات نارضایتی دانشجومعلمان و افت انگیزه در جذب استعدادهای برتر به شغل شریف معلمی را به دنبال خواهد داشت.


براساس این گزارش ، دانشگاه فرهنگیان همچنان بر موضع خود در خصوص صرفا و فقط واگذاری فضاها و امکانات بلا استفاده و معطل آموزشی و رفاهی دانشگاه هایی همچون دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان در این برهه حساس که امکانات دانشگاه تناسب لازم با میزان دانشجوی آن را ندارد، تاکید داشته و از مسئولان امر در این خصوص تقاضای رسیدگی و پیشگیری از خطای بزرگ ملی که تبعات آن به چشم نسل های آینده خواهد رفت، می کند.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics