تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

"بانک-بیمه" و تزریق میلیارد ها دلار نقدینگی به صنعت بیمه

مدیران شرکت های بیمه تاکید می کنند که همکاری با بانک ها یک استراتژی هوشمند است که سودها را افزایش می دهد و فرصت های جدیدی را خلق می کند.

 

صنعت بیمه: هفدهمین کنفرانس "بانک - بیمه آسیا" دهم تا یازدهم ماه آینده میلادی در هتل "ماندرین اورینتال" جاکاراتا، پایتخت اندونزی برگزار می شود.

 

در این نشست دو روزه که با عنوان "خلاقیت و قراردادهای هوشمند برنده نهایی هستند" برگزار می شود، متخصصان صنعت بیمه از سرتاسر آسیا درباره صنعت بانک - بیمه و کانال های توزیع جایگزین بحث و تبادل نظر می کنند. از ترکیب موسسات بیمه با بانک‌ ها، "بانک - بیمه" (Bancassurance) به وجود میاید که قابلیت‌های جذب منابع از طریق شعب بانکی را دارا بوده و در پرداخت خسارات نیز می ‌توانند از منابع بانکی استفاده کنند. به طور کلی، "بانک - بیمه" استراتژی است که به وسیله آن، بانکداران و بیمه گران در یک روش کمابیش یکپارچه برای حضور در بازارهای مالی با یکدیگر همکاری می کنند.

 

در این گزارش آمده است که امروزه رقابت های شدید و ارتباط از طریق نوآوری های جدید یک امر عادی است؛‌ در چنین شرایطی بانک - بیمه می تواند مانند ستونی محکم در شناخت و تعیین کانال های موجود برای دستیابی به شرکای هوشمند باشد.

 

به گفته کارشناسان، راه شراکت موفق بین بیمه گرها و بانک ها هموار نیست. در اروپا مدل موفق یک طرح واضح و قوی است که مشترکا توسط بانک و بیمه گر با ارائه محصولات ساده و مرتبط که دیگر محصولات بانک بیمه و تلاش های بازاریابی هدفمند را کامل می کنند،‌ تنظیم شده است.

 

برخی از بیمه گران نیز با افزایش مهارت در عملکرد بانک - بیمه می توانند نیروی خود را بر روی بخش دارایی خالص بانک متمرکز کنند و این امر نیروی بالقوه بزرگتری را برای مدیریت دارایی در اختیار بانک ها قرار می دهد و به نوبه خود در جذب مشتریان جدید موثر خواهد بود.

 

بر اساس این گزارش، با توجه به رشد سریع مشتریان بانک ها در آسیا، بیمه گران به دنبال راه حل‌های بانک - بیمه هستند و به همین دلیل به دنبال کانال های توزیع جدید می گردند. به باور آنان از این طریق می توان توانایی شرکتهای بیمه را افزایش داد و به مشتریان راحت تر از گذشته ارتباط برقرار کرد.

 

مدیران شرکت های بیمه تاکید می کنند که همکاری با بانک ها یک استراتژی هوشمند است که سودها را افزایش می دهد و فرصت های جدیدی را خلق می کند.

 

طبق گزارش  ایشا اینشورنس ریویو، هفدهمین کنفرانس بانک - بیمه آسیا نگاهی به میلیارد ها دلاری خواهد داشت که این پدیده در اختیار صنعت بیمه قرار می دهد، حال چه به صورت سنتی و چه به صورت آنلاین. در این کنفرانس دو روزه همچنین راه های متعدد گوناگون کنونی، ارتباط مدیریتی، ارائه محصولات خلاق، تکنولوژی دیجیتال و ارتباط با مشتریان را بررسی می شود.

منبع خبر: اخبار پولی مالی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics