تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گروه صنعتی خودروسازی سایپا در سالی که گذشت، چه کرد؟

گروه خودروسازی سایپا در حالی که سال خود را با تعهدات معوق از سال ۱۳۹۷، آغاز کرده بود اما توانست تا اواخر مهر ماه آن ها را عملی کند. علاوه براین با توجه به اینکه در سال ۱۳۹۷ تولید روزانه این گروه به حدود ۷۰۰ دستگاه در روز رسیده بود، در دی ماه توانست مجدد تولید روزانه خود را به‌طور میانگین به بیش از ۲۰۰۰ دستگاه در روز برساند.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، با توجه به اینکه گروه خوردوسازی سایپا، طرح فروش فوری محصولات خود را از بهمن ماه سال ۹۷ آغاز کرده و  ۲۰ درصد تولید روزانه خود را به آن اختصاص داده بود (که حدود ۴۰۰ دستگاه در روز می شد)، بنابراین تا آخرین روز فروش در سال ۹۷، طبق آنچه که اعلام شده بود، با احتساب روزهای پنجشنبه و جمعه که فروش محصولات این شرکت انجام شده بود، بایستی در حدود ۸۸۰۰ دستگاه از محصولات سایپا فروخته می شده باشد؛ اما رقمی از سوی این شرکت اعلام نمی شد. ضمن اینکه از موعد تحویل محصولات فروخته شده در سایپا نیز خبری نبود که موعد تحویل ۴۵ روزه برای این شرکت محقق می‌شد یا قرار بود به تعویق بیفتد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

 

سالی که برای این گروه خودروساز گذشت، پر بود از مسائل و مشکلات پیچیده که با کمک و همت همه کارکنان و تلاشگران فعال در سایپا سپری شد؛ در ابتدای سال مشکلات زیادی در زمینه تولید وجود داشت اما توانست با برنامه‌ریزی دقیق، شرایط را به روال مناسبی رسانده و  سال را با تولید بیش از ۲۰۰۰ دستگاه در روز و همچنین پرداخت بخشی از بدهی هایش به قطعه سازان به پایان برساند.

در همان اوایل فروردین ماه که سال با سیل آغاز شد، سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل این گروه خوروسازی سایپا، در بازدید از مرکز تماس این گروه دستور داد تا در راستای کمک و حمایت هموطنان در سیل، تعمیرات بدنه محصولات آسیب‌دیده گروه خودروسازی سایپا در استان‌های سیل زده کشور به صورت رایگان وبدون دریافت اجرت و دستمزد انجام شود. علاوه بر این اقدامات، ارسال محموله های کمک رسانی گروه به مناطق سیل زده نیز در چندین نوبت انجام شد.

 

در اولین روزهای آغاز فعالیت های رسمی در سال جدید، در  شرایط که سایپا سال جدید خود را با تعهدات عمل نشدهاز سال ۹۷، آغاز کرده بود و در تحویل خودروهای مشتریان به دلیل مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم ها، مشکل در تامین قطعات و ...، خبری مبنی براینکه "پول زوری که یک خودروساز از مردم می‌خواهد بگیرد! " منتشر شد. در این خبر اعلام شده بود که سایپا در اقدامی غیر منتظره و عجیب از خریداران فروش فوری درخواست مبلغ ۴۴۰ هزار تومان بابت ۱۵ درصد مابه‌التفاوت حق بیمه یک ساله شخص ثالث کرده است. نرخ مصوب بیمه شخص ثالث در سال ۹۷ برای خودروهای چهار سیلندر بین ۸۶۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان متغیر بود که ۱۵ درصد از آن ۴۴۰هیچ جوره ۴۴۰ هزار تومان نمی‌شد. سایپا که کلیه مبلغ خودرو به اضافه هزینه بیمه شخص ثالث را در اسفندماه ۹۷ از مشتریان گرفته بود، مجدد مدعی شده بود که چون خودروها را در سال ۹۸ تحویل می‌دهد، مشتریان باید بر اساس نرخ سال ۹۸ هزینه بیمه شخص ثالث را پرداخت کنند که مبتنی بر افزایش ۱۵ درصدی است.

 

در نتیجه پیگیری این موضوع از مرکز امور مشتریان سایپا، اپراتورهای این مرکز از اصل موضوع ابراز بی اطلاعی کرده و در پاسخ به هر سوال مبنی بر علت تخصیص افزایش ۱۵ درصدی قیمت بیمه و اینکه با چه نرخی برای حق بیمه شخص ثالث، محاسبه ۱۵ درصد شده ۴۴۰ هزار تومان؛ هیچ پاسخی نداشتند و تنها می‌گفتند شرکت اعلام کرده است!

 

هدف سال ۹۸؛ تغییر استراتژی در محصولات سایپا و روند تولید

در اواخر فرودین ماه بود که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از هدف‌گذاری برای اجرای استراتژی توسعه محصولات خود و اعمال تغییر در تیراژ، تنوع و ترکیب محصولات این مجموعه برای پاسخ‌گویی به خواسته‌ها و سلایق روز برای سال ۹۸، خبر داد. این شرکت قصد داشت تا سبد محصولات خود را به منظور ارتقا کیفی با تولید خودروهایی در سطوح بالاتر توسعه دهد. پایه اصلی اجرای این سیاست را طراحی و ساخت خودروهای متنوع بر روی پلت‌فرم اختصاصی SP۱۰۰ سایپا با برخورداری از امکانات روز قرار داده بودند.

 

اعتراض مشتریان به قیمت‌های تحویل خودرو

اوایل اردیبهشت ماه سال ۹۸، تعدادی از مشتریان دو شرکت بزرگ خودروساز که سایپا یکی از آن هاست، به قیمت‌های اعلام‌شده برای تحویل این خودروهای خود که در زمان‌های مختلف اقدام به پیش‌خرید کرده بودند، معترض شدند. مشتریان معترض‌ بودند که با وجود افزایش قیمت‌ها و فروش فوری محصولات این شرکت، چرا باید حداقل شش ماهه پول‌های پیش پرداخت واریزی در دست شرکت باشد و از سود آن استفاده کند و نهایت هم خودرو را با قیمت بالاتر از مصوبات بهمن و اسفند تحویل دهد؟

یکی از مسؤولان روابط عمومی سایپا در پاسخ گفت: گروه خودروسازی سایپا پیش از این به مشتریان خود که موعد تحویل خودروی آنان بهمن و اسفند ۹۷ بود، وعده تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی داده بود و به وعده خود عمل کرده است.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics